Nem húszezres, hanem tízezres bankjeggyel fizetett a jegy- és bérletautomatánál az az utas, akinek levelét közölte a sajtó, azt állítva: tízezer forinttal megkárosította őt a BKK.

A cég közleménye szerint, több hivatalos dokumentum, egyebek mellett az automaták informatikai felügyeleti rendszerének jelentése is azt bizonyítja: nem húszezres, hanem tízezres bankjeggyel fizetett az az utas, aki augusztus 14-én a Lehel téren 9500 forintos bérletet vásárolt. Az automata memóriájából kinyert tranzakciós adatokból látható, hogy a vásárlás tízezer forintos bankjeggyel történt, a visszaadott bankjegy pedig egy ötszáz forintos volt. A lefolytatott vizsgálat alapján nemcsak ez a jelentés, de más, rendelkezésre álló dokumentumok is a BKK álláspontját támasztják alá. Hozzáteszik: augusztus 14-én a Lehel téri automaták egyikénél sem fizettek húszezer forintos bankjeggyel.

 A BKK teljes automatahálózatán havonta közel 1,3 millió tranzakció történik; az új hálózat 2014. márciusi elindulása óta nem fordult még elő, hogy a bankjegyfelismerő rendszer tévesztett, meghibásodott volna. A fent leírtak alapján azt állítják, most sem ez történt. A kérdéses automatában a nap végén nem volt többlet pénz, és az automaták gyártója is megerősítette az automata helyes működését. Erről a szakvéleményük is a BKK rendelkezésére áll.

A BKK-nál kijelentették: a jegy- és bérletautomatáinak visszaadási szabályai azt a célt szolgálják, hogy az automaták minden nap 0-24 óra között elérhetőek legyenek, és készpénzes fizetéskor – ha az utas nem pontos összeget dob be – mindig vissza tudjanak adni. Ezért a visszaadási szabályok szerint az automatákban

· tízezer forintos címlettel csak akkor lehetséges fizetni, ha a megvásárolni kívánt jegyek, bérletek értéke 5005 forint vagy magasabb összegű;

· húszezer forintos címlettel csak akkor lehetséges fizetni, ha a megvásárolni kívánt jegyek, bérletek értéke 15005 forint vagy magasabb összegű;

· az automaták egy vásárlási folyamat során legfeljebb 35 darab érmét és 15 darab bankjegyet tudnak elfogadni.

Tehát az utas nem tudott volna húszezer forintos bankjeggyel fizetni a 9500 forintos bérletért, azt a bankjegyet az automata azonnal visszaadta volna. Erről a szabályról egyébként készpénzfizetéses vásárlás esetén az automata tájékoztatja is a vásárlót: szürke, inaktív piktogram jelzi, hogy milyen címletet nem fogad el. A visszaadási szabály az utasok érdekeit szolgálja, ezáltal ugyanis az automatában mindig van elegendő bankjegyállomány ahhoz, hogy ne fogyjon ki a papírpénz, szükség esetén vissza tudjon adni. Ha az automatából kifogy a bankjegy, azon a további feltöltésig nem lehetséges papírpénzzel fizetni. (Ez az állapot ritkán áll fenn, ugyanis az automaták informatikai távfelügyeletbe vannak kötve, ennek köszönhetően az üzemeltető azonnal látja, ha bármelyikből kifogyóban lennének a bankjegyek, és ilyen esetben azonnal intézkedik a feltöltésről.) A visszaadási szabályokat a BKK folyamatosan felülvizsgálja a vásárlási szokások figyelembe vételével. Felhívjuk az utasok figyelmét arra is, hogy bankkártyás fizetés esetén a fenti probléma elő sem fordulhat.

FinTechRadar 2.0 konferencia - van már jegyed?

Témáink: PSD2/Mobilfizetés, Adatbiztonság, UX, Big data, Állam és fintech, Insurtech. 2 nap, 30 előadó és válaszok a fintech aktuális kérdéseire október 17-18-án a Sugár Moziban.

Program és jegyvásárlás →

1 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Peller Anikó
Hihetően hangzik. Jóhiszeműen is gondolhatta a vásárló, hogy húszast tett bele a gépbe aztán csak tízes volt.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.

Ingyenes hírlevél