Csak a tanárok 22,7 százaléka használná szívesen jövőre is a kísérleti tankönyveket – derült ki az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet általunk megismert jelentéseiből, amelyek pedagógusok visszajelzései alapján készültek – írja a Magyar Nemzet.

Az értékelésben részt vevő pedagógusok véleményüket többek között kérdőívek kitöltésével, munkanapló vezetésével és interjúk révén mondhatták el, de a kutatók gyerekekkel is beszélgettek a tankönyvekről. A kutatások során az OFI a tankönyv minőségére vonatkozó értékelések mellett arra is kíváncsi volt, hogy a tanárok szívesen tanítanának-e a könyvekből jövőre.

A pedagógusoknak átlagosan mindössze 22,7 százaléka mondta azt, hogy jövőre is szívesen tanítana a könyvekből, 55 százalékuk ehhez a tankönyv átdolgozását szabta feltételül, míg 22,3 százaléknyian egyáltalán nem használnák többé a taneszközt.

Tragikus a könyvek elfogadottsága. Az elsős környezetismeret-tankönyvre a tanárok mindössze 7 százalékuk mondta, hogy jövőre is szívesen használná, a másodikost, pedig a 21%-uk,

8 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Nagy Mária
@justhpeter: Nem használjuk, csak így rengeteg idő felkészülni az órákra. A tankönyvnek meg azért az a neve, hogy tanulni lehessen belőle.
Én az idén biztos, hogy nem írok (kötelező) többoldalas tankönyv értékelést az OFI-s könyvekről, mert eddig sem vették figyelembe a visszajelzéseket. Most meg egyszerűen támadásnak veszik az igazi szakmai hibákat is.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
justhpeter
@Nagy Mária: Nem kell velük foglalkozni. Biztosan nagy lány vagy már saját kútfőből is menni fog. Főleg ha ott több van mint hivataloséknál.
Nagy Mária
@justhpeter: Megy, azzal nincs gond. 35 éve tanítok, tényleg elég nagy lány vagyok, csak rengeteg idő legyártani mindennapra a feladatlapokat, digitális feladatsort.
justhpeter
Erre a válaszra számítottam, egy lépést sem engedélyezünk az ellenfélnek. Kitartást és sok sikert.
Nagy Mária
@justhpeter: Siker az szerencsére akad, mert különben már feladtam volna. :)
Most jutott eszembe, 8.-s gyerekekkel beszélgettünk a tankönyvértékelésről. Akartam készíttetni a gyerekekkel értékelő lapokat, de mondták, hogy értékeljék, ha nem is értik mi van benne.
Az egyik kis okosom azt mondta, csak nem tetszik ennek a vacaknak az értékelésével napokat eltölteni. Süssünk inkább szalonnát, s a könyveket rakjuk a tűzre, ők felveszik videóra, ez lesz az értékelés. Alig bírtam őket lebeszélni, hogy milyen kár lenne a papírért, s hogy sírnak a fák.
Toby
Óóóó...hát nem is a használható tankönyv volt a cél, hanem a "tudományos kísérletért" kifizethető Hatalmas Lé! Ez így szokás Sunyilandban, mindegy, hogy mi és milyen, csak ki lehessen rá fizetni a cimbiknek egy konténer pénzt!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.