Alig telt el egy hónap a nyílt „médiaháború” meghirdetése óta, máris jelentős állami hirdetésektől estek el a milliárdos üzletember ellenőrzése alatt lévő médiavállalkozások – olvasható a hvg.hu cikkében.
Simicska február 5-én a reklámadó tervezett szétterítése ellen tiltakozva nyilatkozta azt a Népszavának, hogy ez egy „újabb támadás a demokrácia ellen”, és „totális médiaháború alakulhat ki” a kormánnyal szemben.
Ezután mondott fel Simicska médiabirodalmának teljes felsővezetése.
Noha nem az összes állami hirdetést vonták ki Simicska Lajos cégeiből, legrégebbi vállalkozásai, a plakátcégek jelentős bevételektől estek el, a lapjainál és rádióinál csak most jön a feketeleves.
Orbán Viktor egyébként már egy, a jobboldali főszerkesztőknek tartott háttérbeszélgetésen arról beszélt, hogy bizonyos lapok próbáljanak meg több hirdetést bevonni a piacról, mert az állami hirdetések a lojálisabb cégekhez vándorolnak majd.
Erre példa, hogy azok a jobboldali lapok, melyek nem tartoznak Simicska érdekeltségébe, dőzsölnek – írja a hvg.hu.
A Napi Gazdaságban például valósággal kilőttek az állami hirdetések. A napilap az Index kiadójának, a Közép-európai Média és Kiadó Zrt.-nek a tulajdonában volt, két évvel ezelőtt augusztusban vette meg a kormánynak dolgozó Századvég Gazdaságkutató Zrt. De nem áll rosszul a Magyar Hírlap sem, ahol volt ugyan csökkenés tavaly óta, azonban a költés még így is jóval több náluk, mint 2013-ban volt.
4 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Új hozzászólás