Nyilvánvalóan és súlyosan megszegte a korhatár-besorolási szabályokat a CLT-UFA SA médiaszolgáltató, amikor az RTL 2-n tavaly január 20-án délben sugározta a Való Világ 7-et – a médiatanács döntéséről csütörtökön közleményben tájékoztatta az MTI-t a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).

A médiaszolgáltatónak a műsort a mély érzelmi kötődésektől mentes, a szexualitást középpontba állító párkapcsolati minták bemutatása miatt a 12 éven aluliak számára nem ajánlott minősítés helyett 16 éven aluliak számára nem ajánlottként és 21 óra után kellett volna műsorra tűznie – írják.

Megemlítik, mivel a januártól Luxemburgban – korábban Romániában – bejegyzett médiaszolgáltató továbbra sem tartozik magyar joghatóság alá, a médiatörvény és az uniós szabályok szerint a hazai testület jogi mozgástere korlátozott.

A testület csak szigorú feltételek megléte esetén járhat el külföldi joghatóság alá tartozó médiaszolgáltatóval szemben: így teljesülnie kell, hogy a szolgáltató uniós tagállamban letelepedett cég legyen, a médiaszolgáltatás Magyarország területére irányuljon, valamint hogy a kifogásolt műsorszám nyilvánvalóan és súlyosan sértse meg vagy a korhatár-besorolási, a gyűlöletkeltés tilalmára, vagy éppen a kiskorúakra fokozottan káros tartalmak tilalmára vonatkozó törvényi előírásokat – írják.

Ha egy éven belül összesen három azonos típusú szabálytalanságra is fény derül, akkor a harmadik alkalommal a Médiatanács kezdeményezésére Magyarországnak lehetősége nyílik konzultációt kezdeményezni az érintett tagállammal az Európai Bizottság bevonásával az alkalmazandó jogkövetkezményekről – fogalmaz a közlemény.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.

További ajánlatok