Idén április elején megjelent a 2012-es PISA-felmérés kiegészítő vizsgálata, amely azt bizonyítja, hogy a magyar diákok a kreatív problémamegoldásban sem jeleskednek – írja az Index.
A 2012-es PISA-felmérés eredményei szerint valamennyi vizsgált területen romlott a magyar iskolások teljesítménye. Tanulóink matematikából, szövegértésből és természettudományos ismeretekből sem érik el az OECD-országok átlagát.
Mi több, a 2012-es felmérés kiegészítő vizsgálatának idén április elején nyilvánosságra hozott adatai azt bizonyítják, hogy a kreatív problémamegoldás is komoly kihívás elé állítja őket. E tekintetben a kutatásban részt vevő országok 44-es listáján hazánk a 33. helyet foglalja el, és ezzel a helyezéssel a régióban csak Bulgáriát és Montenegrót utasítja maga mögé – olvasható az Index cikkében.
Közben elfelejtenek beszélni, megfogalmazni a mondanivalójukat, nem látják meg az összefüggéseket, nincs lehetőség a vitára, rohamtempóban haladnak előre a tananyagban nem tudnak elmélyülni-gyakorolni.
Mire középiskolások lesznek teljesen kiveszik belőlük az érdeklődés. A tankönyvek kötelezően adottak, a pedagógusnak nincs joga megválasztani, hogy miből tanítson.
Az elbutítás ténye forog fenn.