Hazánkban mindenhol 5-7 évente ki kellene cserélni szinte a teljes útburkolatot, ahogy teszik azt tőlünk nyugatabbra. Nincs rá keret. Marad a kátyúzás. A Civishírnek mesélt a Duna Aszfalt Kft. igazgatója, Puskás Béla a kátyúzásról.

A kívülálló a kátyúzás során csak lyukak tömködését látja. Felmerül a kérdés, nincs-e olyan eljárás/technológia, aminek segítségével eredendően is erősebb és ellenállóbb aszfaltréteg kerülhetne az útra?

- A kátyúzást megrendelő alapján végzi a kivitelező, így csak a megrendelt kátyúk kijavítását végezhetjük el. A megrendelések folyamatosan érkeznek a városi utak fenntartóitól. Sajnos vannak olyan esetek is, hogy a munka esőben történik, ami a technológiával ellentétes, de az óriási kátyúk rendkívűl balesetveszélyesek, így a város kifejezett kérésére a munkát ilyen esetekben is elvégezzük. A legjobb technológia a teljes burkolati réteg megújítását jelentené, mint ahogy ez történik a nyugati országokban útjain 5-7 évente. Ezzel homogén és teherbíró felületet kapnának útjaink, ami a megnövekedett forgalom és teherbírás igényét is kielégíthetné. Sajnos erre sem Debrecenben, sem az ország többi részén nem áll rendelkezésre anyagi fedezet. Útjaink burkolati rétegei elöregedettek, már régen túl vannak a tervezett életkorukon, nem is említve az építés idejében tervezetthez képest megnövekedett forgalmat és a terhelés nagyságát - mondta a Duna Aszfalt Kft. igazgatója.

A teljes interjú itt olvasható >>>

11 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Zolee75
Régen a Magyar Aszfalt volt a legjobb!Miota kilopnak belölle mindent azóta van ez :S
"A nagy földrengés után rengeteg ház dőlt össze. Ezért törvény elé állították a betonvasat, a téglát és a cementet. Mindegyik próbálja védeni magát.
A betonvas:
- Ahelyett hogy kétujjnyit tettek volna belőlem a falba, csak egyujjnyit raktak bele. Ahelyett hogy egymásba kapcsoltak volna, csupán itt-ott összehegesztettek.
Felmentik. Következik a tégla:
- Ahelyett hogy lapra tettek volna, élre állítottak. Így csak fele olyan vastag lett a fal.
Őt is felmentik. Következik a cement, amely így védekezett:
- Én, ott sem voltam...!"
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
loboncos
Nem vagyok aszfalt betyár,de itt még soha nem épült normális út.Ezért nem mehetett normális terheléssel sohasem egy teherautó.
entero
Azért, mert a befizetett adók jó része másra megy el, mint az utak felújítására. A baj az, hogy sokszor felesleges dolgokra. Ráadásul a legtöbbször csak hányaveti módon, kispórolva belőle az anyagot csinálják meg.
Tekla
@kacsa0707: Miközben a raboknak azzal kell levezetni energiájukat,hogy a konditeremben dolgozzák le magukról a felesleget, az adónkból. Az útépítést meg drága energiával ,gépek végzik ,az adónkból.
totyika
Nagyon gyengék vagyunk az út épitésben az biztos!!De hát ez van!!
berkabela
Ma kizárólag az a kivitelező tud nyerni egy verseny-tárgyaláson,amelyik olcsó (szar) anyagból dolgozik!Nézzétek meg a 451-est Szentes-Csongrád között, és fakadjatok sírva! 3 éve aszfaltozták!
samuel
@loboncos: Nagy tévedés ,amikor a szemleváételezés alpján állapították meg az utfelújítás sükségességét és nem kellett a kormány pártoknak visszapengetni ,akkor sokkal olcsóbban épültek a jobb minőségű utak. 1970-es évek második felétől az1980-as évek első felében épült utak igenis jóminőségű aszfaltból készűltek nem spórolták ki belőle a jóminőségű bitument.Évi 5-7 millió To aszfalt épült be autópálya építések nélkül a jelenlegi 2 millóval szemben.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.