Taxisokból álló küldöttség indult hétfő kora délután a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz, a Nemzetgazdasági Minisztériumhoz, a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz, valamint az Uber irodájához; a taxisok célja, hogy információt kérjenek követelésük teljesítésének időpontjáról.

A taxisok azután döntöttek így, hogy problémájukra nem született megoldás a képviselőik és Tarlós István főpolgármester közötti megbeszélésen, így a taxisok folytatják az Uber ellen meghirdetett demonstrációjukat.

Már nyíltan fenyegetőznek a taxisok

A főpolgármester az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, az adófizető, jogszabályokat betartó magyar taxisok a továbbiakban is számíthatnak a főváros támogatására Uber-ügyben, de Budapestnek nincs hatósági eszköze és fizikai lehetősége az alkalmazás betiltására, lekapcsolására.

Az MTI-nek nyilatkozó Czifery Csaba, a Magyar Taxisok Szakszervezetének elnöke azt mondta, számukra az az egyetlen lehetséges megoldás, ha megszűnik az Uber, vagy ezen szolgáltató is azokat a feltételeket teljesíti, amelyeket a "hivatásos" autósoknak kell. Ha a négy felsorolt helyszínen nem kapnak pozitív választ vagy egy közeli határidőt az Uber beszüntetésére,

lezárják a forgalom elől a teljes Bajcsy-Zsilinkszy út-Andrássy út-József Attila utcai kereszteződést

– mondta a szakszervezeti elnök. Czifery Csaba időközben jelezte, hogy a Nemzetgazdasági Minisztériumnál nem fogadták a taxisok küldöttségét.

A 24.hu képriportjában egy nyilatkozó ennél is tovább megy, ami az Uber-gyűlöletet illeti:

a taxisnak családja van, még egy-két ilyen hónap, és az lesz, hogy odamegy az Uber-sofőrhoz és kirángatja a kocsijából, aztán az lesz, mint Franciaországban.

28 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
döndödöm
Fizettem én már 4.000 Ft-ot -tizenévvel ezelőtt!- Nyugati pu. - Margit sziget távra! Időre mentem és a távolságot sem tudtam felbecsülni. Azt hittem, hogy lehúzással együtt is megúszom max. háromezerből. Vissza busszal, viszonyítva fillérekért és kb negyedóra alatt.
Szókrakész
@döndödöm: Engem csak azért mert magyarul beszéltem, a reptérről akciósan akartak bevinni Bp-re potom 30 ezerért.
1994-ben.
Csak mert éppen a new yorki gép landolt. Az egy dolog, hogy én mással jöttem. Mert előtte fél órával landolt a szófiai gép is.
Toby
"a taxisnak családja van, még egy-két ilyen hónap, és az lesz, hogy odamegy az Uber-sofőrhoz és kirángatja a kocsijából, aztán az lesz, mint Franciaországban."

Eltakarodhatsz ám az ilyen barom dumával, öcskös, a villanyszerelő vállalkozónak és még sok ezer szakma képviselőjének is van konkurenciája, ez a szabad verseny, te f@sz !
Ne 50 fuvarból akarj meggazdagodni tavaszig !
verum
Ne fenyegetődzenek, hanem alkalmazkodjanak a fejlődéshez.
Mert bizony fölösleges költség ma a diszpécser, amikor lehet neten rendelni. És az utasnak igencsak jó, ha nem kell kp-t adni a fuvar végén. De ez még a sofőrnek is biztonság.
A taxisoknak kellene ma úgy működni, mint az Ubernek. Ne tiltakozzanak, hanem vegyék a fáradságot és követeljék ki a fejlődést saját portájukon.
Sajna, a többség, a nép nem mellettük áll, talán észreveszik.
szaboria1
@Szókrakész: Tudom milyen volt régebben a mostani már nem igazán tudom de van egy érzésem ezek az Überesek nincsenek bejelentve. Van egy példám is sokan nem is veszik észre mert nem jut eszükbe, hogy ezzel is kell foglalkozni. Ez pedig nem más mint a munkaerő közvetítők. Ki közvetítik a dolgozót a céghez de nem a cég a hivatalos foglalkoztatója hanem a közvetítő aki meg elfelejti bejelenteni. A megoldás ez ellen az volna, hogy mindenki kérjen ügyfélkapu számot mert ott rögtön tudja ellenőrizni bejelentett munkás e. Mert sajna a NAV már a dolgozót is bünteti ha nem volt bejelentve és tudomására jut.
verőce21
Látszik, hogy a szolgáltató taxisok maffiózók, nem tudják elviselni a konkurenciát, mert kiderül a sok könnyű pénzük eredete/forrása.

Számomra elfogadhatatlan és visszataszító magyarázat, hogy 600 ezer forintot is be kell invesztálnia, mire az első fuvart megteheti.(10 év alatti gépkocsit más is tart, azt ne számítsuk.)
Ezzel szemben egy élelmiszerboltos pl. milliókat kell beruházzon, hogy megkezdhesse a tevékenységét. Vagy egy pék, egy esztergályos, egy építési vállalkozó, egy hajókészítő, vagy egy asztalos, egy ruhajavító, stb. és mind értéket állít elő.

Ezzel szemben a szolgáltatóipari hiénák, fodrászok, kozmetikusok, taxisok, stb. ügynökök, hozzáadott érték nélküli tevékenységből, kis indulótőkével, jóval magasabb életszínvonalon tudnak létezni.

És megbénítják a forgalmat emiatt, lopják mások idejét, türelmét, mert nem bírják a konkurenciát.
Ha nem hoz valamilyen drasztikus intézkedést ellenük a kormány, nagyot csalódnék bennük.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.