A MÁV Zrt. szeptemberben és októberben közel 250 főt vesz fel a vasútüzemmel közvetlenül összefüggő munkakörökbe – közölte a vasúttársaság.

A többnyire vasipari, villanyszerelői, műszerészi szakképesítést és érettségit igénylő munkakörök között szerepel a biztosítóberendezési műszerész, váltókezelő, felsővezeték szerelő, forgalmi szolgálattevő, pályamunkás, kocsirendező.

Az újonnan felvettek először a MÁV Zrt. által biztosított tanfolyamon vesznek részt, amelynek hossza a munkakörben elvárt szaktudástól függően 120 órától 610 óráig terjedhet. A munkavállalóknak az oktatások ideje alatt személyi alapbért, valamint az oktatás helyszínén szállást biztosítanak. A közlemény szerint a jelentős számú felvételt egyrészt a végrehajtott és tervezett műszaki fejlesztések teszik lehetővé, másrészt a vállalat számára fontos a szakértelemmel rendelkező munkavállalók utánpótlásának biztosítása.

A vasúttársaság a tapasztalatot igénylő munkakörök mellett a jelenleg még tanulmányaikat folytató diákoknak szakmai gyakorlatot, a pályakezdőknek pedig komplex, teljes munkaidős programot biztosít.

5 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Meine Ehre heisst Treue
,,A közlemény szerint a jelentős számú felvételt egyrészt a végrehajtott és tervezett műszaki fejlesztések teszik lehetővé, másrészt a vállalat számára fontos a szakértelemmel rendelkező munkavállalók utánpótlásának biztosítása."

A lóf@szt!!! Ez csak mellébeszélés!!!
Azért kell a rosszul fizetett, ám felelősséggel gazdagon bővelkedő alja forgalmi munkakörökbe a munkaerő, mert rengeteg a pályaelhagyó. Rengetegen mennek el, mert kriminális a munkarend, a munkakörülmény, a jövedelmi helyzet, melyhez hozzájönnek az elmebeteg és vérre menő időszakos vizsgák.
A forgalmi munkakörökben lévő rosszul fizetett embereket, akik éjjel-nappal dolgoznak semmibe sem nézi a munkáltató, fogyóeszköznek tekintik őket. Akik tanfolyamra jelentkeznek, azoknak a jelentős része közben vagy közvetlenül a tanfolyam után elhúzza a csíkot (főleg BP.-en és környékén).
A vasútnál ma már csak középvezetőtől felfelé jó a helyzet. Ők jól meg vannak fizetve, sokkal többen is vannak a kelleténél. Náluk soha nincs spórolás semmilyen szinten vagy értelemben. Bezzeg a végrehajtó szolgálatnál az ott dolgozók kárára ész nélkül spórolnak.
(pl. a céges telefonok esetében számos szolgáltatás le van tiltva, de a semmirevaló fejeseknek minden évben hatalmas összegeket fizetnek prémium gyanánt és még ösztönzik is őket a bérmegtakarításra, amely szintén a mezei dolgozó kárára történik)
Meine Ehre heisst Treue
,,A közlemény szerint a jelentős számú felvételt egyrészt a végrehajtott és tervezett műszaki fejlesztések teszik lehetővé, másrészt a vállalat számára fontos a szakértelemmel rendelkező munkavállalók utánpótlásának biztosítása."

A lóf@szt!!! Ez csak mellébeszélés!!!
Azért kell a rosszul fizetett, ám felelősséggel gazdagon bővelkedő alja forgalmi munkakörökbe a munkaerő, mert rengeteg a pályaelhagyó. Rengetegen mennek el, mert kriminális a munkarend, a munkakörülmény, a jövedelmi helyzet, melyhez hozzájönnek az elmebeteg és vérre menő időszakos vizsgák.
A forgalmi munkakörökben lévő rosszul fizetett embereket, akik éjjel-nappal dolgoznak semmibe sem nézi a munkáltató, fogyóeszköznek tekintik őket. Akik tanfolyamra jelentkeznek, azoknak a jelentős része közben vagy közvetlenül a tanfolyam után elhúzza a csíkot (főleg BP.-en és környékén).
A vasútnál ma már csak középvezetőtől felfelé jó a helyzet. Ők jól meg vannak fizetve, sokkal többen is vannak a kelleténél. Náluk soha nincs spórolás semmilyen szinten vagy értelemben. Bezzeg a végrehajtó szolgálatnál az ott dolgozók kárára ész nélkül spórolnak.
(pl. a céges telefonok esetében számos szolgáltatás le van tiltva, de a semmirevaló fejeseknek minden évben hatalmas összegeket fizetnek prémium gyanánt és még ösztönzik is őket a bérmegtakarításra, amely szintén a mezei dolgozó kárára történik)
pbalage
@Meine Ehre heisst Treue: csak egyet tudok érteni,

a "Hív a vasút, vár a MÁV!" kártyára pedig a következő kártyát dobom:
"Országúton akar hálni? Komár mopeddel kell járni!"
pbalage
@Meine Ehre heisst Treue: és még egy történet:

Pár hete elmentünk kirándulni a lányommal Bécsbe. (from győr)
Mondom magamnak, nem kockáztatok, utoljára vagy 20 éve voltam, szálljunk vonatra.
Oké, megérkeztünk, Schönbrunn, hasonlók.
Visszafelé utazgatunk. (Jó sok buckalakó ismételgeti a essen kis máájjad meg ilyesmiket, de ez mellékvágánya lenne a történetnek.)

Megy a vonat, egyszer csak kinézek az ablakon, Neusiedl am See megálló.
Vakargatom a fejem, hogy ez meg mi, nem igazán esik útba.
Közben a kalauz a béna mikrofonjába mondogatja minden megállóban, hogy milyen állomás, meg a tököm tudja mit, csak angolul beszélünk a lányommal.
Mikor már feltűnt a Schneeberg a háttérben, szólok a kalauznak, hogy "emmegmi?"
Elég hamar megegyeztünk angolul, hogy mi Győrbe tartunk.
Egyszer csak megszólal magyarul, hogy "akkor ezt most nagyon elcseszték"
A történet elég hosszúra sikerült, este 9 helyett hajnali 4-kor evickéltünk haza, de közben (és ez a lényeg)

elbeszélgettünk a kalauzzal.

Tősgyökeres magyar, de átszerződött az ÖBB-hez, persze minden nap hazajár, viszont háromszor annyit keres, mint Magyarországon.
Meine Ehre heisst Treue
@pbalage: Előfordulnak az ilyen ,,balesetek".
A jegyvizsgáló jól tette, hogy átment. Nem ő az egyetlen, aki a MÁV-SZ@RT-tól elment, sőt egyre többen vannak. Tavalyi adat: több száz jegyvizsgáló (és ez csak egy munkakör) tette le a kalauztáskát, szerintem belőlük van a legnagyobb hiány.
Akik jönnek tanfolyamra, hamar rájönnek, hogy a munkájuk nem csak annyi, hogy jegyet ad és kezel, illetve jelzést ad (az utas általában ennyit lát menet közben), hanem kismillió másik munkaköre van, éjjel-nappal melózik, megfizetve nincs, mindenért őket veszik elő.
Ezek után nem csoda, ha az a jegyv. is elhúzott.
kohn gábor
Csak ne sajnáld a jegyvizsgálókat,a Veresegyházi vonalon tapasztaltak alapján ahogy dolgoznak persze tisztelet a kivételnek egytől egyig kirúgnám őket.Elindul a vonat,megáll az ajtóban,és Vác alsóig telefonál.De van olyan-is aki egyszer azért végig megy és csak utána ül le.De ha Vác alsóról indul a kor csak Csörög után jön elő.Vácrátóton átszállva a vonatpótló buszra már fel se száll,így a busz jegyvizsgáló nélkül közlekedik.Hát csak ezen a vonalon milliókat bukik a MÁV,a lelkiismeretlen,dolgozói miatt.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.