A tavalyi évben több olyan kormánypárti online kezdeményezés is elindult, amelyek megszületését reális piaci körülmények között semmi nem indokolta volna. Ezek hol vállaltan a Habony Árpád résztulajdonában álló Modern Média Group Zrt. termékei, hol más közbeiktatott cégek nevei alatt kiadott újságok. Egyvalami mindenképpen közös bennük, hogy egyelőre nem sikerült fogadóközönségre találniuk, olvasottságukat hatalmas pénzeket költve próbálják mesterségesen felduzzasztani.

G. Fodor Gábor 888.hu-ja az erős beköszönő ellenére nem rúgta rá az ajtót a médiára: inkább csak bebucskázott a küszöbön, ahol azóta is hangos fingorászással szórakoztatja magát. A főszerkesztő szeptemberben még úgy tervezett, a 888.hu "szexi dolog lesz", amellyel elősorban közösséget szeretnének építeni. A közösséget viszont leginkább a cikkek alatt trollkodó 444.hu-olvasók jelentik és a szexiség is sajátosan értelmezett.

A lap (ahogy egyik Habony-lap sem) nem szerepel a hivatalos online közönségmérésben, így olvasottságát csak megbecsülni lehet, a SimilarWeb vagy az Alexa.com adataiból viszont a trendek pontosan látszanak. Ezek alapján a 888 decemberre leereszkedett egy közepesen ismert blog szintjére, noha folyamatosan hirdetik cikkeiket drága fizetett Facebook-posztokban is.

Havi 2 millióért van, aki rákattint

Nem találkozott egyelőre olvasói igénnyel a faktor.hu sem, amely hivatalosan ugyan nem Habony-kiadvány, bár a Habony-érdekeltséget biztosra állító piaci források mellett az is beszédes, hogy technikai hátterét ugyanaz az egyedileg fejlesztett szerkesztőségi rendszer adja, mint a 888.hu-ét.

A titokzatos "magánszemélyek kölcsönéből" indult, egykori TV2-sök által készített Faktor vezetője októberben 100-200 ezer olvasót célzott meg. A terv látszólag teljesült, azonban meglehetősen prózai okból: látogatóinak több mint 90%-át hírgyűjtő-oldalakról vásárolja a lap, amiért információink szerint havonta 2 millió forintot is kifizetnek.

Ómolnár Miklós új bulvárlapja, a legutóbb a Migration Aid ellen kampányoló ripost.hu szintén az intenzív kattintásvásárlásnak köszönheti pillanatnyi látványos számait. A Ripostot a Ripost Media Kft. adja ki, de a háttérrendszert és az üzemeltetést a 888.hu-t és a Faktort is kiszolgáló fejlesztés biztosítja. Ómolnárék információink szerint szintén havi több millió forintot költenek olvasóvásárlásra. A Ripost látogatóinak mindössze 2%-a érkezik "direkt forgalomból".

A Modern Média Group "hivatalos" bulvárlapja, a lokal.hu elenyésző olvasóval rendelkezik – igaz, ennél a nyomtatott verzióé a fő szerep, amit a korábbi Helyi Téma mintájára indítottak, és ingyenesen jut el a legtöbb fővárosi háztartásba.

Állami hirdetésekhez ez is jó

Az új kormánybarát lapok elstartolásában nemcsak az a közös, hogy nem várták őket olvasók, és hogy azóta sem kerültek elő olyan internetezők, akik önszántukból rájuk kattintanának, vagy hogy a halodó Facebook-közösségeik is arról árulkodnak, felfújt lufinak örülnek Habony szerkesztőségeiben. Ennél feltűnőbb, hogy az ismertség, a márkaépítés, az elkötelezett olvasótábor kialakítása mintha nem is különösebben foglalkoztatná a kiadókat. Bár nem biztos, hogy izgulniuk kell ezek miatt, hiszen ahhoz a megerőszakolt olvasottsági adatok is elegendőek, hogy a Szerencsejáték Zrt. vagy más, nagy állami hirdetők már most elárasszák hirdetésekkel a frissen jött kiadványokat.

Az tehát, hogy a kormány luxustanácsadója 2015-ben valódi médiabirodalmat álmodott volna meg, még egyáltalán nem biztos. Egyelőre sokkal inkább tűnik úgy, hogy a nagy építkezésnek csupán annyi köze akar lenni a médiához, hogy minél több baráti vállalkozás tudjon számlát adni médiareklámról a 2016-ban minden eddiginél nagyobb állami reklámköltekezésben.

23 hozzászólásarrow_drop_down_circle

coni
Ibizai élménybeszámoló? Az megdobná a példányszámot (fényképekkel).
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
namihami
"Olvasó"? Az meg minek? Nem elég, hogy a lóvét fel lehet venni? Miért kéne egy ilyen tök fölösleges résztvevőt még beiktatni a rendszerbe, ami ráadásul már tökéletesen be lett járatva?
Újság, hírek csak bezavarná a vezetőinkről fáradságos munkával és szépen kialakított képet
Elég ha alkalmanként cöföghet, kicsit sétálhat és négyévente elvonulhat az akol előtt a többi birkával. Így jó ez, ahogy van.
nemjoezigy
Remélem belebuknak az üzletekbe!
Csak attól félek, hogy az is az államot és így minket az adófizetőket szegényíti!
karma1
Mivel nem irtak a programba szamlalot, nem tudjak igazan, hanyan olvassak a lapokat...

Mert piti volt a website keszitoje: ha beleiktatja a rendszerbe az www.analytics.google.com cimu weboldalt, akkor nemcsak, hogy megtudja - HITELESEN! - hogy hanyan jartak az oldalan, de meg azt is megtudhatja, hogy ki a visszatero latogato es ki az uj...

Ja, de ha pitik, dilettansok vannak a kornyeken, akkor biza ez lesz az eredmeny...:o)))
Lepényleső
Ám a kiadó,vélhetően rátalált a számítására.
kukac50
Megismerni Orbánt a barátjáról! Gusztustalan amit tesznek!
HowlingWolf
Az a bajuk, hogy a Magyar Hirlap, a demokrata és a Magyar Idők olvasótábora nem használja a zInternetet, mert túl öregek, vagy túl kormánypártiak. :D :D :D

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.