„Annyiba került, mintha egy centiméter vastagon bevonták volna arannyal” – nagyjából így él a köztudatban a Margit híd felújítása. Az bizonyos, hogy az eredetileg tervezett költség többszörösébe került a projekt, érdemben senki nem ellenőrizte, és a mai napig nem nyilvánosak azok az adatok, amelyek alapján igazolni vagy cáfolni lehetne a sokmilliárdos túlárazás gyanúját. A politikailag talajt vesztett, meggyengült integritású városháza, kezében a 30 milliárddal, ideális üzleti partnere volt a nagyétvágyú kivitelezőknek.
Forrás:
atlatszo.hu
Feltöltő: human
Felhasználói tartalom,
A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
7 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Milyen érdekes, nem?
"...a híd rekonstrukciója az eredetileg becsült összeg duplájába került, még a költségtúllépésben tapasztalt várospolitikusokat is meglepte.
A győztes konzorciumot a Közgép Építő és Fémszerkezetgyártó Zrt., az A-Híd Építő Zrt. és a Strabag-MML Kft. alkotja.
E trióban szerepel ugyanis a Közgép Építő és Fémszerkezetgyártó Zrt., az A-Híd Építő Zrt. és a Strabag-MML Kft. E három cégről elmondhatjuk, hogy sokkal mélyebben és áthatóbban ágyazódtak be a magyar közbeszerzési világba, mint az első látásra tűnik.
Miközben a Strabag a szociálliberális időkben teljesített általában jól, addig a Közgép inkább a Fideszhez áll közelebb,"
És ezek az ügyek a demokratikus ellenzéki szimpatizánsoknál nem veri ki a biztosítékot?
Miféle demokrácia ez?
"Ettől függetlenül is tény, hogy a szocialista-liberális vezetésű főváros, a nagyprojektek jelentős részével olyan, közismerten a Fidesz holdudvarához tartozó cégeket erősített, mint az első Orbán-kormány építőipari favoritja, a Vegyépszer, vagy a következő ciklusban 100 milliárdos értékben közbeszerzéseket nyerő Közgép. De jócskán jutott munka a többek közt a 4-es metró építésénél a Vegyépszer mellett a Hídépítőnek is.
Igaz, talán a 70/30 jegyében, a szocialista kormány sem volt szűkmarkú a Fidesz gazdasági holdudvarával, dacára annak, hogy a 2006-os önkormányzati győzelem után a fideszes vezetésű vidéki városok egymással versengve hozták helyzetbe ezeket a cégeket."
Szerintem Demszky így vásárolta meg a szabad, büntetlen elvonulását. Ugyanis ő volt az a politikus, amelyik (már nem is tudom) vagy 20 évig vezette a Főváros, amelyik tele volt korrupciógyanús ügyekkel, mégis úgy ment el, hogy egy haja szála sem görbült!
Új hozzászólás