A vizsgálható paraméterek alapján a legnagyobb korrupciós kockázatú állami beruházások közé tartozik a tervezett paksi bővítés – írja a Népszabadság.
Az Energiaklub és a Heinrich Böll Alapítvány szakmai konferenciasorozatának keddi, a nukleáris projektek „közpénzügyi” elemzésével foglalkozó állomásán. Elhangzott az is: a korrupcióveszély csökkentésére alkalmas eszközök közül a magyar kormány eddig egyiket sem alkalmazta a projektnél.
Tóth István János korrupciókutató szerint minden állami beruházásnál megvan a korrupció veszélye, ráadásul az atomerőmű speciális termék és a képet a hasonló beruházások általános tapasztalata is árnyalja. A határidők túllépése miatt szinte elkerülhetetlen az árak elszabadulása.
A Népszabadság megemlíti, hogy több mint 70 ezer közbeszerzés adatait elemezve a kutatók arra jutottak, hogy minél nagyobb egy beruházás, annál több az ellopott pénz. Tóth István János szerint a kockázatot hatékonyan lehetne csökkenteni az üzleti világban elterjedt módszerekkel: a beruházótól független antikorrupciós iroda létrehozásával, a szerződések adatbázisba rendezésével és nyilvánosságra hozásával, a korrupciótól leginkább fenyegetett vezetői pozíciók azonosításával
12 hozzászólásarrow_drop_down_circle
S ahogyan @joopapa: és @Mobil123: is írja, mi már decemberben is ugyanezt mondtuk!
Biztos vagyok benne, neked, mint vállalkozónak ez sem okozott nagy meglepetést amikor a NAV kormány megbízásából aktívan részt vesz a haverok mutyijainak százában.
DE! Itt van a Déli Áramlat! Még egyetlen kapavágás nem történt a magyar szakaszon, de a tervezett 600 millió eurós beruházás ára máris több, mint háromszorosára emelkedett, mai becslések szerint már 2 milliárd eurónál tartunk!
Sőt, Baja Csaba, az MVM vezére bejelentette, hogy mi annak ellenére elkezdjük a kivitelezést, hogy az EU kifogásolja az egész projectet, miszerint a beruházás nem felel meg az úgynevezett harmadik energiacsomagnak, ami szabályozza a vezeték üzemeltetését és a rajta folytatott kereskedelmet.
Bezzeg a bolgárok azonnal leálltak az építéssel, s a szerbek is követik példájukat. De a Wintershall, az EDF és az Eni sem finanszírozza tovább a tengeri szakasz építését.
A lényeg, hogy nekünk viszont lesz egy saját kis Déli Áramlat szakaszunk, ami csak a miénk, tologathatjuk benne a saját kis csőgörényeinket, s ami tuti, gáz az nem lesz benne...
DE! Korrupcióra, milliárdok ellopására nagyon megfelel majd Orbánnak. A cél úgyis ez volt.
hvg.hu/gazdasag/20141029_A_Rosznyefty_a_Deli_Aramlat_befagyasztasa
Új hozzászólás