Magas a kora gyermekkori nevelésben részt vevők aránya, a magas szintű képzettséget jól megfizetik Magyarországon, kevés ugyanakkor a tanóra alapfokon, a felsőoktatásba pedig viszonylag kevesen kapcsolódnak be – többek között ez derül ki az OECD kedden Budapesten bemutatott tanulmánykötetéből.

Révai Nóra, az OECD-tanácsadója kiemelte: sokan végeznek az alsó oktatási szinteken, az osztálylétszámok, a tanár-diák arányok megfelelőek, ugyanakkor a tanári fizetések alacsonyak. Megállapította: fontos lenne befektetéssel a tanári szakmát vonzóbbá tenni, és a minőséget fejleszteni , illetve a felsőoktatásban a részvételt és a végzettséget növelni. Ugyanakkor jelezte: az adatok 2012-ből, 2013-ból, illetve a tavalyi évből származnak, a legfrissebb reformok hatásai még nem látszanak

Montserrat Gomendio, az OECD oktatási igazgatóságának igazgatóhelyettese kiemelte: az OECD kész együttműködni a kormánnyal, hogy nyomon követhessék az intézkedések megvalósulását, mérhessék ezek hatását.

Czunyiné Bertalan Judit köznevelési államtitkár azt mondta: a jelentés magyarországi bemutatása szimbolikus elismerése annak, hogy a kormány oktatási céljai alapvetően egybecsengenek az OECD felmérésében megjelölt feladatokkal.

Palkovics László felsőoktatási államtitkár kiemelte: a felsőoktatási stratégia kidolgozásakor az OECD-jelentését vették alapul. Egy oktatási rendszer átalakítása azonban nem egy gyors folyamat, az eredmények csak 10 év múlva látszódnak – fejtette ki.

2 hozzászólásarrow_drop_down_circle

human
Milyen reformoktól lehet pozitív változást várni? Talán az Öveges program elherdált milliárdjaira gondoltak?
index.hu/belfold/2014/06/20/milliardos_mutyigyanu_a_tanteremfelujitasoknal/#
justhpeter
Minek ide reform ? Mészáros jobbágyainak nincs szükségük egyetemre. Hiszen a főnöknek sincs.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.