Végső elkeseredésében fordult a Sonline.hu online laphoz egy súlyosan mozgáskorlátozott gálosfai asszony, mert 900 ezer forint tartozást követel rajta az áramszolgáltató. Évekig egy hibás villanyóra mérte ugyanis a házánál az áramot.
2008-ban közölte az áramszolgáltató, hogy 2003 óta rosszul működik, túl lassan megy a villanyóránk
– mondta a gálosfai Juhász Józsefné.
Rendszeresen járt erre az áramkommandó, miért csak később fedezték fel a hibát? Nekem nincs olyan végzettségem, hogy észrevegyem. Közben mi minden hónapban rendesen befizettük a csekkeket, havi 11-12 ezer forintot, de a tartozásunk mára 900 ezer forintra nőtt. Most már hetente jön levél, hogy előfizetéses villanyórát szerelnek fel, kikötik az áramot, ha nem fizetünk. Csak húzzák az ügyet, ezalatt nő a kamat. Én azonban nem érzem jogosnak a követelést. Szegénységi alapon voltunk a nép ügyvédjénél, de ő azt tanácsolta, hogy törekedjünk a megegyezésre.
Varga Ivett, az E.ON Hungária Zrt. sajtószóvivője elmondta, hogy az elmúlt években többször, több fórumon is felülvizsgálták már ezt az esetet.
Ha a mérő meghibásodik és nem alkalmas a tényleges fogyasztás mérésére, akkor ki kell cserélni, illetve elszámolást kell készíteni a különbözetről. Ez a hiba sem az ügyfélnek, sem a szolgáltatónak nem felróható. Valóban 2008-ban derült ki, hogy a Juhászéknál felszerelt mérő nem működik jól, nem méri pontosan a fogyasztást. Ilyen esetben az az eljárás, hogy akár az ügyfél, akár a szolgáltató „javára” volt pontatlan a mérő, elszámolás készül a különbözetről, és természetesen új mérő felszerelésére is sor került.
Ebben az esetben a mérő a tényleges fogyasztásnál kevesebbet mért. A megelőző fogyasztás adatait figyelembe véve megtörtént a számlahelyesbítés. Természetesen a megelőzően kiszámlázott mennyiség és a befizetett összeg elszámolásra került. Ennek kifizetésére kamatmentes részletfizetési lehetőséget ajánlottunk ügyfelünknek. Ügyfelünk ezt követően több független fórumon kérte az ügy felülvizsgálatát. 2013-ban a Békéltető Testülethez fordult. A Békéltető Testület az ügy kivizsgálása után elutasította a panaszbejelentést, és a követelés jogosságát állapította meg. 2015-ben ügyfelünk az NFH-hoz fordult, mely szintén elutasította a panaszbejelentését, mivel az ügy elévült. Az eljárás szabályosságát, a követelés jogosságát fenntartjuk.
A sajtószóvivő megerősítette, hogy a 2008 óta húzódó ügyben a hátralék tetemes része a nem fizetés miatt felszámolt kamatból és felszólítási díjból tevődik össze, ez megközelítőleg 626 ezer forint. Az eredetileg megállapított különbözet, a ténylegesen felhasznált és a hiba felfedezéséig kiszámlázott összeg 287 663 forint volt.
13 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Az Eon villanyüzletág akart szórakozni, elhalmozott csekkekkel, melyre odanyomtam nekik én is a magamét, azóta el vagyunk. A gáz üzletág tartozik felém 180.000.-Ft.+20 hónap kamataival, ovatosan de törlesztenek :) Most jött a 'csoda' telenor, egyenlőre 78.000.-Ft tartozással, melyre szikrát nem kaptak.
Tehát, ha hagyjuk magunkat, akkor ez lesz, mint a cikkben. Ha pedig nem, akkor valósul meg a tényleges rezsicsökkentés részünkre :)
Még a rendelkezésre állást is vonassák le annyi időre visszamenőleg amióta rosszul mér,mert hibázott a szolgáltató.
Új hozzászólás