A reklámadó csökkentését és a jelenlegi sávos helyett egykulcsos rendszer bevezetését javasolja Lázár János. A Miniszterelnökséget vezető miniszter az egykulcsos adónem lehetséges mértékét egyelőre nem kívánta megnevezni. Ugyanakor az MTI-nek kedd este adott nyilatkozatában többször is hivatkozott az osztrák ötszázalékos reklámadóra, mint a legmagasabbra az Európai Unióban.
Lázár János kifejtette: a kormány tavaly augusztus óta folyamatosan kap formális és informális jelzéseket arról, hogy az Európai Bizottság Versenypolitikai Főigazgatóságának komoly aggályai vannak a magyarországi reklámadóval kapcsolatban.
A főigazgatóság január végén küldött levelében konkrétan a reklámadó progresszív, azaz sávos rendszerét ellenezte, mert az az alacsony reklámbevételű vállalkozásoknak szelektív gazdasági előnyt jelent, valamint mértékét is kifogásolta, mert az "objektíve is alkalmas arra, hogy gazdasági hátrányt okozzon" – ismertette az uniós aggályt a Miniszterelnökség vezetője.
A kabinet emellett olyan "tanácsokat" is kapott uniós szinten, hogy ha az RTL Klub tulajdonosa, a luxemburgi székhelyű Bertelsmann-csoport egyeztetés céljából jelentkezik nála, akkor fogadja a megkeresésüket, ellenkező esetben "az elmarasztalás lehetősége áll nyitva" Magyarország előtt – tette hozzá.
A Bertelsmann-csoport tett is mérlegelést érdemlő rendezési javaslatot, amely figyelembe veszi, hogy az európai uniós tagállamokban a legmagasabb reklámadó – öt százalék – Ausztriában van – mondta Lázár János, megerősítve, hogy a kormány november óta tárgyal Luxemburgban és Budapesten a Bertelsmann-csoporttal a vita peren kívüli, vagy európai bizottsági eljáráson kívüli megoldásáról.
Szavai szerint a kormánynak mérlegelnie kellett, hogy "egy bizonytalan kimenetelű jogvitát, vagy egy jó egyezséget választ".
Mindezek alapján a Miniszterelnökség vezetője szerdán tájékoztatást ad az ügyről a Fidesz-KDNP képviselőcsoportjának mezőkövesdi kihelyezett frakcióülésén, és mérlegelésre javasolja a reklámadó csökkentését, valamint a sávos rendszer felülvizsgálatát.
A miniszter azt mondta, hogy a kormány számításai szerint mindez nem feltétlenül jelent bevételkiesést, mert bár "kevesebb lesz az adó, de többen fogják fizetni". Az így várható adóbevételt 6 és 10 milliárd forint közé tette a politikus.
Hozzátette azt is: a jó hír a kritikák közepette, hogy az Európai Bizottság a reklámadó bevezetését önmagában nem kérdőjelezte meg. Ezzel kapcsolatban hangsúlyozta: "mi alapvetően minden az Európai Bizottsággal folytatott gazdasági csatában a különadókért küzdünk".
Azt is kiemelte, hogy a Bertelsmann-csoporttal kötendő esetleges megállapodás jelentős mértékben növelheti Magyarország iránt a befektetői bizalmat.
Lázár János azt mondta, a reklámadóval kapcsolatos vitát szerinte a következő három hónapban érdemes rendezni.
A már befizetett reklámadó esetleges visszafizetését ugyanakkor elképzelhetetlennek nevezte.
1. Mi volt, illetve mi az a meg nem nevezett izé, amire Lázár hivatkozott, és amit 0rbán követelt, hogy amiatt Magyarországnak minden körülmények között szüksége van a reklámbevételere? Mi a lótúró az???
2. Hogy jön be így is az a 10-12 milliárd forint (ami ezek szerint ugyanannyi, mint a 6-10 milliárd forint, legalábbis 0rbán és Matolcsy Unortodoxiájában), ha a reklámadót 50%-ról 5%-ra csökkentik?
3. Azt a valamit, amire ez a bevétel feltétlenül kell, nem lehet-e, vagy akár nem-e lehet-e abból a több, mint 100 milliárdból átcsoportosítani a stadionépítésekből, amit beterveztek 2015-re?
És a pótkérdés:
Mikor rugjuk jól se@@be ezt a kontár, pénzéhes, országrabló bandát? De ez már lassan az idő múlásával nekem egyre inkább költői kérdés. Megy az idő, fogynak az életünk napjai, és minden egyes elmúló napot beszennyez ez a gonosz és ostoba mocsok banda.