Az FTC futballcsapatának sokba kerülhet, hogy a Groupama nevet vette fel az új stadionja – írja a Népszabadság. A kormány szerint minden ágazatnak ki kell vennie a részét a közteherviselésből.
A lap azt írja, az adóhatóság közzétett egy tájékoztatót, amely a reklámadó kitételeinek értelmezését segíti. A dokumentum rögzíti: a szponzorációból származó bevétel is lehet adóköteles. Például akkor, ha egy sportklub vagy -vállalkozás a csapat mezén vagy molinókon közzéteszi a hirdető nevét, logóját, azaz valamilyen formában megjeleníti a szponzort.
Az FTC futballcsapata érte el biztosan az 500 millió forintos határt, ami fölött fizetni kell, s a zöld-fehér részleg is minimális összeget utalt volna az államkasszába. A fővárosi klubon kívül legfeljebb a Videoton lehet érintett.
A Népszabadság megkereste a sportpolitikáért felelős Emmit azzal, hogy kezdeményezi-e a jogszabály módosítását annak érdekében, hogy a szektor mentesüljön a reklámadó alól. A tárca így felelt: „A sportpolitika egyetért azzal, hogy minden gazdasági szereplőnek ki kell vennie a részét a kölcsönös közteherviselésből."
Az ingyenesen osztogatott jegyekből sok bevétel nem lesz, akkor mi van?
A NAV megy és lefoglal ?
Érdekes, ha én ingyen segítek a barátomnak, pl az építkezésen az adóköteles! Az "ingyen jegy" osztása az nem?