Július 1-je után is van módjuk a Telenor és a Telekom ügyfeleinek, hogy elutasítsák a szolgáltatók szerződésmódosítási ajánlatát – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kedden az MTI-vel. 

A hatóság közleménye szerint az ügyfélszolgálatok leterheltsége esetén postai úton, tértivevényes küldeményben is nyilatkozhatnak azok az ügyfelek, akik nem kívánják elfogadni a társaságok július 1-jétől tervezett, díjemelést is tartalmazó kétoldalú szerződésmódosítási ajánlatát. Az NMHH közlése szerint ha az ügyfél a módosítást nem kívánja elfogadni, akkor azt célszerű a szolgáltató tájékoztatásában szereplő módon és határidőig jeleznie szolgáltatójánál, annak ügyfélszolgálatánál.

Az NMHH arra is felhívja a figyelmet, hogy az ajánlat elutasítására a jogszabályok szerint alapesetben 15 nap áll rendelkezésre, de a feltöltőkártyás előfizetésekre speciális szabályok vonatkoznak.

Az NMHH emlékeztet, hogy a szolgáltatókkal kötött hatósági szerződésben a társaságok vállalták, hogy kiegészítő értesítést küldenek ügyfeleiknek a tervezett szerződésmódosításról, és ezzel ismételten lehetőséget biztosítottak az ajánlat elutasítására, ezzel biztosítva, hogy az előfizetői jogok a hatósági elvárásoknak és a jogszabályi előírásoknak megfelelően kellően érvényesüljenek.

A Telenor június 24-én küldte ki a szerződésmódosítási ajánlatról szóló kiegészített értesítéseket, a Telekom július 1-je után kezdi meg az értesítések kiküldését. Az ügyfelek a kiegészített értesítés kézhezvételétől számított 15 napon belül jelezhetik, ha nem fogadják el a szerződésmódosítást.

A kártyás előfizetői szerződésekre speciális szabályok vonatkoznak. A jogszabályok szerint ugyanis minden egyes egyenlegfeltöltés egy-egy új szerződés megkötésének minősül. Így ha az egyenleg feltöltése július 1-je után történik meg, abban az esetben az akkor hatályos díjakkal zajlik a számlázás.

Tehát a régi szerződéssel kapcsolatos módosításról szóló nyilatkozat kártyás előfizetés esetén addig tehető meg, amíg az előfizető a megváltozott feltételek ismeretében nem kezdi meg a szolgáltatás további igénybevételét – például hívást indít –, de legkésőbb az értesítésben megjelölt időpontig. Kártyás előfizetés esetén az egyenlegfeltöltéssel létrejött új kártyás előfizetői szerződésre a feltöltés idején hatályos általános szerződési feltételek díjszabása érvényesül.

12 hozzászólásarrow_drop_down_circle

nyanya001
Én ezt nem értem !
Ki az a hülye,, aki áremelést akar, és mert nem akar, ezért
be kell jelentkezni a szolgáltatónál , ahol nem győzik ügyintézni a saját baromságukat !!
Az ész megáll !
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Dr plágium
Megváltam a telenortól, számhordozással...A tört hónap 1 azaz egyetlen napot jelentett amire kiszámlázták a teljes havidíjat. Nem rossz bolt ez sem.
orogordog
Szájba b@szot 20-ról telefonálni sem lehet. Mit állnak sorba? A vodafonnál már megvan emelve a kártyás perc díj ha annyira telefonálni akarnak irány a vodafon. Kártya lefogyaszt és kuka ennyi. Magyar nagyon érzékeny a sz@ros telefonra a lakása rezsiéért és az adók ellen nem küzd ennyire.
Aki Én
Tán nem öt nappal a határidő előtt kellene jelezni, hogy egyoldalú szerződésmódosítást akar az előfizetők kárára. Sima hétköznapokon sem bírják az ütemet, van ,hogy félóra várakozás után teszem le. Ma törvény írja elő, hogy élő hangot kell kapnom öt percen belül. És ezek telefonos cégek!!! Most például hogy tiltassam le percek alatt az ellopott készülékemet?
Ilyen alapon, mint a szerződés másik szereplője közölhetném én is, hogy öt nap múlva kevesebbet fogok fizetni, de jelezze ha nem ok. Viszont hat napig nem vagyok elérhető.
Ez egy szolgáltatókról, illetve azok korrektségéről szóló cikk:
vanholnap.hu/gusztustalanul-olcso-mobiltelefonalas-arak-ausztriaban-ugyanez-nalunk-meregdraga-ugyanannal-a-szolgaltatonal/
Rézi
@Knapp75: Online hozzáférés, e-mail küldés eddig sem létezett, üzenetküldnésnél megjelenik egy piros betűs felirat, hogy nem működik, 2 ajánlott levelemre nem válaszoltak. Teljesen inkorrekt cég, leszarja az ügyfeleket, meneküljön innen , ki merre lát.
Knapp75
@Rézi: Az online felületük működése kapcsán már két évvel ezelőtt javasoltam nekik, hogy ne ezen spóroljanak, vegyenek már fel végre egy informatikust, de nem volt foganatja.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.