A Tanítanék Mozgalom és a Civil Közoktatási Platform szabad oktatásért tartott tanévzáró, "bizonyítványosztó" demonstrációt. A Március 15. térről a Várkert bazárhoz vonultak, amikor nem várt akadály merült fel – írja az ATV.

Már éppen megérkeztek a célhoz, amikor összetalálkoztak egy esküvői párral. Pukli István és Sándor Mária gratulált az ifjú párnak, váltottak néhány szót, majd a pár az Erzsébet híd irányába, a menet a Várkert Bazár felé folytatta útját.

38 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Sziszifusz
@Papuska1: 17:28
Légyszíves tájékozódj ! Akkor megtudhatod, hogy miért demonstrálnak a pedagógusok.
Másról van szó mint amit amit leírtál !
Hozzászólásodból, a kormányzat részéről sokszor hangoztatott süketelést, láthatjuk megismételni.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Papuska1
@eszegfu: Nem azt írtam, hogy minden tökéletes, de rendszer szinten elindult egy jó irányba menő változás, ami azoknak a pedagógusoknak hoz talán többet, akik szívtak az önkormányzati vezetés alatt. Utópisztikus dolog úgy elképzelni az országot, hogy 3200 kis Magyarországból áll! Valószínűleg ebben is lépni kellene valamit, de ez más téma. Amit idéztél, azt ma is vállalom. Valószínűleg nem hiszitek el, de belül komoly viták folynak és érdekes módon ezen a területen pont a liberális demagógia érvényesül a FIDESZ oktatáspolitikáján belül is. Osztom a sajátjaimat is, többnyire kevés sikerrel. Nem vagyok tényező! Ugyanakkor egészében sok minden történt. Talán sikerül kialakítani az optimális irányítási méreteket. Mint írtam, az eredeti elképzelés is csak átmenetileg volt ilyen centralizált, csak úgy maradt. Egyébként pedig azzal a legkevésbé értenék egyet, hogy ismét politikai irányítás alá helyezném az oktatást, az önkormányzat pedig bármennyire is fura, de politikai szervezet. A sok álfüggetlen polgármester itt önámítás. Persze a 120 lakosú faluban nem mindig politikai az önkormányzat, de elvben az. Nem a politikának, hanem az igazgatásnak kell fenntartani az iskolát! Talán egyszer eljutunk oda is, hogy csökken az iskolafenntartó szervezetben is a politikai él és nő a szakmai. Pedig akármilyen fura ezt szeretnék. Ezt nem értik Pukliék, hogy a cél jó, szétválasztani a politikai irányítást a szakmairól. Ez az elv vetette ki a közigazgatást az önkormányzatoktól. Persze nálunk olyan mélyen él a szocializmus és annyira gyűlölt, lejáratott a politika, hogy nehezen tisztulnak a szintek. Lehet, hogy ehhez ki kell halnia egy nemzedéknek. Le kellene tisztulnia, mi a politika szintje, és mi a szakmai szint. Az önkormányzat, ha a gyakorlatban nem is mindig így van, politikai szint. Ha ezt megérti valaki, megérti az oktatás új struktúrájának ideáját is. Azt nem értem, hogy ezt például miért nem így magyarázták nyilvánosan meg. Pedig ez így teljesen logikus és indokolt. Vagy nem?
Papuska1
@Perwool: És a valóság az, hogy Magyarország jobban teljesít. Ez nem azt jelenti, hogy Magyarország tökéletesen teljesít. Tetszettek volna akkor jobban dolgozni, amikor ott volt a váltóbot a kezekben. Mi még kibicnek is jobbak voltunk, mint a mai baloldal! Összességében annál, hogy majdnem sikerült az országot a szakadékba, az államcsődbe vinni, ez a teljesítmény nem jobb, lényegesen jobb! Legfeljebb nem mindenkinek és pont azoknak a keveseknek nem, akiknek akkoriban jobbnak tűnt. Elfogadható veszteség...
eszegfu
@Papuska1: 19:25 Azzal egyetértek: "szétválasztani a politikai irányitást a szakmaitól"!!!
Viszont, hogy "Ez az elv vetette ki a közigazgatást az önkormányzatoktól." már nem tudok "rábólintani"! U.is ezzel a centralizált oktatási rendszerrel bizony politikai irányitás van/lesz az oktatásban. Nem értek hozzá, de szerintem kellene egy "keret", amely meghatározná: a gyerekek pl. 8 általános elvégzése után milyen tudás birtokában kell legyenek és ezen belül a pedagógus a lehetőségeket felmérve rugalmasan oktathatna. Ahogy nincs 2 egyforma ember, ugy nincs 2 egyforma település sem a maga földrajzi, megélhetési és akár kultura tekintetében... ezért nem lehet "egységes", a KLIK által "vezényelt" oktatás...Ahogy az "átkosban" a trösztök, ugy a KLIK is csak nehézkessé, bonyolulttá teszi magát a fő tevékenységet, a gyerekek oktatását!
Papuska1
@eszegfu: Az oktatást és szinte minden nem politikai struktúrát, például az egészségügyet és a közigazgatást valóban a politika és a szakma szétválasztása miatt vették el az önkormányzatoktól, és ez (bár akkor nekem is fájt, mert érintett) nem igazán lehet kifogásolni, ha tiszta struktúrákat akarunk. Az akkori elképzelés szerint a politikai szint "beszámoltathatja" véleményezheti, de nem irányíthatja ezeket a struktúrákat. Nem mondom, hogy ez tökéletesen működik, de ez az elv. Most a közigazgatásban már letisztulóban van.
A másik kérdésben a mai állapot szerint igazad van, ugyanakkor nem lehetne "átléphetetlen determinizmus" az, hogy valaki hova született. A falu és a város között nem lehet akkora különbség, mint nálunk kialakult. Ez a világon sehol nincs így! Az sem járható út, hogy a tehetséges gyerekek ne kapjanak meg mindent a tehetségük kibontakoztatására. A megoldás a nehezebb helyzetben, a hátrányos helyzetben élő környezetében működő iskolák felzárkóztatása. Sajnos azt is látni kell, hogy nem csak a gyerekek, de a pedagógusok esetében is jelen van a kontraszelekció. Nincs más megoldás, mint egy bizonyos mértékű koncentráció és bizony tetszik nem tetszik az érintetteknek a cél eléréséig interventív módszerek és rendszeres ellenőrzés. Nagyon megszokták a pedagógusok, hogy nem ellenőrzik őket! Sok mindent el lehet sumákolni egy hátrányos térségben, akár megtartott órákat is. Még azt is le merem írni, hogy ott elnézik, ha egy két feles után megy be tanítani némi késés után a tanár, csak valaki vállalja el ott a munkát. Na ez nem mehet a végtelenségig. Sajnos már a pedagógus képzésben is hiányzik az alkalmassági szűrő. Hosszan sorolhatnám a problémákat. Egy biztos, ezt helyben, helyi szinten nem lehet megoldani, mert örökre meghatározza ma még a gyerek jövőjét, hogy hol él. A lépések ezen próbálnak változtatni. Slájfortokban ennyi. Bővebb kifejtéshez több száz oldal is kevés lenne. A baj, a megoldáshoz értők hiánya is. Alig van, aki az egész rendszert átlátja.
gyuszka
Talán inkább az oktatással kellene foglalkozni nem a tiltakozással.

Azt mindenki érzékeli, hogy itt nagyon nagy- nagy gondok vannak az oktatás körül és nem csak azért, mert a kormány rá erőlteti a saját elképzelését. Adódik itt más is például a pedagógusképzés gyenge minőssége. Szerintem meg kell emelni a tanárjelöltek felvételi pontját (legalább duplájára),hogy ne a legrosszabb képességekkel rendelkezőkből legyenek tanárok. Míg egy mérnök képzés felvételi pontszáma 420-480 pont addig egy pedagógusnak jelentkező ennek egyharmad ponttal is felvételt nyer. A tudásbeli különbség oktató korban is jelentkezik, megmutatkozik. Jól tanítani pedig csak az elhívatott magas tudással rendelkező tanárok tudnak (tudnának).
Ajánlom az alábbi linket olvasásra.
nol.hu/belfold/nem_a_diakok_irastudatlanok_digitalisan__hanem_a_tanaraik__?ref=sso
Részletek a fenti linkből
„.Bojár Gábor, a Graphisoft igazgatóságának elnöke a napokban vette át az Amerikai Egyesült Államok kormánya által finanszírozott alapítvány díját, az "IIE Europe Award for Excellence"-t, amelyet az Európa és az Egyesült Államok közötti oktatási együttműködés fejlesztésében játszott kiemelkedő szerepéért ítéltek neki. Mi kevésbé örömteli eseményről kérdeztük: a magyar diákok tragikus teljesítményét mérő PISA-felmérésről.
Amikor kiosztjuk a Graphisoft alapítványának díjait, amit azok a matematikatanárok kapnak, akiknek a diákja valamilyen versenyen nyert, akkor mindig megkérdezem a diákoktól, hogy melyikük szeretne középiskolai tanár lenni. Ilyenkor csend van. Az elit nem akar középiskolai tanárnak menni. Vannak néhányan, akik hivatástudatból csinálják, ők összegyűlnek egy olyan helyen, mint a Fazekas, ha matematikáról beszélünk, és van még 10-12 ilyen iskola az országban, ahol csodákat művelnek. Magyarország matematikai nagyhatalomként ismert a szakmában, de ez valószínűleg már csak a korábban létező magas szintű középiskolai oktatás hírének maradványa.”
kukac50
A fiatal pár még az esküvőjük napján is a pedagógusokkal szimpatizáltak.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.