Budapesten járt és Tarlós Istvánnal tárgyalt az EU Regionális és Várospolitikai Főigazgatóságának európai regionális fejlesztési igazgatója. A megbeszéléseken elhangzott, hogy az Európai Unió ragaszkodik ahhoz a vállaláshoz, hogy az M4-es metró elkészülte után bevezessék a fővárosban a dugódíjat – számolt be a Népszabadság.
Idén már nem vezethető be a dugódíj, aminek a cikk szerint "a forgalomcsillapítási cél eléréséhez szükséges nagyságú területet kell lefednie." Jelenleg még parlamenti tiltás van érvényben, úgyhogy a kormányon műlik, hogy utat nyit-e a kötelezettség teljesítéséhez.
A tervek továbbra is arról szólnak, hogy a
Budapest közigazgatási határán belépőknek a megyei autópályadíjhoz hasonlatos matricát kellene váltani, míg a szűkebb belső zóna határa a Hungária körúton belül lenne.
A delegáció tagjaival áttekintették még a 2020-ig megvalósuló fejlesztési projekteket is. Legnagyobb ezek közül az M3-as metró felújítása, de szerepel benne az 1-es villamos meghosszabbítása és az új hulladékhasznosító építése is.
A dugodijhoz csak te ragaszkodsz, te lokott!