Nem tudjuk, mit mondott egészen pontosan Göncz Árpád a végakaratában, de azt biztosan nem mondta, hogy Orbán Viktor nem lehet ott a temetésén, esetleg nem ülhet ki a pódiumra, ahol volt elnökök, miniszterelnökök és házelnökök garmadája ül. Még egy nem állami temetésen is arra tartják a pódiumot, hogy a fontos magánemberek ott tegyék le magukat.

Magánemberként tehát Orbán Viktor igenis megjelenhetett volna az első sorban, hogy tiszteletét tegye a kisgazda 56-os hős, az egykori rendszerváltó- és képviselőtárs előtt. Az előtt az ember előtt, aki nem megveszekedett liberális volt, hanem olyan demokrata, akit a konzervatív-jobboldali Antall József olyannyira alkalmasnak gondolt a köztársasági elnöki pozícióra, hogy minden további nélkül támogatta, sőt, szorgalmazta elnökké választását.

Ám Orbán Viktor tegnap úgy döntött, nem méltó a pódiumra. A tömeg mögött megbújva, settenkedve, felesége kezét szorongatva, mégis magányosan ácsorgott a parcella hátuljában. Közelről láthatta, ahogy a tömeg Koncz Zsuzsa Ha én rózsa volnék-dalát hallgatva magasba emelte a virágokat. Talán megértette: a gesztus neki szólt. Mert az Orbán-kormányzás a kádárizmus legrosszabb hagyományait éleszti újra, azokat, amelyekről a dal szól, és amelyek ellen Göncz és a fiatal Orbán, valamikor nagyon régen, még együtt harcoltak.

Ám mára Orbán elárulta azokat az eszméket, amelyeket a rendszerváltáskor képviselt. Mára nem hisz a szabadságban, nem hisz a szociális piacgazdaságban és nem hisz a szolidaritásban.  Ott rombolja ezeket az értékeket, ahol nem szégyelli.

De legalább jól érezte, hogy ezzel a teljesítménnyel valóban nem méltó a pódiumra.

November 6. talán egyszer majd történelmi napként vonul be a magyar történelembe. Jegyezzük hát fel a napot, amikor Orbán Viktor akarva-akaratlanul is elismerte, elárulta a rendszerváltozást és a demokratikus magyar köztársaságot. Göncz Árpád köztársaságát.

108 hozzászólásarrow_drop_down_circle

bencemacska
Nagyon nehéz helyzetbe került a temetéssel, az biztos. Miután nincs állami temetés, nem vehette át az egyszemélyi irányítást, és nem mondhatott Göncz elnök úr temetésén önfényező beszédet!
Innen kezdve nem tudott jól lépni. Bár a helyében én "fontos állami érdekből" való külföldi elfoglaltságot jelentettem volna! ( Mint már több esetben megtette!)
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
izo
Mi van propi neked is Orbán fóbiád van?
Clavigo
Gratula...a Propinál is keményen mükszik a cenzura.Vigyázni kell a Csúzliszájú érzékeny lelkivilágára ??
silber13
@izo: Közel a megmérettetésednek és könnyűnek találtatásodnak ideje a Propin.
izo
@silber13: OK! Akkor mi lesz a szólásszabadsággal!
eszegfu
@izo: 9:18 Lehet, de Neked akkor Gyurcsány és DK fóbiád van...nem?!
magyarbakancs
Antal miniszterelnök úr nem hal meg idő előtt Orbán labdába se rúgott volna.
Meg üresedet a jobb oldal és elfoglalta.
Magáévá tette a Horthy korszak retorikáját meg spékelve egy kis kommunistázással.
Az út óbbival az a gondom, hogy komponistázni az kommunistázzon. ki nem szolgálta azt a rendszert ügy, mint besúgó úgymint kedvezményezette.
Mert bicska és, gyomorforgató, amit politika címén Orbán úr tesz.
volvós
@izo: 9:18

Figyelmedbe ajánlom a Propeller MOderálási Szabályzat idevonatkozó bekezdését

" A felhasználó által közölt adatok megbízhatóságával, hitelességével, minőségével kapcsolatban semmilyen ellenőrzést nem folytatunk, így a Propeller semmilyen értelemben nem vonható felelősségre az elhelyezett felhasználói tartalmakból következő esetleges káresemények miatt..."

Én is szólok elöre...nem vagy Te egy kicsit elönyben velünk szemben !!
Ne a Propit vádold, kritizáld, nincs neked (sem ) jogod !!
Ha csak azt nem veszed alapul, hogy a nyelveddel " irsz " !
nemkati
@magyarbakancs: főleg ne komponistázzon! :)))
Nagyon dühös lehetsz. :)
bencemacska
Nagyon nehéz helyzetbe került a temetéssel, az biztos. Miután nincs állami temetés, nem vehette át az egyszemélyi irányítást, és nem mondhatott Göncz elnök úr temetésén önfényező beszédet!
Innen kezdve nem tudott jól lépni. Bár a helyében én "fontos állami érdekből" való külföldi elfoglaltságot jelentettem volna! ( Mint már több esetben megtette!)
zöldszem
Orbán mint egy hullámvasút. Liberális anarchista, KISZ növendék, aztán konzervatív népi keresztény.
nemkati
@bencemacska: Az mondjuk megvolt, tehát élhetett volna vele. Szerintem azért is nem ment be a pavilonba a többi meghívott közé, mert a temetés vége előtt 20 peccel eljött. Mégiscsak furcsa lett volna, ha félidőben kihurcolkodik a tömegen keresztül. Lendvára ment, ahol a muravidéki magyarság érdekvédelmi szervezete fennállásának 40. évfordulójára szervezett gálaesten vett részt. Mégiscsak fontosabb a határon túli magyarokat látogatni (csak nem szavazatszerzés céljából?), mint egy ilyen embert, mint Göncz Árpád, elbúcsúztatni.
izo
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
human
Nekem jobban tetszett így, hogy nem ült a pódiumon. Ha jól láttam Polt Péter ott ült, pedig neki sincs ott semmi keresnivalója. Ő is része 90 előtti hatalmi rendszer újraélesztésének.
nyanya001
Orbán gy szélkakas !
Mindig oda fordul, ahol politikai és anyagi hasznot remél .
Nem véletlenül mondta , pávatánc... és ne azt nézzék mit mondok, hanem azt, hogy mit csinálok !
F_Viktor
"Orbán elismerte, hogy elárulta a rendszerváltozást"

Eközben elárulta hazáját, Magyarországot is!
bencemacska
@human: ma, 12:53

Hát az ő látványától én is idegrángást kaptam!
nyanya001
@F_Viktor: Lehet, hogy nem is a hazája ?
F_Viktor
@nyanya001: Nem bocsátkoznék találgatásokba, de az biztos, hogy sok igaz magyar elődje forog a sírjában...
zöldszem
@nyanya001: Pöttyös, de nem a segge, a homloka...!
izo
Amit a Varga Endre felsorolt nem a fele a 10.-e sem igaz!Ezt rakták elé a DK irodában?
silber13
@izo: Te pedig miféle avitt, elmebajos brossurákból idézel? Vagy önálló gondolat nyista?
volvós
@izo: 12:39

Szüleidnek cimezted ezt a választ ???
Vegyél már vissza a nagy pofádból !!!
volvós
@silber13: 15:57
Tudod, ez a lény tipikus(s) troll, csak azt irhatja,
amit a pártközpont odatesz elé...Szánalmas figura !
izo
@volvós: Megismétlem hülyegyerek azt mondtad nem szólsz hozzám erre többször megteszed,Dugulj már el!
volvós
@izo: 16:26
kis kocsog !! örülök, hogy felidegesítettelek...
volvós
@izo: Kislány ! Nehogy infarktust kapjál...
szólj az ápolóknak, kérd a gyógyszert !!
izo
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
Butautáló
@volvós: Sikerült Emlőkét kihozni a sodrából! Gratula!!! :))))
volvós
@Butautáló: 128:24 De azért anyázni mégsem kellene, ezt a moderátorok is sérelmezik !!
Egyébként ha jól megnézed ez a troll mindenkivel és minden cikkben csak kötözködik !!
Egy darabig türi az ember, az eszéhez érti, de van amikor már túllép minden
erkölcsi határt...na ez az, amit gyülölünk itt egy páran !!!
Butautáló
@volvós: Valamelyik Monty Pithon-os mondta: A hülyeségnek van egy olyan határa, amikor az illető már annyira hülye, hogy nincs tisztába vele! Na ez a nőstény ide tartozik...
Butautáló
@Horizont: Akkor néhány plusz adalék Neked! Kolozsváron él és Kovács Emőkének hívják. Félig román, félig ázsiai a szentem. Kb. 40 éves. Korábban a fészen nyomta a hülyeségeit és onnan ismerem a jellegzetességeket a szövegeiben. A Pellérdi Anikó, vagy ki a franc is Ő. :)))
volvós
@Butautáló: 18:59

Igy igaz, ez a nérmber már a FB.-on is lejáratta magát a ronda
csúszó-mászó gerinctelen jellemével és kommentjeivel
volvós
@Horizont: 18:55

Igen, ahogy Butautáló irja ö a mi kis Emökénk a román hegyekböl...
Itt felhatalmazunk, hogy necsak leosszad, hanem - Nöi jogaidnál fogva -
meg is alázd nyilvánosan az anyázós kis lberóst... :-)))
volvós
@Horizont: Részemröl öröm, hogy megfejthettem a " keresztrejtvényedet " :-)))))
F_Viktor
@Butautáló: Írod:
"Kolozsváron él és Kovács Emőkének hívják. Félig román, félig ázsiai a szentem. Kb. 40 éves. Korábban a fészen nyomta a hülyeségeit és onnan ismerem a jellegzetességeket a szövegeiben."

Én is olvasgattam elmebeteg emőke FB-os írásait, de szerintem tök kamu profillal szerepelt.
volvós
@Horizont: 19:25

Szerintem Ö egy felesküdött ( megvásárolt ) erdélyi fidesz-szavazó...
ezért azt hiszi, hogy neki mindent lehet !!
izo
@Horizont: Te nem vagy normális! Nem vagyok a felsoroltak és még nő sem vagyok!
izo
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
papa.49
@nyanya001: Valami ilyesmi kellene itt is))))))
volvós
@izo: Emöke, idegességedben már helyesen sem tuccccccc irni...
talán be kellene fejezni az általános iskola 3. osztályát !
Megbuktál, mint Rottenbiller ( ha egyáltalán már hallottál ilyenröl )
Csodálom a modik türelmét veled kapcsolatban !!
nyanya001
@papa.49:Ennyi balf@szt mint ebben az országban nem lehet semmit várni
papa.49
@nyanya001: Lassan én se hiszem már hogy itt valamikor változás lesz, bár a remény hal meg utoljára)))))))))
papa.49
@Horizont: Azért tennünk is kellene, de a legnagyobb baj hogy nincs összefogás ebben az országban, sajna lassan igaz lesz a gyurcsányi jelző amit az öszödi beszédében mondott, tudod az ,,ősi hivatás,, dolgozóira szoktuk mondani))))))))))
Na ezt jól körülírtam de így talán nem akad meg a módi tollán))))))))
papa.49
@Horizont: Ez a baj sokan vagyunk és nincs aki tűzzel, lelkesedéssel összetudná fogni ezt a tömeget, itt látszik hogy a fütyisz ezt pontosan meglátta, és ki is aknázta teljesen, a megosztást, hogy a barátok, a családok szakadnak szét az ,,elv,, miatt!!!Minden megmozdulása a fütyisznek úgy kezdődik, hogy valakiknek mutat kicsi kedvezményt (egy szűk rétegnek) közben a társadalmon csavar egy jó nagyot!!!Ugyanabból a kottából játszik a hazugovics immár 15 éve, 2000 tól kezdve!!!Még szerintem sok időnek el kell telnie mire a lakosság nagy többsége végre rájön hogy a ,,kecske, bakkecske,, magyarul szívhat mint a ,,torkosborz,,!!!
F_Viktor
@nyanya001: Írod:
"Ennyi balf@szt mint ebben az országban nem lehet semmit várni"

Sajnos ezt megfogalmaztam már tavaly áprilisban. Magyarország a hülyék országa lett. Még akkor is ha a ténylegesen hülyék száma nem sokkal több, mint az össz lakosság 10 százaléka.
izo
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
JAJMÁR
Egy jobbközép pártot kellene létrehozni, új, hiteles emberekkel, és ahhoz talán csatlakoznának a most bizonytalankodók. A baloldal nem fogja tudni váltani ezt a kormányt. Nagyon meg lennék lepődve, ha mégis.
kutyahűség
Ehhze nem kell könnyes beismerés: tudjuk.
human
@nyanya001: (16:21) Szép lenne, ha a bukaresti őszt egy budapesti tavasz követné.
papa.49
@JAJMÁR: Nem fogsz meglepődni, mert a klasszikus baloldalnak befellegzett, annyi ballasztot aggattak magukra, meg annyit a fütyisz, hogy jó ha a parlamentbe bejutnak!!! A zsebpártok mag még a küszöböt se tudják megugrani, a népet nem érdeklik a pártok csatározásai, hogy ki, kivel miért nem működik együtt!!! Külön,külön pedig nem megy!!! Ha egyáltalán lesz még választás 2018. ban hihetetlen dolgok fognak történni, a szavazatokat még a 20 éve halottak is leadják a környező országokban, a fütyisznek lesz kb. 4 millió szavazata, mi meg szívunk tovább, vagy elmegyünk innen!!!
JAJMÁR
@Horizont: 20:31 Nehéz dolga van, mert minden eszközt kivett a kezéből a fidesz. Még a saját, baloldali értékeit is. Ezért gondolom, hogy egy új, jobboldali erő, új, hiteles emberekkel tudja csak megláttatni, hogy mennyire üres, tartalom nélküli a jelenleg jobboldalinak gondolt politizálás. Ezt balról hiába mondják.
izo
@Horizont: Neked lehet beszélni csal nyomod a süketségedet! A nevemet meg lakcímemet leírjam?
nyanya001
@human: Ez csak egy álom ... - sajnos - .
JAJMÁR
@papa.49: Persze, megint mindent el fognak követni a győzelemért, ez biztos. Szórják majd a morzsákat, és nem lesz nehéz dolguk, ha nem lesz alternatíva.
Szóval szerintem az a lényeg, hogy alternatíva legyen, és nem az most a lényeg, hogy az milyen oldalon áll. Hiszen már azt sem tudjuk, hogy a fidesz milyen oldalon áll. Csak azt, hogy orbanista :)))
human
@nyanya001: Az a baj, hogy valóban nem az ellenzéken múlik, hanem azon, hogy Orbán meddig mer elmenni.
F_Viktor
@JAJMÁR: @Horizont: kormányváltás és a baloldal:
Nézzétek meg, a jobbik hiába állt be teljes vállszélességgel a menekültek elleni gyűlöletkeltésbe, mégis bukott 3 százalékot. A fityesz képes volt gyengíteni a jobbikot saját pályáján.
Ebből látszik, hogy a fityesz szavazók már régen nem konzervatívok, nem közép jobbosok, hanem nacionalista szélsőségesek. Őket képviseli Orbán, a baloldalnak esélye nincs szavazókat szerezni onnan.

Bízni csak abban lehet, hogy akik eddig a homokba dugták a fejüket, elkerülték a szavazófülkéket, végre változást akarnak. Más alternatívájuk nem marad, csak a baloldal.

Csodára várni, hogy majd az Orbán rezsim tombolása közepette felbukkan a semmiből egy új, hiteles vezető személy egy komoly, szintén hiteles párttal a háta mögött, reménytelen. Ha fel is bukkanna valaki, azt két nap alatt kicsinálnák, karaktergyilkolászásban nagyok a valamikori fijjúk és hű híveik.

Ergo vagy a baloldal, vagy marad a fityesz...
Butautáló
@F_Viktor: Én még vitatkoztam is Vele, bár az már akkor is szélmalomharc volt. Az akkori FB. profilját még meg tudtam nézni, bár nem sok volt rajta, valójában csak a politizálásra használta. Amúgy elég kedves az arca, nehéz volt a szövegével összeegyeztetni. De a világon csak Ő Írja úgy, hogy "Gyurcsányi"!
F_Viktor
@human: Írod:
"Szép lenne, ha a bukaresti őszt egy budapesti tavasz követné."

A csodát ebben látom. Magyarországon is bármi - nem kell hozzá netadó - kiválthat egy olyan tüntetéssorozatot, amely megrengeti Orbán hatalmát. Amiről harc, vér nélkül nem fog lemondani.
Esetleg olyan pártszakadás, ami biliborításokkal jár, de ehhez nem fűzők nagy reményt, miután látom nem történt a hívek között nagy ellenállás a Simicska ge@izése után sem. Pár gyűlöletbeszéd után Simicska elfeledve, 300 ezer birka visszatért a nyájhoz.
JAJMÁR
@F_Viktor: 20:47 Nem hiszek ebben, hiszen nem sikerült legutóbb se, és nem úgy néz ki, hogy változott volna bármi is.

Szerintem a "kerítéssel" és a menekültekkel való rémisztgetéssel, haza megvédéssel szerzett vissza szavazókat a fidesz, de érzik ők, hogy ez nagyon labilis bázis, ezért is van fenntartva a "megvédjük Európát" szöveg, de hiába, előbb-utóbb megunják az emberek. Ez kifullad. A Soros támadása is.
Szerintem egy csomó ember van középen, és keresi a pártját. Ha megtalálta volna a jelenlegi baloldalon, akkor az látszana. A fideszt a saját értékrendjével lehet "űberelni", kivenni az eszköztárából a haza, a hit, a család értéket. (Nem szeretem ezt a szót, de leírom: a jobboldalt meg kell osztani.)
Nekem nagyon tetszene egyébként egy hiteles, jobboldali, liberális párt :)))
F_Viktor
@Horizont: @JAJMÁR: Igazatok van, s én is erről beszélek, hogy csak az a 40 százalék tudja megbuktatni demokratikus úton Orbánt, akik eltávolodtak a politikától, semlegesek (@JAJMÁR: nem hiszem, hogy a szélsőjobbot ennél jobban meg lehetne osztani).

Viszont olyan fityeszes politikai-, gazdasági hatalom és médiaháttér mellett nem látok rá esélyt, hogy egy új párt mostanában labdába rúghat.
Ergo marad a baloldal, vagy a polgárháború.
JAJMÁR
@F_Viktor: 21:12 Igen, nagyon esélyes, hogy ez a jövő vár ránk :(
világlátó
@JAJMÁR: Kedves elv társam. Ugye jól érted ezt a két külön szót. Kérlek, világosíts fel, hogy érthetjük a hiteles, jobboldali liberális párt lényegét, tartalmát ? Valóban érdekelne.
Egyetértek, valóban nagyon sok ember keresi , hová is állhatna, ahol lelki biztonságban érezhetné magát. A lelki biztonság még akkor is egy jó álláspont, ha közben azt mondják majd, : emberek, magyarok, most így állunk, de ez a kivezető út, látjuk, tudjuk, veletek együtt most kimegyünk a gödörből és meglátjátok, javítunk a helyzetünkön. Ha ez őszinte, és a lépéseket a hitelesség igazolja, akkor ki is megyünk együtt a gödörből.
Ami most és holnap is a legkívánatosabb, az őszinte, hazugságmentes szó és tett. Csak ez maradt már , csak ezzel lehet kezdeni valamit. Ezt képviselni nincs egyetlen párt sem ma .Mindegyik beszennyeződött , ki a nyílt korrupcióval, ki a háttér paktumokkal, ki a sanda számítással a hatalomért, idegen pénzek elfogadásával.
Egy új és tiszta erő kell már , amelyiket nem ezek valamelyike csalogat elő , hanem amely erő egy egyszerű, emberi erő, amely nem a turulból született, nem a letűnt vitézi rend mai elvakult irredenta, soviniszta utódai, nem is a hirtelen meggazdagodott magosz fiak, hanem egy még romlatlan , értelmes, fiatalok csoportja, akik majd talán kiválogatják közülünk a tapasztalt, tisztességes, idősebbeket akiknek kikérik a véleményét és eszerint döntenek. Nem kell a polgárháború, mert a mai kedvezményezettek már tudják, az elszámoltatás éppen elég lesz, további bűncselekményeket nem vállalnak a mai éra védelmében. Iszonyú nehéz lesz a váltás, sok nehézséggel kell számolni, de ettől rosszabb nem lehet. Ezt meg kell változtatni, a hatalmi gépezet módszertanát is végképpen el kell vetni.A hatalmi nomenklatúra - mint látjuk , nem jó politika. Jó lenne ha erről többet beszélhetnénk, mert csak a komoly vita során alakulhat ki valami járható út.@
F_Viktor szerinted egy új baloldal milyen legyen? Mert a mai értelemben vett baloldal szerintem nem baloldal.
kkalman
Orbán elismerte, hogy elárulta a rendszerváltást, az akkori társait, akikkel együtt sikerült saját maguknak megteremteni a jólétük alapjait. Undorító egy féreg, annyi biztos.
Logogrif
Amikor néhányan a tisztességet, a tiszta nemességet hánytorgatják fel O.V.-nek - olyanról beszélnek,ami ott sosem volt ! "Nobilitas sola est atque unica virtus..." - Az erény egy ismeretlen fogalom annál,akinek csak egy "erénye" létezik: a megosztás, a mindemáron való hataloméhség.Őkelme eljutott a liberális elvektől, a konzervatív nemzeti hitvalláson át egy sajátos kommunisztikus hatalom kiépítéséig...Ember ? -erény, - flyboy - svihák!!!
papa.49
@világlátó: Erre az emberre lenne nagyon nagy szükségünk akit leírtál, aki mögé felsorakozhatna a most tétován helyét kereső tömeg...
magyarbakancs
@nemkati: mekkora címereres ökör vagyok.
nem tudok normálisan írni sem ha a Fideszről ,vagy Orbánról esik szó.
kamazuka
"November 6. talán egyszer majd történelmi napként vonul be a magyar történelembe.,,

Ha az aradi 13-ak nem számítanak történelmi momentumnak akkor nincs mit keresni,Tisztelt cikkíró!
világlátó
@papa.49: Már az is kezd rögeszmémmé válni, hogy előbb a vízió, a cél, aztán a feladat és majd, ha mindezek beépültek a gondolatainkba, képes az utca embere kapásból ezt megfogalmazni az utca embere egyszerű és mindenki által érthető módján, akkorra kialakul azoknak a köre is, akik ehhez a vízióhoz, célokhoz, feladatokhoz illenek.
Nekünk nem egy vezérbika , de sok okos, értelmes, az ország előtt álló feladatokat elfogadó, azokért tenni akaró , a feladatot nem csak a saját karrierje, de az ország karrierje kiépítése érdekében dolgozó emberre van szükségünk. Nem előnyös - mint látjuk - hogy egyetlen ember hatalmi tévelygése kiszolgálására kényszerül sok száz vazallus, aki miután ki van szolgáltatva a vezér kénye kedvének, persze hogy a saját egzisztenciája mielőbbi kiépítésén munkálkodik. Az alattvalók látványos gyarapodása csak a teljességgel elhatalmasodott korrupció útján lehetséges. A megoldás a demokratikus vezetési módszerek újragondolása, a hazai érdekviszonyok helyes irányba terelése, ehhez a pártok újraépítése, új Alkotmányozó nemzetgyűlés, demokratikus úton az alaptörvények megfogalmazása, olyan elfogadása, amely nem sérti érdekcsoportok tisztességes szándékait, de visszavonhatatlanul kényszerítő erejű a vad és szélsőséges érdekekkel szemben. / magyar gárda , 64 vármegye, betyársereg, tartalékos körözött csőcselék /
Többé nem kaparinthatja meg a parlamenti hatalmat egyetlen párt. Többé nem megengedhető a z ország népének szándékos, tudatos, előre megfontolt szétszakítása.
Ennek alapfeltétele a több pártrendszer a parlamentben úgy, hogy minden döntést konszenzussal kötelező meghozni, Minden döntéshez minden párt tegye hozzá az egyetértő, és a kifogásokat is kinyilvánító véleményét.Az élet majd igazolja azok helyességét, vagy helytelenségét. Így biztosítható a pártok felelős magatartása is,valamint a vezetésre jobban alkalmas párt kiválasztódása.Ez nem egyenlő a nálunk eddig négy évenkénti váltásokkal, ami teljesen rossz volt,Ettől már csak a mai rosszabb.
nemkati
@magyarbakancs: Hát, gondoltam, hogy nagyon felhúztad magad, mert az látszott. Nem ér ez a szemét banda annyit, hogy feltornázd a vérnyomásod. :)
F_Viktor
@világlátó: Írod:
"F_Viktor szerinted egy új baloldal milyen legyen? Mert a mai értelemben vett baloldal szerintem nem baloldal."

Azért említettem baloldalt, mert ma Magyarországon nincs a klasszikus értelemben vett középen elhelyezkedő párt. Még az LMP-t sem tartom annak.
Nekem mindegy milyen párt kerül hatalomra, de az demokratikus legyen, a haladás, az európai felzárkózás útját járja.

El kellene fogadnia minden szavazónak, hogy korrupció mentes politika nem létezik, nem létezhet. Még önkormányzati szinten sem. Saját tapasztalat.
Tehát nem kell "finnyásnak" lenni a szavazófülkékben, mert csodák nincsenek, nem szabad várni rá. A gátlástalanul, mindent lenyúló, saját haveri körben minden közpénzt szétosztó politikusokat le kell váltani. Ez mindenki érdeke.

Írod:
"Egy új és tiszta erő kell már..."

Ez az ami diktatúrában, polgárháború nélkül lehetetlen.
Emlékezz a tavalyi netadó elleni tüntetés szervezőire. A fityesz hamar szétszedte őket, azonnal a múltjukban vájkáltak. 2 hónap múlva már alig pár ezert embert tudtak kivinni az utcákra.

A másik, hogy tapasztalat nélkül jól kormányozni nem lehet. Ez még Antalléknak sem sikerült, pedig nem olyan ellenzékük volt, mint a mai fityesz, akik mindenhol keresztbe tettek, függetlenül az ország-, a magyar emberek érdekeitől.

A másik nagy gond, hogy Orbán pártkatonákat betonozott be minden fontos pozícióba. Ha ellenzékbe is kerülne, nélküle nem lehet leváltani a köztársasági elnököt, a legfőbb ügyészt, az Országos Bírósági Hivatal elnökét (tényleges elszámoltatásról álmodni sem lehet, tudják ezt ők is, ezért lehet gátlástalanul lopni),... stb.

S még nem beszéltem a fityesz által megszavazott költségvetési törvényről, ami alapján ha a fityesz nem fogadja el év végéig a költségvetést, akkor a fityeszes köztársasági elnök feloszlathatja az Orbánnak nem tetsző új kormányt, s új választásokat írhat ki.

Tehát Orbán nélkül kormányozni szinte lehetetlen lesz. S ha még ehhez hozzá tesszük, hogy tapasztalatlan az új...
F_Viktor
@világlátó: Folyt...

Tehát Orbán nélkül kormányozni szinte lehetetlen lesz. S ha még ehhez hozzá tesszük, hogy tapasztalatlan az új kormány,... Szomorú kilátások, diktatúrában demokratikus úton érvényesülni nem fog menni a leváltás. Tehát mi marad?
F_Viktor
@világlátó: Írod:
"Többé nem kaparinthatja meg a parlamenti hatalmat egyetlen párt."

Figyú, mit tett Orbán?
Karaktergyilkosságokkal, több hazugsággal leamortizálta az MSZP-t, így ölébe hullott a 2/3-os parlamenti többség.
Jó kommunikációval elérte, hogy birka népe tapsolva fogadja a kormányzási fékek és ellensúlyok megszüntetését, a demokrácia lebontását.
Innentől elérte, hogy demokratikus úton őket eltávolítani már nem lehet.

Ilyenkor ki a hülye? A hatalomvágyó diktátor, vagy a birka népe?
nemkati
@F_Viktor: Az marad, hogy 0rbánnak kellene távozni a politikából. 0rbán nélkül a Fidesz félkarú óriás (azaz már törpül, de a a bebetonozott emberei és hagyatéka hatalmas), talán nem tudják érvényesíteni az illiberális, unortodox törvényeiket.
F_Viktor
@nemkati: Véleményem, hogy
1) Orbán önszántából nem fog távozni, igazi diktátorként lételeme a hatalom gyakorlása.
2) Orbán körül vette már magát hazug ge@ikkel, nélküle sem lenne nagy változás a fityesz politikájában.
JAJMÁR
@világlátó: 22:03 Örülök, hogy az elvekben egyetértesz velem :)
Furcsának találod a jobboldali és liberális párosítást? Hát, ez az, hogy ez manapság szinte elképzelhetetlen, és éppen ebből látszik, hogy mennyire szélre tolódott a jobboldal. A liberalizmust, mint valami főbűnt aposztrofálják!

A haza és a nemzet, de még a hit fogalmakat is, és a kiváltó érzelmeket is kisajátította magának a Fidesz és a Jobbik, de nem a jó értelemben. Csakhogy nincs más, pedig az emberek többsége szereti érezni, hogy büszke lehet a hazájára, és iszonyatosan hiányzik neki a "hit" - erre pl. ott van Orbán, benne hisznek :DDDD. A legkisebb közösség pedig a család, aminek emlegetése szintén jólesik az embereknek.
Nem lehet nem figyelembe venni, hogy igénye van az embereknek ezekre az értékekre, meg kell találni a jó válaszokat, és a helyes arányt. Lehet úgy fontos a kisebb, és a tágabb közösség, hogy abban az egyén szabad, önállóan döntő marad, mert vannak olyan sarkalatos alapigazságok, amiket elfogadni könnyű, mert emberiek, de nem kötnek gúzsba, sőt, keretet adnak a jognak, amely mindenkire, vallástól függetlenül vonatkoznak.
Nem lehet a hazaszeretetet a család fölé emelni, és nem lehet mindezt az állam szolgálatába állítani. A törvények arra valók, hogy az egymás mellett élést segítsék, és nem arra, hogy társadalmi csoportok kihasználhassanak egy másikat.
Még a gyanúját is el kell oszlatni, hogy az igazságszolgáltatás bármely ága, bármilyen mértékben, elfogult lenne.
Nagyon jól leírtad, hogy milyen új parlamentre lenne szükség. Ezt csak azzal egészíteném ki, hogy oligarchából ne kerülhessen be senki, és politikusból ne válhasson oligarchává senki. A korrupció alapos gyanúja azonnali lemondással járjon, és képviselők pedig visszahívhatók legyenek.
Aki nem tud elszámolni hitelesen, - az anyámék adták nem az - szintén visszahívható legyen. A népszavazás intézményének vissza kell adni a jogot és a rangot. A tüntetéseknek is, ezekre a hatalomnak vagy ott, vagy később, de válaszolni kell.
nemkati
@F_Viktor: Ez igaz, de 0rbán hatalmát a tudatlan nép ájult imádata erősíti. Ha ő nem lenne, a többi mameluk között nincs más, akit ilyen imádattal vennének körül, és akkor a népszerűségük elolvadna. Én szentül hiszem, hogy az eredendő bűn = 0rbán.
nemkati
@F_Viktor: Csak gondolj bele miféle ember ez: most, a kisvasútja kapcsán megjelent egy csomó ellenzés, és erre ő mit válaszolt? Ha bíráltok, akkor még tovább építem a kisvasutam. Vagyis, ha ellenem mertek szólni, akkor kaptok még egy oltári nagy fülest. És minél jobban tiltakoztok, annál nagyobb pofonokat fogtok kapni. Szerintem ez egy végtelenül rosszindulatú, aljas ember megnyilvánulása.
F_Viktor
@nemkati: Írod:
"Én szentül hiszem, hogy az eredendő bűn = 0rbán."

Ez igaz...
F_Viktor
@nemkati: Írod:
"Vagyis, ha ellenem mertek szólni, akkor kaptok még egy oltári nagy fülest."

Ez jellemén felül azt is jelenti, tudja, s ki is mondja, hogy BÁRMIT megtehet Magyarországon.
nemkati
@F_Viktor: Nem tudom, hogy akik feltétlen hívei, azoknak mit jelent ez a gondolkodás?
Azt mondják, hogy ez igen, ez aztán a határozott, erős kezű vezető?
Vagy értik, hogy mit jelent az, hogy pofátlanul a képünkbe csapja, hogy tehettek amit akartok, csakazért is megcsinálom, amihez kedvem van, sőt, méginkább, és akár az ellenkezőjét is annak, amit mások akarnak?
Vagy esetleg annyira ostobák, hogy fel se fogják, egy-egy mondata mögött milyen jellem, milyen szándék húzódik?
sokanvagyunk
Szerintem hivatali ideje alatt egy politikus nem tud magánemberként megjelenni sehol sem..., sőt még a családtagokat-barátokat is árgus szemekkel figyeli a bulvársajtó és az "ellenfél" - de ha már megpróbálnak protokollmentessé tenni egy eseményt, oda áll, ahová akar, akkor távozik (pláne, hogy nem az első sorban volt) amikor akar. - Nem igaz, hogy a tömeg háta mögött állt, karéjban, kissé távolabb ugyan, de ott is álltak emberek, nem kevesen.

Van aki szerint nem volt rendszerváltozás - tehát nem volt mit elárulni. Az időnkénti hatalomváltoztatásban mindegyik párt megmutatta magát (sokunk szomorúságára), legtöbben eltűntek elnököstül-székházastul-pártvagyonostul, a "tagság" meg átpártolt MINDIG oda, ahol dörgölődzni lehet... - kellett nekünk a többpártrendszer :))
libellle
@nemkati: A legnagyobb problémát ott látom, hogy a polgárok nem mennek el választani. Amennyiben legalább 65%- os lenne részvétel akkor a fidess régen hatalom nélkül lenne. Teljesen mindegy, hogy mennyire eröszakolta meg a választási törvényeket. Ez az alak sojha nem fog elmenni mert meggyözödése, hogy Magyarország az ö személyes tulajdona. Adddig amig ennyire nem érdekli az embereket a saját sorsuk marad igy. Talán egyszer megunja az EU a témát és kikomplimentálja az országot ebböl a szövetségböl. Az viszont abszolut katasztrofához vezet, mert orban és maffiozi bandája gyorsan el fog tünni onnét a polgárok pedig fogját egymást ölni. Kizárólag a magyar választókon mulik, hogy ilyen legyen a jövö vagy pedig liberális konservativ, vagy bármi csak ne a maffiozi párt maradjon.
nemkati
@libellle: Nem csak te látod ezt a legnagyobb problémának, hanem nagyon sokan. De a másik nagyon nagy probléma, hogy ha el is menne végre az a sok ember, aki nem szokott, azok aztán pláne nem tudják, hogy kit válasszanak. Ezt mondja az ellenzék 2010 óta, hogy nem elég 0rbánt leváltani, kínálni kell valamit a népnek az utánra. És amit eddig kínáltak, az nem aratott elsöprő tetszést. Vagy a kínálat miatt, vagy amiatt, aki kínálta.
F_Viktor
@nemkati: Ne kívánd, hogy fityeszes agyat demonstráljam, egybitesként tettessem a gondolkodást, nem megy az nekem .-)
nemkati
@F_Viktor: Van egy bited? Nem vagy kicsit álszerény? :P
F_Viktor
@nemkati: Írod:
"És amit eddig kínáltak, az nem aratott elsöprő tetszést. Vagy a kínálat miatt, vagy amiatt, aki kínálta."

Tegnap talán Tóbiás belengette a népnek a béremelést, meg valami életszínvonal felzárkózást is említett, nem hallom semmi visszhangját, hogy nagy tetszést aratott volna a Zemberek körében.
Gond az, hogy ki kínálta fel a béremelést? Elképzelhető, de meddig vár még a magyar arra a bizonyos hiteles emberre/pártra? Addigra nem lesz ki szavazzon a fityesz ellen.
Döntésre az utolsó óra már letelt.
nemkati
@F_Viktor: Tényleg nem egy emberre kellene várni, hanem egy olyan csapatra, akikkel a legtöbben egyet értenek. Ha lenne ilyen, akkor vezető is akadna.
F_Viktor
@nemkati: Meddig várjunk? 2018? 2022?...
sokanvagyunk
@nemkati: Az erő vele van - mert a Hazafias Népfront örökös elnöke is, az MSZP volt vezetője csintalan módon évekig a Hír Tv esti egyórás műsorában osztotta az észt mellette, (ott, ahol a volt barátot most a hűbérbirtokából évtizedekig nem tudják kirakni), és folytathatnám a renegátok sorával. - Egyébként meg alulról építkező pártot nemigen találni...
libellle
@nemkati: Tudod nállunk ugy tartja a választó polgár, hogy ha két nagy párt CDU/CSU és SPD nem tudja azt, hogy mit csiná és elfelejti a Suverent, akkor a kissebb pártok kapnak több szavazatot. Nem vagyok biztos abban, hogy két vagy esetleg 3 kissebb párt nem tudna normálisan egy országot vezetni. Nem kell kétségek között gyötrödni meg kell probálni. Ne gondold, hogy a két nagyobb párt ott csak az aki képes jól irányitani Magyarországot. Végül is bizonyitották, hogy nem tudják az országot normálisan irányitani.
nemkati
@libellle: Én el tudom képzelni, hogy egy kisebb párt is el tud vezetni egy országot, a baj csak az, hogy erre nem kap felhatalmazást.
nemkati
@sokanvagyunk: A nemigen az azt jelenti, hogy alulról építkező párt azért még van? Melyik az?
sokanvagyunk
@nemkati: A nemigen nálam súlyozottan nem.
nemkati
@sokanvagyunk: :(
Na de az elég nehéz dolog. Ott van például a Szolidaritás, akik alulról építkeztek, és mindenki azt mondta, nehogy párttá alakuljanak. Nem is tették.
Toby
Én is el fogok menni orbánc temetésére ! Az a biztos, amit a saját szememmel látok !
Türelmetlen vagyok !
Desischado
@Toby: Akkor már ketten vagyunk! Nekem az a nap azontúl piros betűs ünnepnap lesz! Csak már ott tartanánk!
magyarbakancs
@nemkati: Igazad van nem ér annyit, hogy az ember vérnyomása felmenjen.
Meglátok, a díszpéldány Fideszest ne tud meg milyen kusza gondolataim támadnak.
Mit tudnák velük kezdeni és tenni úgy isten igazából.
nemkati
@magyarbakancs: Sajnos ezzel én is, és nagyon sokan így vagyunk. De ez egy óriási szerencsétlenség, nekünk is, és az egész népnek is. :(

propeller.hu/itthon/3169961-pinter-sandor-fodor-gabor-egymas-kezet#v1464908
Papuska1
Nem értem, hogy a cikket jegyző személy a tájékozatlan, vagy szándékos a csúsztatás? Gondolom mindenki tudta, hogy a jelzett napon Orbánnak időre Szlovéniába kellett utaznia. Ennek ellenére a lehetőségein belül tiszteletét tette a temetésen is. Nem csinált feltűnést, nem állt fel az első sorból, hogy mindenki lássa, hogy fontos ember és el kell mennie. Szépen hátra állt, és mikor mennie kellett, csendben, hogy ne zavarja a szertartást kiosont. Miért, mit kellett volna tennie? Ön mit tenne, ha a tisztelt ismerőse temetése lenne, és közben el kellene mennie. Sajnos jó pár szoci politikus a hasonló szituációban nem ilyen diszkrét! Elég szégyen! Ráadásul van aki pont ezt veti fel Orbán ellen. Ez is eléggé siralmas!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.