Nem biztos, hogy a Rákóczi (lánykori nevén Lágymányosi) híd elbírja az 1-es villamosokat.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület információi szerint az 1-es villamos felújításának sokmilliárdos költségvetéséből nem futotta egy aprócska, ámde nagyon fontos kérdés tisztázására: nem tudni, hogy a húsz évvel ezelőtt átadott Rákóczi híd hogyan viselkedik 10-11 tonna tengelyterhelésű, 60-70 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosok esetén – írta a Népszabadság.
Dorner Lajos, a VEKE elnöke meglepőnek tartja, hogy a projektet lebonyolító BKK egyszerűen nem tartotta fontosnak a tervezői számítás megrendelését. A lap szerint úgy tudja, hogy a fővárosi holding nem egyeztetett erről a BKV-val, sem a hídért felelős BKK Közúttal, sem az engedélyeket kiadó hatósággal. Ezzel szemben Vitézy Dávid vezérigazgató menesztése előtt egy nappal közleményben tudatták, hogy januárban átadják az új szakaszt.
A lap emlékeztetett: ez nem történt meg, a BKK a késlekedést azzal indokolta, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság kiegészítő hídvizsgálatokat kért.
Az NKH a Népszabadság cikke szerint azért kér kiegészítő számításokat és próbaterhelést, mert azokat a BKK nem végeztette el. Az NKH pedig az engedély kiadása előtt szeretné látni legalább egy hídmérnök ellenőrző számításait arról, hogy a híd valóban elbírja majd a tervezettnél két-három tonnával nehezebb villamosokat.
29 hozzászólásarrow_drop_down_circle
naugye!
mindent a dolgozó népért..
dobpergés, taps.
Új hozzászólás