Akár új légitársaság megalapításával vagy letelepítésével, illetve 140-150 millió eurós beruházással tervezi fejleszteni a sármelléki repülőteret Széles Gábor, aki pénteken írta alá a szerződést a reptér eszközeinek megvásárlásáról. Széles hétfőn Hévízen az MTI-nek megerősítette a hírt, hogy 703 millió forintos vételáron szerződést kötött a sármelléki repülőtér eszközeinek megvásárlására.
"Bízom benne, hogy a jelenlegi üzemeltető Hévíz, valamint a területet birtokló Sármellék és Zalavár önkormányzatával is kiválóan együtt tudunk működni a jövőben" – fogalmazott nemzetünk nagyvállalkozója. Ehhez számít a hévízi önkormányzat további részvételére, illetve bevonná a területet birtokló két önkormányzatot is a működtetésbe.
Kitért arra is, hogy saját cégével egy 200 hektáros területen, viszonylag gyorsan olyan repülőtéri szolgáltató létesítmények és cégek megjelenésére számít, amelyek repülőgépek javításával, tárolásával vagy a teherszállítással foglalkoznak, ezzel kapcsolatban ugyanis már előrehaladott tárgyalásokat folytat.
Hozzátette ugyanakkor, hogy számít az állam kezében lévő kifutópálya és még mintegy 200 hektáros terület kormányzati fejlesztésére is, de a célja az, hogy a mostani működés veszteségét minél hamarabb csökkenteni lehessen. Ehhez szeretné elérni, hogy a Liszt Ferenc Repülőtérhez hasonlóan az állam vállalja át Sármelléken és Debrecenben is a közfeladatok – így az őrzés, útlevélellenőrzés, vámolás – költségeit, ami más nemzetközi repterek esetében is gyakorlat külföldön.
Elmondta: célja, hogy a sármelléki első osztályú repülőtérré váljon, ehhez 140-150 millió eurós beruházást tervez a szükséges szolgáltató és javító háttér kialakításával, illetve egy újonnan létrehozott vagy ide telepített légitársasággal.
Új nemzeti légitársaság
Széles Gábor hangsúlyozta: már viszonylag rövid távon kisebb hub-ként, azaz nagy repülőterek ráhordó bázisaként is működtetni szeretné a sármelléki repteret, ahol nemzetközi járatokat lebonyolító saját légiflottát kíván létrehozni. Hogy egy meglévő légitársaság magyarországi bázisa lehetne Sármelléken, vagy egy teljesen új légitársaságot alapítana, az attól függ, hogy "jogilag melyik a kedvezőbb megoldás" – fogalmazott.
"Van egy olyan titkos elképzelésünk, hogy ha van itt egy bázisunk és Debrecenben is beruháznak egy hasonló regionális flottába, akkor ez e két regionális légiflotta már alapja lehet később egy új nemzeti légitársaságnak is" – mondta.
15 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Remelem nem kozpenzbol fogja fejleszteni a repteret, es a legivallalatot, mert akkor arra a penzre keresztet vethetunk.
Nem hinném, hogy a saját tervezésű repülőgépeit, hajtóműveit tesztelné csak Sármelléken :-)
Van aki látta már az új repülőtér bejáratát:
wapbooks.tuti.hu/kepek/szeles_repter.jpg .-)))
Új hozzászólás