Idén április elején megjelent a 2012-es PISA-felmérés kiegészítő vizsgálata, amely azt bizonyítja, hogy a magyar diákok a kreatív problémamegoldásban sem jeleskednek – írja az Index.

A 2012-es PISA-felmérés eredményei szerint valamennyi vizsgált területen romlott a magyar iskolások teljesítménye. Tanulóink matematikából, szövegértésből és természettudományos ismeretekből sem érik el az OECD-országok átlagát.

Mi több, a 2012-es felmérés kiegészítő vizsgálatának idén április elején nyilvánosságra hozott adatai azt bizonyítják, hogy a kreatív problémamegoldás is komoly kihívás elé állítja őket. E tekintetben a kutatásban részt vevő országok 44-es listáján hazánk a 33. helyet foglalja el, és ezzel a helyezéssel a régióban csak Bulgáriát és Montenegrót utasítja maga mögé – olvasható az Index cikkében.

19 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Szvetlana
Az egész tanítási módszer rossz elméleten alapszik. Már a legkisebbek is állandóan felmérőket írnak, a felelő gyerek is egy feleltető felmérő lapot tölt ki. Mint a gépiesen dolgozó robotok, parancsra vannak beprogramozva és azt teljesítik.
Közben elfelejtenek beszélni, megfogalmazni a mondanivalójukat, nem látják meg az összefüggéseket, nincs lehetőség a vitára, rohamtempóban haladnak előre a tananyagban nem tudnak elmélyülni-gyakorolni.
Mire középiskolások lesznek teljesen kiveszik belőlük az érdeklődés. A tankönyvek kötelezően adottak, a pedagógusnak nincs joga megválasztani, hogy miből tanítson.
Az elbutítás ténye forog fenn.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Szvetlana
@human: Milyen nagylétszámú osztályokról beszélsz? A létszám törvényileg meghatározott.
asszem 30, a max.
Hiszen már az egész ország csókosokból áll, és azok kapják a lóvét, akkor az ország összes iskolája kapja a lóvét, mert minden igazgató csókos már.Mutass nekem egyetlen egy mszp-s igazgatót:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Ja, persze Vietnám jobban teljesít:))
human
@Szvetlana: 30 gyerekkel nem lehet vitaórákat tartani szerintem. Egyszerűen nincs rá idő. Ha van itt egy tanár annak a véleményére kíváncsi lennék.
Szvetlana
@human: de naív vagy. Méghogy nem lehet? Ahol összejön 5 db. 13 éves lány, ott Te nem jutsz szóhoz:))
human
@Szvetlana: Ja. Mikor megkérdem, hogy melyik vonattal jön megtudom, hogy reggel hogy ébredt, mit reggelizett, szűk rá a régi farmere, milyen undok a szomszéd és talán a végén megtudom a várt információt. Biztos ezért nagyobb a tüdejük a férfiaknál :)
Szvetlana
@human: nehéz időszak ez:))
A többi még nehezebb...majd jön a bezzeg a másiknak korszak és aztán az a rohadék-béna fiú aki...
nehogymá
elkezdtünk lenyulni egy nyugati modellt.folyamatos egyeztétéssel,konszenzussal. csakhogy nálunk nincs átjárás. nincs olyan,hogy egy gyerek 1o 12 évesen átmenjen egy izmosabb suliba,ami mondjuk gimnázium szintű 8 évig ,(az általános,mert a többség odajár) gyerekek tömegei az egyen oktatást kapják. ha lemarad annyi neki,ha jó akkor se kap többet. nem tudom mért ?. simán lehetne nagylétszámú iskolákban több olyan párhuzamos osztály,ahol különböző erősségű tananyagot tanitanának. vegyük tudomásul,nem egyforma képességüek a gyerekek. de 8 évig végig vergödtetni egy gyereket,korrepetálás nélkül,mert ha lemarad nem tudja utolérni magát,az bün. nagyon sokan kallódnak el emiatt. olyan anyagot akarnak megtanittatni velük,ami gimnáziumhoz kell. holott lehetne egy nagyon jó müszaki gyerek is,ha nem rántanák le a kötelezó minimummal, de nem is azt várják el!elindult a liberális okatatási reform ,de jó magyar szokáshoz hiven lett belőle a a nagy semmi. hallottam gyerekkoromban Kádártól egy viccet. van egy magyar és egy japán halászhajó a tengeren. a japánok sokkal több halat fogank mint a magyarok. kérdezik a mieink,hogy lehet ez,hiszen a tenger ugyanaz ,a hajó ugyanolyan stb.?erre azt mondják a japánok.ők behuzzák a hálót,ha üres visszadobják, a magyarok meg leülnek tanácskozni. a pedagógusok(pedig nem vagyok ellenük,)addig puhitották az eredeti liberális elképzeléseket,a kormányzat meg addig egyezkedett velük,hogy csak romlott a helyzet. egy dolog maradt, az oktatás nem a gyerekről szól,hanem politikai játszma lett. csakhogy a mostani kormányzat vastagon tesz minden ellenvéleményre. talán nem kellett volna a szakmai szempontokat politikaival összekeverni tisztelt pedagógusok. mert azért a gyerek kéne,hogy fontos legyen,nem?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.