Kerekasztal-tárgyalást indít a kormány az érintett érdekképviseletekkel az autózásról, annak adminisztratív terheiről, az üzembe helyezés és az üzemben tartás költségeiről – közölte a Miniszterelnökséget vezető Lázár János csütörtöki sajtótájékoztatóján.

A miniszter jelezte, megfontolandónak tartja egy új KRESZ megalkotását is, mert a mostani 40 éves.

Azt is mondta, hogy Magyarországon a többi visegrádi országban fizetendőhöz képest magasabbak például egy új autó üzembe helyezésének költségei.

32 hozzászólásarrow_drop_down_circle

qxy
Na akkor ezek után sem kell vizsgázni ha van pénzed igaz eddig is lehetett Nem egy ismerősöm van akinek mindenre van jogsija " így" Kérdeztem is az egyik igazoltatáskor.- Nem azokat a cickányokat kellene ellenőrizni akik kisegítő iskolába hat osztályt járt és mercije van? Maga látott már füstölt csülköt tanuló vezető kocsiba? ugye nem? akkor nem velem kellene baszakodni ugye???Na meg is lettem büntetve mert nem az én hatásköröm. ennyi.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
vonotok
@vadsanca: Azt írod, hogy " Az idősebbek már lassabban, óvatosabban -ismerve a reakcióidejüket- közlekednek." Én nem azt javasoltam, hogy vegyék el a megszerzett jogukat. Csupán szigorúbb orvosi vizsgát javasoltam.
Pontosan azért mert kopnak a reflexek, több idő kell, koruknál fogva a helyes döntéshez.
Nem lehet összehasonlítani a 40-50-ével ezelőtti forgalmat, a mai ritmussal..
vonotok
@vadsanca: Teljesen egyetértek a kerékpárosok megítélésedben. De a KRESZ-t valóban lehetne egyszerűbe, értelmezhetőbe tenni.
Viszont a képzésre előírt óraszámot növelni kellene. És egyidejűleg a vizsgáztatást is át kell alakítani.
Egy " B " elméleti vizsgán 55 kérdés - 10 pont - hibahatárral. Vasnak olyan, hosszan megfogalmazott kérdések, hogy mire a mondat végére ér, nem emlékszik mi volt az eleje.
Meg kéne nézni más - nálunk magasabb közlekedési kultúrával - rendelkező országokban milyen a képzés és a vizsgáztatás.
Tanulni nem szégyen.
vadsanca
@vonotok: Már nekem sem 10 évre hosszabbítja a doki a jogsim. De ha úgy érzem, hogy egy kicsit óvatosabb szeretnék lenn, akkor kicsivel lassabban megyek, esetleg megállok egy parkolóban. Ez nem tilos. Aki sietni akar még segítek is neki lehúzódással. De mivel én is sokat vagyok úton, autó-pályán is, így van némi tapasztalatom. Akadnak olyan veszélyes szituk, amikor menekülni kell. De mindenkor lényeg az éberség.
Az hogy most mekkora a forgalom? Ezzel együtt kell élni! Ezzel nőttünk fel fokozatosan. Úgy gondolom ez nem lehet probléma!
Még valami. Mit értesz szigorúbb orvosi vizsgálaton? Már fiatalok is kapnak infarktust. Nekik még 10 évre adja a doki. Ma részt veszel egy komolyabb vizsgálaton, holnap meg beüt a krakk. Akkor mi van?
Végül, ezt elég nehéz eldönteni.
,
vonotok
@vadsanca: Igen izgalmas témát érintesz. " akkor kicsivel lassabban megyek, esetleg megállok egy parkolóban. " itt kezdődik az egyik veszélyforrás a gyorsforgalmi utakon közlekedőknél. Mert nem csak az válik veszélyforrássá aki " gyorsan " megy hanem aki lassan halad.
Hisze Öt állandóan előzgetni, vagy kerülgetni kell. És itt van a balesetveszély.
Orvosi! 65-70 évesen, olvassa le a számokat, vagy a betűket, vérnyomás és netán még hallás vizsgálat. Ennyi. És ez édeskevés.
vadsanca
@vonotok: Akkor a 70-en felüliek ne is vezessenek? A lassúságot nem a csigákhoz hasonlítottam.
vonotok
Ne vezessen ! Van tömegközlekedés - ingyen - ne veszélyeztesse se önmagát, se másokat. Élje a nyugdíjasok " nyűgöt " életét. Lehetőleg sokáig.
Nem szégyen letenni a kocsit, már az első bizonytalan döntések után.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.