Január 1-jétől 21 helyett már 18 éves kortól meg lehet szerezni a C kategóriás vezetői engedélyt belföldi forgalomra, hamarosan módosítják az erre vonatkozó rendeletet – mondta Becsey Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára pénteken az M1 aktuális csatornának.

A kormány most azért vizsgálta felül a teherautó jogosítvány megszerzésének korhatárát, mert a fuvarozó szakmában nagy munkaerőhiány van, ami már az ágazat versenyképességét gátolja. A közúti teherfuvarozás az ország egyik legsikeresebb szolgáltatás exportja, Magyarországon a GDP 6 – míg európai szinten csak 2,5 – százalékát adja – ismertette az államtitkár.

Becsey Zsolt ismertette: 2013 előtt 18 éves kortól lehetett 3,5 tonna feletti teherautót vezetni, akkor azonban az unió 21 évre emelte a C kategóriás, és 24 évre a D kategóriás (autóbusz) vezetői engedély megszerzésének korhatárát. A gépjárműképzési irányelv ugyanakkor 18, illetve 21 éves kortól engedélyezi a jogosítványszerzést. A legtöbb állam óvatos módon a magasabb korhatárt alkalmazza, de most már három-négy tagállam belföldi használatra hároméves csökkentést kért, ezt tette most Magyarország is – mondta.

A munkaerőhiány oka, hogy 2013 óta a fiatalokat elszívták a munkaerőpiac más ágazatai, mielőtt elérték volna a C vagy D kategóriás jogosítvány megszerzéséhez szükséges korhatárt vagy elmentek külföldre. A szaktárca ezért szeptemberben Violeta Bulc közlekedésért felelős biztoshoz fordult, aki jelezte, a kedvezőbb elbírálást Magyarországnak is megadja. Magyarország a hozzájárulást kifejezetten belföldi forgalomra kérte – mondta a helyettes államtitkár.

Hozzátette, ez önmagában nem tudja megoldani az ágazat hatalmas munkaerőhiányát, de a korhatár hároméves leszállítása 15-20 ezer új munkaerőt be tud hozni pótlásként, ki tudja egészíteni a hiány felszámolására a képzés terén tett kormányzati intézkedést

27 hozzászólásarrow_drop_down_circle

volvós
18 éves és teherautót vezet ???
Még kerékpárt sem adnák sok kezébe !!!
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
1magyar
@Fradigege: Ezzel a jegyeladással és az egyre növekvő és veszélyes forgalommal kinyírják a sofőröket gyorsan.
prime777
Szerintem nem a korhatárt kellene levinni,hanem több pénzt adni,így vonzóbbá tennék ezt a fajta munkavégzést,szakmát.
Ésszerűbb meg felelősségteljesebb lenne akkor az ez egész.
Fradigege
@1magyar: Nincsenek meg a feltételek az első ajtózáshoz. Kész birkózás az egész. Minden szrhoz papír kell, de az, hogy még jegypénztáros is legyek ahhoz érdekes nem kell semmi végzetség. Az a legjobb amikor a Keletinél tömegnyomor, beáll mögém 4 busz és én ott jegyeket árusítok elsőként. Közben zöld a lámpa. Agyrém. Mögöttem meg értetlenkednek a kollégák, hogy mi a here van. Közben egy 3-dik utassal kell diskúrzust folytatnom, hogy én nem a Bosnyákra megyek, hanem a Dózsára rákanyarodok, mert 20E vagyok és nem tudom. Nem 7E vagyok. Ilyenek előfordulnak. Majd gondolkodok tovább, hogy rendesen visszaadtam a 10 ezresből, mikor egy pizzafutár jobbról előz a bicikli sávban. Agggyyyrééém.
gulyasgyula
@Fradigege:Én már nyugdíjas vagyok de minden tiszteletem a tied és a hozzád hasonló fiataloké akik nem sírnak nem várnak a sült galambra ..Jó egészséget és sok sikert a terveidhez ...BÚÉK !!
wagabund
@Fradigege: tanúsítom, hogy jó ötlet az ADR...és autódaru, busz, stb..volt, hogy taxival kerestek meg jönnék e gyorsan? ..és mondtak egy összeget...mentem.
Fradigege
@gulyasgyula: Köszönöm, BÚÉK! 1977-ben születtem. Fiatal? A 9 évvel fiatalabb öccsémnnél fiatalabbakkal dolgozok. Én még voltam katona. AMD-vel lőttem.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.