Magyarország bebizonyította, hogy a gazdasági növekedés érdekében át kell lépni néhány hagyományos gazdasági dogmán – írta Orbán Viktor miniszterelnök a belgrádi Kína-Közép-Kelet-Európa csúcstalálkozó előtt a Tanjug szerb hírügynökség megkeresésére.

A vasárnap közölt szöveg szerint a magyar kormányfő kiemelte: Európában általánosan elfogadott az az elképzelés, hogy néhány éven belül Közép-Európa válik az Európai Unió növekedésének mozgatórugójává.

Az utóbbi néhány évben Magyarország a kelet-közép-európai régió vezető országává vált, szigorú költségvetési fegyelem mellett is az egyik legnagyobb gazdasági növekedést produkáló állam lett. Nemcsak, hogy kiléptünk a pénzügyi válságból, hanem a hozzáállásunkon is változtattunk, és már nem problémaként, hanem lehetőségként gondoltunk a válságra – fogalmazott a miniszterelnök, hozzátéve, Magyarország politikai stabilitása a bizonyíték arra, hogy nemcsak túléltük a válságot, hanem meg is tudtunk erősödni a nehéz időszak alatt.

12 hozzászólásarrow_drop_down_circle

leszúrt rittberger
Igen, azért adóztatják meg már lassan a fingást is, mert annyira növekszik a gazdaság :DDDDD

Napi egy hazugság megvolt, köszönjük, tovább.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Desischado
Felvállalom, hogy simán hülye vagyok, de én is azt kérdezem, ha ennyire király a helyzet nálunk, akkor minek ennyi curva sok adó?! Hazudsz már megint, te belisarius!!!
kukac50
Viktorkám Neked egy diliház kapuját és kórtermét kellene átlépni és ott élni.
A kormányzást meg egy jó közgazdászra kellene bízni, Papíron Magyarország jobban teljesít,főleg a politikusok a lopásban,de a gazdaság a béka feneke alatt van.
világlátó
Váltig állítom, kellene már egy napi rátekintést mutató táblázat a hazai cégekről, kategóriánként, profilonkét, eredményességeiket is mutatva . Mindannyian tudunk néhányat felsorolni, de nem látjuk mindazt, együtt, amiről büszke miniszterelnökünk beszél külföldön is. Az is állandó rögeszmém, hogy milyennek is kellene lennie Magyarországnak az adottságai, geopolitikai helyzete, tradicionális gazdaságkulturája, történelmi hagyományai, mai és holnapi lehetőségei alapján. Egy hamburgi tanfolyamon azt ajánlották komoly szállítmányozó nagyhatalmak menedzserei, legyen a mi országunk Európa legjobb tranzitországa. Helye, út, vasút, viziút adottságai, repülőterei, logisztikai lehetőségei kiválóak és még kiválóbbak lehetnének. Ebben minden szakmai segítséget megadnának, minden tekintetben érdeke lenne mind Ny.Európának, mind a balti országoknak, Ukrajnának, Oroszországnak, a lengyeleknek és a Balkánnak is Irán és Törökország felé. Modern raktárak, képzett személyzet, és a köztes területeken kézműves termékeket gyártók, kertészetek, élelmiszertermelés és bioélelmiszer feldolgozás, prémium termékek az ipari méretekben előállított termékek tengerében. Üdülő- pihenő övezetek, üdülőfalvak, gyógyfürdők , gyógyító lakóparkok, tiszta, ipari szennyezés mentes rendezett tájak, vadasparkok, gyümölcsligetek, szőlőültetvények , virágkertészetek, sok kézimunkát igénylő agrár ágazatok. Át kell lépni bizonyos dogmákon a magyaroknak. - mondja Orbán Viktor. Mire gondolt vajon?
pbalage
csak néhány statisztikát fordítva kell feltenni az írásvetítőre, és már kész is a gazdasági növekedés.
világlátó
A mi országunk szuverenitását elemezve , / amire nem én vagyok a felkészült és hivatott / mégis úgy gondolom az a teljes magyar társadalom belátóképességén is múlik.Éppen átjáróház jellegünknél fogva alapvető érdekünk a szomszédainkkal és azok szomszédaival való barátságos, nyitott együttműködés. Mi elkerülhetetlenek vagyunk. Zeller professzor emeritustól hallottam egyszer a következőt. Képzeljünk el egy andrás keresztet az ország térképére fektetve, úgy hogy a metszéspont Dunaújváros legyen. Ott van a tranzitforgalom csomópontja. A kereszt szárai pedig a tranzitutak. A tranzit út egy gazdasági létesítmény. Az út maga, a műtárgyaival, üzemanyag töltőállomásokkal, műszaki ellenőrző pontokkal, műszaki - technikai segély állomásokkal, pihenőkkel, azok szolgáltatásaival, átrakó raktárakkal, telekommunikációval, logisztikai kapacitásokkal.
Hogy Dunaújvárosnál ekészült a Duna híd, a professzor úr gondolatai helyességét igazolja.A rendszerváltáskor megismertem egy értékes embert aki azt javasolta, készüljön el Dunaújvárosig a széles nyomtávú vasúti pálya, részben a Dunaferr , részben a tranzit csomópont miatt, hogy ne legyen szükség Záhonynál átszerelni a vagonok futóműveit. Régi felismerések ezek, amit itt - ott sikerült is átverekedni egy - egy kormányzati ciklus néhány okos miniszterének. A hagyományos dogmák közül én csak azokat hagynám el, amelyek nélkülözik az ésszerüséget, a fenntarthatóságot, csak és kizárólag ostoba politikai tévhiteken billeg, amíg el nem söpri egy újabb ostoba politikai érdek. Ha látnánk, de nem mutatják, mekkora a teheráru forgalma a Duna - Rajna - Majna csatornának Regensburgtól Amsterdamig, és mennyi attól délre, különösen a mi Dunánk 420 km-es szakaszán, joggal kérdezhetnénk, mi ennek az oka?
Amikor egy 2000 tonnás tolatmány egyetlen EU.4.-es motorral hajtva gabonát szállít tőlünk Rotterdamba, azzal 200 db kamiont tud kiváltani. Nincs útvonal terhelés, forgalom növekedés, emisszió és imissziós kár, természet-és környezetszennyezés.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.