Az új útdíjrendszer bevezetésével 12-15 százalékkal nőtt a forgalom a fizetős utakkal párhuzamos ingyenes szakaszokon – például Budaörsön.
Az ezzel kapcsolatos felmérést egy közlekedési adatokat elemző cég végezte, megállapításuk szerint a legforgalmasabb januári napokon csaknem harminc százalékos volt a növekedés.
A legjelentősebb változást a régi 2-es úton tapasztalhatták az autósok. Akik Vácról, Gödről vagy Dunakesziről ingáznak, azok közül sokan választották a városokat átszelő 2-est a fizetős M2-es és az M0-s helyett.
Ugyanezt tapasztalták az 1-es főúton. Az M1-M7-es autópálya fizetőssé vált bevezető szakaszán például változatlanul 11 perc alatt lehetett eljutni Gazdagrét központjából egy budaörsi bevásárlóközpontba. A Budaörsöt átszelő 1-es főúton idén januárban már 18-20 percig tartott ez az út, míg tavaly legfeljebb tizenöt perc volt itt a menetidő.
A cég a komplex közlekedésinformatikai megoldások fejlesztésével foglalkozó Lambda-Com csoport tagja. A csoport által fejlesztett WebEye technológia jelenleg több mint 31 ezer járműbe szerelt eszköz segítségével gyűjt valósidejű közlekedési adatokat, a magyar vállalat ezeknek az adatoknak a feldolgozásával, értékelésével és információvá alakításával foglalkozik, a ma közzétett elemzésünk is ezekre épül.
Wittinghoff Tamás, Budaörs polgármestere már korábban felhívta a figyelmet a forgalomnövekedés mértékére, ám A Fidesz helyi vezetője ezt vitatta.
Jöhet a forgalomlassító félpályás útlezárás országszerte !!
A budaörsi Fidesz kéri, hogy a Polgármesteri Hivatal hozza nyilvánosságra, hogy a forgalomszámlálást végző cég milyen módszerrel készítette Wittinghoff Tamás megbízásából a felméréseket, és ezért milyen juttatásban részesült.
www.168ora.hu/itthon/wittinghoff-en-egy-atkozott-naiv-idealista-vagyok-133647.html?full-version