Ideiglenesen, legfeljebb 365 napig blokkolni lehet azokat az internetes oldalakat, amelyek jogellenesen működő taxiszolgáltatást kínálnak – döntött az Országgyűlés hétfőn.

A parlament

119 igen,
61 nem szavazattal és
3 tartózkodás mellett

fogadta el az engedély nélkül, személygépkocsival végzett személyszállító szolgáltatáshoz kapcsolódó jogkövetkezményekről szóló kormányzati törvényjavaslatot.

Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter előterjesztése nyomán a közlekedési hatóság rendeli el az ideiglenes hozzáférhetetlenné tételét az ilyen szolgáltatást biztosító alkalmazásoknak, illetve a szolgáltatást népszerűsítő weboldalaknak.

A tiltás akkor rendelhető el, ha a taxiszolgáltatást szervező vagy közvetítő nem felel meg a kormányrendeletben meghatározott diszpécserszolgálati követelményeknek és ezen engedély hiánya miatt a hatóság bírságot szabott ki, a megbírságolt pedig tovább folytatja ezt a tevékenységet.

A közlekedési hatóság 365 napra rendeli el a tiltást, amely ezt követően megszűnik.

A blokkolást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szervezi és ellenőrzi, a blokkoló határozatnak – külön megjelölés nélkül is – valamennyi elektronikus hírközlési szolgáltató a kötelezettje.

A törvény szerint a közlekedési hatóság

50 ezer forinttól 200 ezer forintig terjedő bírsággal sújthatja azt szolgáltatót, amely kötelezettségének nem tesz eleget.

A bírság a kötelezettség nemteljesítésének időtartama alatt ismételten is kiszabható.

A közúti közlekedésről szóló törvény módosításával a Ház úgy döntött: nem kell utánképzésen részt vennie a járművezetőnek, ha vezetői engedélyét a közigazgatási bírsággal sújtandó jogsértéshez tartozó 9 pont megállapítása miatt vonták vissza.

A törvény legtöbb rendelkezése a kihirdetését követő 31. napon lép hatályba.

10 hozzászólásarrow_drop_down_circle

szép új világ
Egyet is értenék vele, ha ugyan ezeket a szankciókat alkalmaznák az összes csaló taxisra!
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
F_Viktor
@Toby: Írod:
"Az Uber ellenőrzését ugyanúgy meg lehetne oldalni mint más vállalkozásokét, de haweri érdek az elsőrangú!"

Az Uber "ellenőrzése" már régen, az app-on keresztül megoldódott, onnan egy lépés bekötni a NAV online rendszerébe, s mehetne legálisan a dolog.
Ebben az esetben túl sok olyan adóforint folyna be az államkasszába amit nem lehetne ellopni...
Perwool
Tiszta sor! Piacgazdaság van!?
Hmmm.A net-adós tüntetések után 3! nappala kormány, hirtelen ijedtségében 30%-os fizetésemelést ígért a rendvédelmi szerveknek...
Most éppen a taxisoktól szart be...beszünteti az Ubert...mert a hiénák viszonylag jól szervezettek...bátor kormányunk tart az ilyesmitől...Sokkal nagyobb galibát tudnak csinálni, akár az országot is megbéníthatja. Magyarul fosnak!! Vajna féle casinózás nem illegális???
Szar a harag hatalom nélkül!. Vajon melyik szolgáltató lesz a következő aki az esetleges olcsóbb tarifa miatt be lesz tiltva?? Az hiszem fog jönni a következő tasli a "mikuláscsomaggal".Amit gyanítok nem a 119 igen fog kifizetni!!!
Hofipisti
Majd az Eu megfelelő fóruma ismét el fogja magyarázni a parlamenti elvtársaknak, hogy "mellényúltak", mert a piacgazdaságot másképp kell játszani, A büntetést pedig a Nagyurak megint a mienkből fogják kifizetni.
Egyébként hol vannak a bróker-pénzek?
Mézike
@F_Viktor: Na igen! Hogy ez a seszták milyen hülye volt gimisként..., nem gondoltam volna hogy eddig jut. Monnyuk kellett egy hülye kormány hozzá , hogy "karriert" futhasson be.
eszegfu
@F_Viktor: 14:22 Szerintem ketté kellene választani a dolgot... van Uber, mely vállalkozást a magyar törvények szerint a Cégbiróságon bejegyeztettek, aki az "árrés" után szabályosan adózik M.o-n mint leányvállalat, vagy fiók telephely (erre most nem emlékszem pontosan!) Azután vannak a magánszemélyek a kocsijukkal... na ők azok, akik a különféle engedélyeknek nincsenek birtokában (nyilván akadnak bőven kivételek is!), igy ők nem fuvarozhatnának. Mivel nem alkalmazottjai az Ubernek, hanem u.n. "alvállalkozók", igy ők külön-külön valamilyen vállalkozási formában müködhetnének. Ha ez igy lenne, akkor u.ugy ellenőrizhetnék őket, mint a taxisokat. Szerintem az Uber müködésének felfüggesztése, vagy esetleges törlése csupán egy "zsarolás", hiszen a hatóság az "illegálisan" müködő gépkocsivezetőket akarja "elkapni", mert jelenleg ez olyan, mintha "feketén" dolgoznának. (Az Uber nem fizeti utánuk a TB járulékokat, mert nem alkalmazottak, saját maguk után pedig -- ha nincs vállalkozásuk -- a gépkocsivezetők sem... szerintem ezt a "hiányt" akarják megtalálni.)
F_Viktor
@eszegfu: Értelek...
Abban egyet értünk, hogy az Uber adózik, sőt, múlt heti hír, több adót fizet, mint a fityeszes érdekeltségű legnagyobb magyar taxi vállalkozás.

Én úgy tudom, az első taxis erődemonstráció után már az Uberező személyeket is kötelezték, hogy valamilyen vállalkozási formában szállíthatnak csak utasokat.
Tehát ők is adóznak, fizetnek TB-t, stb.

Amiben "előnyt" élveztek, hogy nem kellett PÁV vizsgát (röhej, ez EU-n belül csak Magyarországon létezik) tenniük, nincs taxis vállalkozói tanfolyamot elvégezniük (ára kb. 60 ezer forint), nem kötelező a sárga szín és nem kell évente műszaki vizsgára vinniük az autót.

Többeknek feltettem a kérdést, a taxis miért nem szándékozik Uberezni???
A válasz egyszerű, mert akkor ADÓZNIA kellene, valamint kulturáltan, humanoid módon kellene viselkednie utasaival, a közlekedésben résztvevő embertársaival...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.