120 milliárd forintba kerülhet az esztergomi vasútvonal teljes felújítása, a kiegészítő munkálatokra még 50 milliárd forint mehet el 2018-ig, miután a nagy részét három évig már 53 milliárdból átépítették – olvasható a Figyelő cikkében.
Fotó: pixabay.com
A cikk szerint a Budapest és Esztergom közötti vasútvonal felújítása egy évtizednél is tovább tart, ennyi idő alatt már egy nagy sebességű vonalat is ki lehetett volna építeni.
Az esztergomi vicinális azonban nemcsak ebben lesz rekorder, hanem a bekerülési árában is: kilométerenként 2,3 milliárd forintra jön ki a beruházás, eddig ilyen drága vasútfelújítás nem volt Magyarországon.
"Azért is kétséges az óriási összegű beruházás értelme, mert ha az utasok számára leosztjuk a beruházás költségeit 30 évre, amit a beruházások időtartamaként számolni szoktak, akkor minden egyes utazás 1421 forintba kerül, nem számítva az üzemeltetési költségeket. Miközben a napi 8 ezer vasutazóra az állam elkölt 120 milliárdot, a közel napi félmillió utast szállító 3-as metró felújítására is ugyanennyit szánnak csak, ami nem fedezi egyelőre a 180 milliárdosra felkúszó költségeket."
Az egyik legproblémaibb magyar vasútfejlesztési projektről további részletek a Figyelő csütörtökön megjelenő számában olvashatók.
Vajon mi kerül méterenként 2,3 millióba egy vasúti pályán??? Érdemes elgondolkodni ezen azért kicsit...