A Pillangó utcánál történt metróbalesetben szerepet játszott a hátsó szerelvény megcsúszása – közölte a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) szerdán az MTI-vel, miután vizsgálóbizottsága letöltötte a balesetben érintett mindkét szerelvény adatrögzítőjének tartalmát.

Az NFM Közlekedésbiztonsági Szervezet közleményében a hétfői balesetet rekonstruálva azt írta: az elöl haladó vonat rendben megállt a Pillangó utcai állomáson, ahol 1 perc 20 másodpercet állt a balesetig.

A mögötte érkező vonat az adatrögzítőről kiolvasottak szerint az Örs vezér téri indulás után 356 méter megtételével 57,9 kilométeres óránkénti sebességig gyorsult fel, "ekkor a gyorsítás véget ért, megszűnt a vonóerő, a jármű saját lendületéből gurult tovább 341 métert, gyakorlatilag a korábbi sebességét tartva", majd megkezdődött a vonat fékezése. A fékezéstől számított 14 másodperc múlva a kerekek sebessége nullára csökkent és a vonat álló kerekekkel csúszott az ütközésig.

A kerekek sebességének nullára csökkenésével szinte azonos időben megkezdődött a jármű automatikus vészfékezése, majd a vezető "aktiválta a vészütő gombot is". Ez azonban a vonat sebességére már nem volt érdemi hatással a kerekek álló helyzete miatt. Az ütközés a számítások szerint körülbelül 18-20 kilométeres sebességgel történt – olvasható a közleményben.

A KBSZ adatai szerint az ütköző metró nem lépte túl a hatályban lévő sebességkorlátozásokat.

Hétfő reggel ütközött össze két metrószerelvény a 2-es vonalon, a Pillangó utcai metrómegálló közelében. A balesetben többen megsérültek.

(címlapkép: 24.hu)

6 hozzászólásarrow_drop_down_circle

RonaGyuri
követési távolság!!!

Semmi keresnivalója sem volt a hátsó vonatnak a szakaszon, a menetrend szerint mire elindulhat az előző vonatnak már el kellett volna hagynia a megállót! =)) Ki adott neki indulási engedélyt?
Bringás
Na ez is Orbán hibája lesz hamarosan! :-)
papa.49
@RonaGyuri: Ez a generális kérdés, na erre nem lesz válasz lehet sohasem!!!
RonaGyuri
@papa.49: rajtam kívül ez senkit sem érdekel
papa.49
@RonaGyuri: Például engem is érdekel ,mert rohadtul utálom mikor nyilvánvaló hazugságokkal etetik a népet, és ez most pont az!!!
Talán azt is megkérdezném az illetékestől ha tudják hogy milyen a pálya adottsága mi a bánatért nem építettek be homokszórót a kocsikba ezt már több mint 100 éve kitalálták, és pont erre a jeges pályára, vagy miért nem szereltettek be a tökhülye sarlósék valódi sínféket amit ha bekapcsol a kerekektől függetlenül rácuppan a vágányra és megfogja a szerelvényt, ez se újdonság, már az első UV. kocsikon is volt mint vészfék!!!
Egyébként nem emlékszem pontosan de valami úgy rémlik hogy kettő egymástól függetlenül működő képes fék berendezésnek kell lennie a járműveken!!!
Baszhatja a vészféket, ha az a már álló kerekeket akarja fékezni!!!
Az igazság az itt megint látható az eszme felülírja az észt!!!
Hofipisti
A METRÓ-nál nincs térköz-biztosítás?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.