Már megvalósíthatósági tanulmány is készült arról, hogy egy Etyek–Bicske vonal hogyan köthető össze a felcsúti kisvasúttal.
A Figyelő birtokába jutott az a megvalósíthatósági tanulmány, amely azt vizsgálja, miként kapcsolható be egy Etyek–Bicske vonal a fővárosi nagyvasúthoz, és hogyan köthető össze a felcsúti kisvasúttal.
Nem könnyű szakmai érvekkel alátámasztani a bővítést, ugyanis egy uniós pénzből finanszírozott tanulmányból kiderül, Bicske és Etyek között napi 80 buszos utas van, Etyek és Alcsút viszonylatában pedig csak 30. Az adatok szerint egy átlagos napon 1340-en buszoznak Etyek és a főváros között. A szakemberek nagyjából napi 400 utassal számolnak Budapest felé. A gond mindössze annyi, hogy az etyeki sínek nem vezetnek a főváros felé.
A legvalószínűbb verzió az etyeki csatlakozás megoldására a bicskei bekötés lenne, amely 8 milliárd forintos költséggel járna. Ennek fényében Bicskén már úgy korszerűsítették az állomást, hogy képes legyen fogadni a felcsúti mellékvasutat.
fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xtf1/v/t1.0-9/12573799_10156474947175215_2127687133116058906_n.jpg?oh=5bb94f3696755854d50875d457b08724&oe=5738F621&__gda__=1462940933_e2f471ff409ef2128e98c972a4cba95c