Befejeződött vasárnap a Rákóczi híd próbaterhelése, amelyet a Nemzeti Közlekedési Hatóság írt elő az 1-es villamosvonal átvezetése miatt.

Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója vasárnap, a próbaterhelés idején tartott sajtótájékoztatón történelmi eseménynek és "a józan ész próbaterhelésének" nevezte a folyamatot. Mint mondta, 1996-ban, a híd átadása után nem sokkal, be kellett volna indulnia a villamosforgalomnak is, de ez elmaradt, majdnem 20 évet kellett arra várni, hogy "a józan ész győzedelmeskedjen". Hozzátette: történelmi adósságukat törlesztik most a villamosvonal átvezetésével.

Befejeződött a Rákóczi híd próbaterhelése

Jelezte, hogy a híd átadása előtt szintén tartottak próbaterhelést, de akkor villamosokkal ezt nem tudták kivitelezni, ezért határozatban rögzítették, hogy a villamosforgalom beindulása előtt újabb próbákat kell végezni.

Az 1996-ban átadott 494 méter hosszú, 6280 tonnás hídszerkezetet a hétvégi statikus és dinamikus próbaterhelés alatt mintegy ezer tonnával terhelik meg, a szakemberek egyebek mellett a híd állagát, a főtartóknál keletkező feszültséget vizsgálják. A tesztben két Combino villamos és húsz tehergépkocsi vesz részt.

Befejeződött a Rákóczi híd próbaterhelése

A teszt alapján jegyzőkönyvet készítenek, amely alapján a Nemzeti Közlekedési Hatóság dönt arról, hogy megindulhat-e a forgalom. Pozitív döntés esetén megkezdődhet a villamosvezetők képzése és vizsgáztatása és legkésőbb kora tavasszal megindulhat az utasforgalom az 1-es villamos új szakaszán.

4 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Mobil123
Már azt hittem Tarlós megtámasztotta a hátával.:-D
vadsanca
Most mi van? A Rákóczi-hídra külön jogosítvány kell a villamos-vezetőknek?
m.macskosz
@vadsanca: Gondolom az eddigi vezetőknek csak x kilométernyi villamosvonalra volt jogsijuk, most meg x km + y km-re lesz. A különbözeti vizsgadíjat meg majd kfizettetik velük.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.