Vita helyett összefogásra van szükség, hogy elindulhasson a 3-as metró felújítása – hangsúlyozta a Hír TV csütörtök esti műsorában Budapest főpolgármestere, aki úgy fogalmazott,

nem gondolom, hogy én űzök politikai játszmát a kérdésben.

Össze kellene fogni, nem szópárbajt vívni, mert politikai jelentősége, következménye annak van, ha nem kezdődik el ez a beruházás; "sem a kormány, sem a főváros nem tud ebben intakt maradni" – jelentette ki Tarlós István, aki kérdésre válaszolva azt jelezte, a felújítás kezdete attól függ, "lesznek-e épelméjű ajánlatok".

A lehetséges forgatókönyvekről szólva úgy nyilatkozott, vagy egyfordulós tárgyalásos egyeztetésen lejjebb viszik áraikat a partnerek, vagy eredménytelenek lesznek a pályázatok, meg kell ismételni a tenderkiírást.

Csak abban bízhatunk, hogy az alagútra, a biztonsági berendezésekre vonatkozó tenderre értékelhető ajánlatok érkeznek, amelyeknek az elfogadása nem jelentene fedezet nélküli kötelezettségvállalást, és akkor az alagút munkálatai tavasszal már elkezdődhetnek – jelentette ki a városvezető.

"Fennáll a veszélye, hogy készül egyszer egy negatív szakvélemény", aminek következtében le kell állítani a vonalat – mondta –, és ez szavai szerint "bármikor bekövetkezhet".

Csütörtöki sajtótájékoztatóján Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a 3-as metró felújítását firtató kérdésre kijelentette: ha egyetlen ember is veszélyben van, akkor a metrót azonnal le kell állítani, ennek megítélése azonban nem politikai, hanem szakmai, hatósági, biztonsági kérdés. A veszély elhárítását, továbbá a vonal és lehetőség szerint az állomások felújítását jelölte meg célként, hozzátéve, eddig 200 milliárd forintot biztosítanak a projekthez. Ha a forrás nem elegendő, a kormány kész újabb segítséget nyújtani – tette hozzá, a közbeszerzési szabályok egyszerűsítését azonban egy uniós irányelvre hivatkozva kizárta.

"Nem hiszem, hogy az üzengetés vagy a politikai vita ebben a kérdésben – ahol vélelmezhetően emberek biztonsága van veszélyben (...) – helyes dolog lenne" – mondta Lázár János, hangsúlyozva: a metrófelújítás nem lehet politikai játszma kérdése. A kabinet fel van készülve arra az esetre, ha a főváros leállítja a vonalat, és a katasztrófavédelem közreműködésével kész segíteni a helyzet kezelésében – közölte a Miniszterelnökséget vezető miniszter.

11 hozzászólásarrow_drop_down_circle

justhpeter
Majd a katasztrófavédelem átveszi a fővárosi önkormányzatot és a metrót. Vakondi kormánybiztos lesz, meg főpolgármester.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Hellcat
FIÚK...a teljes 4es metró projekt megvolt kevesebb mint 500 milliárdból...nem kéne ennyire szétlopni nem??? 200 milliárdból nem futná állomásfelújításra??? Ne szórakoztassatok már.
kkalman
Addig baszakodnak a hármas metróval, amíg nem történik egy végzetes katasztrófa. Utána, ha nem is azonnal, de találnak megoldást a felújítására, vagy a végleges bezárására. Nem vagyok sem pénzügyi, sem mélyépítési, vasútépítési szakember, de szerintem 200 Mrd-ból meg lehet oldani a felújítást. Hogy a csókosoknak, politikusoknak egy árva buznyák nem sok, annyi nem jutna? Na, és?
human
Ma reggel a TV2-n Varga Mihály már 3 főre duzzasztotta a Tarlós-Lázár vitát. Megjelent végre az EU is mint bűnbak a történetben.
Cefi
Attól hogy épelméjű ajánlatokat kap, attól ő még nem lesz az.
RonaGyuri
Egy igazán árulkodó gondolat

Tarlós okfejtése sok dologra ad magyarázatot

Kereszt-papi és a keresztes lovag, akarom mondani lovagkeresztes Tsóti lapjának mai vezércikkében „’Nem szabad játszani a metróüggyel’ Tarlós István: Ha a déli autópálya mellé kerül egy központi kórház, akkor az tulajdonképpen nem is a budapestieknek készül
” a derék főpolgi elszólta magát.
Az induló kérdésre „ellentmondásos a kommunikáció a hármas metró rekonstrukcióját ille¬tően az infra¬struktúra-felújítás és a pótlóbuszok ügyében. Mást kommunikál a kormány és mást a főváros.” adott válasza igen érdekesre sikerült. Már az a részes sem volt piskóta, hogy „nem kívánok személyeskedni. A metró felújításának ügye sokkal komolyabb annál, mint hogy bárki arra játsszon, hogy az olvasottsági vagy nézettségi adatokat növelje. Régen rossz, ha az a tét, hogy az erről szóló verbális csörtékben valakik fölé kerekedjek”. Azonban a legszebb az a vélekedése volt, hogy „Van Budapestnek néhány olyan beruházása, amikkel nem szabad a szokásos játékokat játszani, ilyen a hármas metró kérdése, de ide sorolnám az árvízvédelmet is.”.
Nos ezzel az ide-sorolnámmal szerintem nagyon elszólta magát. Nagy mértékben megkérdőjelezi a főpolgi M3-asozása hitelét, hogy a Római-parti mutyijához hasonlította! =))
Jozefina
Tarlós maga nem épelméjű!!! Én rákötözném az egyik 3-as vonalon közlekedő metróra!!! Amíg észhez nem tér!!!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.