A Jobbik szerint a pénteken átadott négyes metró nem tud új utasokat elérni, ráadásul 332 milliárd forinttal kerül többe, mint a beruházás kezdetén.

Szabó György, a párt fővárosi képviselője pénteken "cifra nyomorúságnak" nevezte az új metróvonalat. Szavai szerint a beruházás az elmúlt 20 év "lassított ámokfutásának" végeredménye, ami 452 milliárd forintos költségével jelentősen meghaladja a korábban tervezettet. Kiemelte emellett, hogy a 2004-es metrótörvény értelmében már 2009-ben át kellett volna adni a vonalat.

Jobbik: 4-es metró nem ér el új utasokat

A jobbikos politikus felidézte azt is, hogy a beruházás korábban 240 milliárd forintos uniós támogatást kapott, de eljárási hibák és előkészítetlenségek miatt 60 milliárdot visszavontak.

Az ellenzéki képviselő kifogásolta, hogy a metró nem ér el új lakótelepeket, így a környezetvédelmi szempontok sem érvényesülnek, hiszen például a gazdagrétiek ugyanúgy autóval közlekednek majd. Emellett bírálta, hogy az előző városvezetés kötelezettséget vállalt a dugódíj bevezetésére, miközben a vonal nem csökkenti a belső zónák közlekedési leterheltségét. Hozzátette: a Jobbik mindent megtesz a dugódíj ellen.

Szabó György szólt arról is, hogy a metróállomások építészetileg ugyan érdekesek, de olyan "gigantikus álmok", amelyek nem feltétlenül a közlekedést segítik. Emellett a takarításuk is tovább emeli az üzemeltetési költségeket – tette hozzá.

2 hozzászólásarrow_drop_down_circle

excep
Egy nagy szar az egesz! 6.7km rohej! Egymasba ernek az allomasok es ennyi penzert?
Desischado
Ha nem arról szólt volna a nóta, hogy lehet többet ellopni, már rég kész lenne, és jóval kevesebbért!
És igen, nekem sem tetszik, de klados ezért kapott több mint 8 misit havonta! De mire?!
Rázzuk a rongyot, de a fenekünk lóg ki a nadrágból!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.