Végre megújul a Magyar Villamos Művek Zrt. Ez egy hónap alatt több százmillió forintjába kerül az adófizetőknek, viszont jól jár vele a kormánypárt kedvenc kommunikációs ügynöksége, továbbá majdnem az összes, Fidesz-közeliként ismert médium – hívja fel a figyelmet a 444.hu.
A portál kikérte a 18 céget felölelő MVM-csoport arculatváltására vonatkozó szerződéseket.
Ebből kiderült: már az arculattervezés során is csak Fidesz-közeli cégek rúgtak labdába. Elsőként Kuna Tibor és vállalata, akik alig két hét alatt véglegesítették a grafikai terveket. Kunáról annyit érdemes tudni, hogy Szijjártó Péter külügyminiszter és Seszták Miklós fejlesztési miniszter nagy barátja, 12 milliárdos forgalmat takarít be idén.
Kizárólag a TV2 csoporttól rendelnek szpotokat
A TV2, Super TV2, a FEM3 és a PRO4 csatornákon megy majd egy 60 másodperces szpot május 5. és 18. között. Ezért 133 milliót fizet az MVM a tévének, ami Habony befolyása alatt működik.
A print lapokra költött teljes összeg közel fele is a miniszterelnöki tanácsadó cégéhez megy.
Összesen 56,7 millió forintot költ print hirdetésekre az MVM, ebből 23,5 megy a Modern Media Grouphoz, ami Habony és Győri közös cége, és ők adják ki a Lokál ingyenes újságot. Ezen kívül 10 millióért hirdetnek majd a Centrál Médiacsoport termékeiben (Nők Lapja, Story, Meglepetés stb.), és jelentős tétel még az a 7,5 millió, ami a Pannon Lapok Társaságának kiadójánál landol.
Az online költéseknél tényleg majdnem minden fillér kötődik valamiképpen a Habony-közeli körhöz. Alábbi lapok konkrétan a főtanácsadója kiadója, a Modern Media tulajdonában vannak:
lokal.hu – 7,7 millió
888.hu – 6,8 millió
Valamint kap még:
ripost.hu – 23 millió
faktor.hu – 5 millió
Origo-csoport – 13,8 millió
Rajtuk kívül még a Fidesz-frakcióval is szerződésben álló Huth Gergely cége, a pestisracok.hu-t illetve a 061.hu-t kiadó Insider Medián hirdeti magát májusban az MVM, összesen 4,7 millió forintért.
További részletek a 444.hu tényfeltáró cikkében.
,,Mé, kinek aggyák, a gyurcsótánynak?"