Varga Mihály szavai szerint a kormány már a múlt héten elkezdte az egyeztetést a dízelbotrány kapcsán. Egyelőre nem látszik az ügy hatása, de a nemzetgazdasági miniszter szerint az európai autóvásárlások visszafogása "a magyar gazdaság teljesítményének 0,3-0,6 százalékára is hathat".

Varga Mihály hétfőn az Európai Beruházási Bankkal kötött hitelszerződés aláírása után újságíróknak elmondta: meg kell várni az ügy mélyebb, nemzetközi hatásait, illetve azt, hogy azok milyen hatással lesznek a Volkswagen-csoportra.

"Egyelőre várunk, mert nem tudjuk, hogy mi lesz a vizsgálat eredménye, a fizetendő kártérítés összege, és az mennyiben érinti a VW-csoportot. Eddig érzelmi hatást tapasztalunk, a dízelgyártással foglalkozó cégek megijedtek, kivárnak, nekünk is meg kell várni, mik lesznek a következő hetekben az ügynek, a vizsgálatnak az eredményei" – mondta Varga Mihály.

A nemzetgazdasági miniszter szerint az ügy hatásai Magyarországot is érintik, mert Magyarországon komoly szerepe van az autógyártásnak, amely az ipari termelés 20-22 százalékát adja, és a magyar export több mint 10 százalékát biztosítja.

Hozzátette: ezért is helyesnek bizonyult az, hogy a magyar kormány felismerte, diverzifikálni kell a magyar gazdaságot, és olyan iparágakra is nagy hangsúlyt kell helyezni, mint például a gyógyszergyártás, az informatika, vagy a feldolgozóipar, mert ezzel csökkenteni lehet az autógyártás súlyát.

14 hozzászólásarrow_drop_down_circle

papa.49
Karcagi könyvelő te olyan sötét vagy e téren, hogy a napfény se tud világosságot teremteni a tökfejedben!!!Miről is van szó csupán arról hogy kiderült a Volkswagen csoporthoz tartozó jármű márkáknál csaltak, had ne soroljam fel mind de pl. ti is ezt a csoportot preferáltátok, a beszerzéseknél... Mivel ez a magyarországi gyáraknál durván a felét jelenti, tehát nem 1 % alatti lesz a bukfenc, hanem legkevesebb 10-15 %, ezt kellene nyíltan elmondani NEM HAZUDOZNI, a másik pedig hogy az ipari termelés kb. felét az autóipar adja nem megnyugtató egyáltalán!!!
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
papa.49
A VW. konkrétan nem tudom de az Audit azt igen a BMW. a Mercit igen, és az Audi is a VW. konszern tagja, most is sőt a jövőben is marad az.. Az előbb találtan egy hírt az ATV. portálján ahol leírták milyen személyi változások lesznek a bukfenc végett, abban is pont szerepel a az Audi AG. igazgatója...Abban biztos igazad van a többiek még nem hasaltak el, de ez csak idő és pénz kérdése, ez a pacák aki kiborította a bilit elmondta hogy kinek a pénzén, és meddig próbálták bebizonyítani a csalást.. Amit meg a teherautó, meg a busz motorokról az előbb leírtam sajnos az a teljes valóság, látnod kellene a Kínából hajón beérkező faládákba csomagolt motorokat, kidolgozás, küllem, meg az illesztési pontosság tekintetében, ha értesz hozzá sírva fakadnál rajta...
Hellcat
@papa.49: 0,3-0,6 ra számítanak...ha tényleg 15 lesz mint írtad a maradékot majd ráfogják a szocikra. Csúnya pofáraesések lesznek itt. Az Audi a környék legjobb munkahelye...gomba módra szaporodnak a gazdag szakmunkások észak dunántúlon...hála az Audinak. Ha bezár a bazár nagy szopás lesz.
Főlökött
Egy kis érdekesség a témában :
"A Bild am Sonntag úgy tudja, hogy a Bosch-csoport - amely egyebek között a világ legnagyobb autóipari alkatrész-beszállító és autóipari technológiákat gyártó vállalata - készítette a botrányt kiváltó szoftvert. A Bosch állítólag tesztelési célokra készítette a 2007-ben leszállított programot, és figyelmeztette a Volkswagent, hogy "illegális" lenne feltöltése eladásra szánt autókba. A Volkswagen azonban a figyelmeztetés ellenére is 2007-től kezdve beépítette az EA 189 típusú dízelmotorok vezérlőprogramjába a csalást lehetővé tévő szoftvert."

Háttér :
www.vg.hu/vallalatok/egeszsegugy/megszolalt-a-volkswagen-botrany-kirobbantoja-458268
www.vg.hu/vallalatok/ipar/a-nemet-utakrol-kitiltassal-is-fenyegetik-a-volkswagent-458242
www.vg.hu/vallalatok/ipar/ujabb-csapas-a-volkswagennek-458237
Főlökött
Még egy kis érdekesség :
"A vizsgálatot a Nemzetközi Tanács a Tiszta Közlekedésért (ICCT) nonprofit alapítvány kezdeményezte és finanszírozta.

2012 végétől 2013 májusáig végezték a méréseket, a kapott eredmények pedig megdöbbentőek voltak.
Los Angeles és Seattle környékén voltak a teszthelyszínek,
és először azt hitték, valamit elrontottak a vizsgálatok során. Hiába hibáztatták magukat, az eredmények alapján tíz, húsz, de akár harmincötszörösét is mérték a megengedett értékeknek.
A többszöri ellenőrzések őket és a kapott eredményeket igazolták. Elmondta, hogy meglepték a MOSTANI történések, hiszen
az eredmények már másfél éve rendelkezésre álltak, azokat nyilvánosságra is hozták."

Mily izgis ez az időzítés :)
Főlökött
Győrnek annyi ? Hát meglehet...

hvg.hu/cegauto/20150923_Rengeteg_ilyen_trukkos_dizelmotor_keszulh

"A Volkswagen-csoport összesen tizenkét autóipari céget birtokol: Audi, Bentley, Bugatti, Ducati, Lamborghini, MAN, Porsche, Scania, Seat, Skoda, Volkswagen és a külön csoportba szervezett Volkswagen haszonjárművek."

www.autopro.hu/gyartok/Ezek-a-kocsik-erintettek-a-dizelbotranyban-frissitve/16406/
tachometer.parameter.sk/szlovakiat-elerte-volkswagen-gigabotranya-skoda-elozo-szeriaiba-telepitettek-problemas-motorokbol
bakegya
A magyar kurmány áttekintett eddig is és ezután is át fog tekinteni a helyzeten!-misi az ügyeletes sepregető.A magyar gazdaság ettől kezdve autógyártók nélkül mégjobban teljesít!!!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.