A biztosítók korábbi ügyfeleik hűségét tudnák csak díjtarifájukban elismerni a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról (kgfb) szóló törvény módosítására benyújtott törvényjavaslat szerint.

A Balla György és Gulyás Gergely fideszes képviselők által jegyzett törvényjavaslat indoklása szerint egyes kgfb-t kínáló biztosítók az elmúlt években csak az új ügyfelek részére tettek kedvezőbb ajánlatot az új biztosítási időszakra, régi ügyfeleik szerződése az újakhoz képest rosszabb feltételekkel módosult. A törvényjavaslat ezt a tendenciát kívánja megfordítani úgy, hogy a biztosítók korábbi ügyfeleik hűségét tudják csak díjtarifájuk kialakításánál elismerni.

A javaslat kifejezetten rögzíti, hogy a díjtarifák közötti különbségtételre csak a régi ügyfél javára van lehetőség. Ezt a tényt a biztosító köteles a honlapján és az ügyfélfogadásra nyitva álló helyiségeiben folyamatosan feltüntetni.

A biztosítóknak figyelemfelhívásra alkalmas módon értesíteniük kell ügyfeleiket az évforduló előtt arról, hogy a díjtarifa a már meglévő ügyfelek számára nem lehet hátrányosabb az új ügyfelekhez képest, továbbá arról, hogyan módosul a szerződés a régi ügyfél javára az új szabályozás bevezetésének eredményeként.

A törvény elfogadása esetén a kihirdetését követő hatvanadik napon lép hatályba. Az új szabály a hatálybalépést követő naptól meghirdetett díjtarifa által érintett összes szerződésre vonatkozna.

5 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Levendula
@1magyar: Az én biztosítóm adott ajánlatot, megküldte az email címemre és természetesen több ezer forinttal többe került volna, mintha átmegyek bármelyik biztosítóhoz. Erre írtam nekik egy levelet, amiben szóvá tettem, hogy miért a hűséges tagjaikkal tolnak ki? Pár nap múlva telefonhívás zökkentett ki munkámból... A biztosítómtól hívtak, telefonon keresztül megkötöttük a 2016-os gfb szerződést nagyon jó feltételekkel. Mivel soha az életben nem okoztam kárt senkinek (az én autómnak annál inkább, már 3-szor nekimentek) ezért úgy érzem, hogy még a 10 ezer forint éves díj is túl sok!
1magyar
Én is otthagytam egy biztosítót mert ha új belépő lettem volna, de nem engedték, hogy kilépjek és utána vissza, akkor felénél is kevesebb díjat kellett volna fizetnem.
Felháborodtam, hogy ne az én hosszú évek óta fizetett pénzemből finanszírozzák az új tagok toborzását.
1magyar
Az is pofátlanság, hogy egy évben csak egyszer mondhatom fel a biztosítást, pedig közben nem fizetett amikor kellett volna.
Levendula
@1magyar: Az én biztosítóm adott ajánlatot, megküldte az email címemre és természetesen több ezer forinttal többe került volna, mintha átmegyek bármelyik biztosítóhoz. Erre írtam nekik egy levelet, amiben szóvá tettem, hogy miért a hűséges tagjaikkal tolnak ki? Pár nap múlva telefonhívás zökkentett ki munkámból... A biztosítómtól hívtak, telefonon keresztül megkötöttük a 2016-os gfb szerződést nagyon jó feltételekkel. Mivel soha az életben nem okoztam kárt senkinek (az én autómnak annál inkább, már 3-szor nekimentek) ezért úgy érzem, hogy még a 10 ezer forint éves díj is túl sok!
verőce21
Nekem nagy kegyesen felajánlották, hogy nem fog változni a díjam jövő évben.
(Csalódás, mert csökkentést vártam.) :)
Rózsika Hatházi
Épp most váltottam biztosítót, mert a hűségemet megjutalmazták évi 7200 forinttal többel.
Azért, a jó édesanyjukat a biztosítóknak is. Azért emelik a tarifáikat, mert a benzin ára alacsony. Oszt, éppen mától emelkedik a benyák ára.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.