A tervek szerint idén októberben megkezdik a kisvárdai vasútállomás és környezete teljes rekonstrukcióját. A MÁV Zrt. saját forrásból finanszírozott, négymilliárd forint értékű beruházását a 66. vasutasnap helyi rendezvényeinek keretében mutatták be szombaton a helyszínen.

A vasútállomáson megtartott eseményen Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter elmondta, a vasúttársaság több nagyobb fejlesztést indított el hálózatán, de fontosnak tartja a kisebbnek tűnő, egy-egy térségben azonban jelentősnek számító beruházásokat is.

Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte: a társaság jelentős összegeket költ saját és európai uniós forrásból arra, hogy megújítsa vasúti pályáit és gördülőállományát, új InterCity kocsikat gyárthasson, valamint állomásfejlesztési programot indítson. Már több állomás elkészült, és a korszerűsítések Kisvárda mellett máshol, például a Balaton térségében, Kisújszálláson és Püspökladányban is folytatódnak.

A 100-as számú Budapest-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony villamosított vasúti fővonalon fekvő kisvárdai vasútállomásnak korábban elsősorban árufuvarozási szempontból volt jelentősége, így elmaradtak a személyszállítás szempontjából fontos fejlesztések, vagyis az emelt peronok és a biztonságos átjárók kiépítése – ismertette az elnök-vezérigazgató. Elmondta, a mára évente 320 ezer utast fogadó állomást három ütemben újítják fel. Az első, októberben induló részberuházás során 38 férőhelyes P+R parkolót építenek meg a hozzá kapcsolódó úttal.

A 2017-ben kezdődő második ütemben a vasútbiztonsági fejlesztések kezdődnek, akadálymentesített gyalogos-kerékpáros aluljárót, rámpákat és lifteket építenek a vágányokhoz, emelik a peronokat, felújítják a nem peronos vágányokat és a vágányhálózatot.

A harmadik fázisban az 1870-es években épített állomásépületet renoválják, parkot alakítanak ki, modernizálják az utastájékoztató rendszert, új biztosítóberendezést telepítenek. Az utolsó ütem kivitelezése a tervezési és engedélyezési eljárások után 2017 végén indulhat.

A kisvárdai önkormányzattal és közútkezelővel egyeztetett koncepcióban szerepel még egy 80 férőhelyes fedett – kerékpárok tárolására alkalmas – B+R parkoló létesítése is.

3 hozzászólásarrow_drop_down_circle

perfekt
@justhpeter: Én nem aggódom!Sőt ,szerintem a következő terv-Kisvárda-Felcsút vonal építése!
namihami
MÁV Zrt. saját forrásból finanszírozott
Ergo: a mi pénzünkből vagy mondjuk csak adónak.
Ráadásul, utolsó tudásom szerint, az a MÁV, amire itt saját forrással hivatkoznak, több tízmilliárdos veszteséggel üzemel. Az is a saját forrásából adódik?
Oké, vesztesége, nem jó, de ez van. Viszont legalább ünnepségeket nem kéne szervezni egy olyan cégnek, amelyik már a veszteségei mértékét se tudja lassan.
Vagy olyanok, mint az egyszeri paraszt a jégesővel? ""Lássuk Isten, mire megyünk ketten.""

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.