Mintegy 167 milliárd forintos károkozást tárt fel a 4-es metró beruházása során jelentésében az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF), és az Európai Bizottság 76,6 milliárd forintos büntetés megfizetésére kötelezheti Magyarországot – közölte hétfői budapesti sajtótájékoztatóján a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára.
Csepreghy Nándor kijelentette: Brüsszel elkészítette a szocialista és szabad demokrata kormányok, illetve a szocialista és szabad demokrata budapesti városvezetés mérlegét, és eszerint a 4-es metró beruházása Magyarország 13 éves európai uniós történetének legnagyobb fejlesztése és egyben legnagyobb korrupciós ügye is volt.
A magyar hatóságok korábbi gyanúját az OLAF több mint négyéves, 2012 februárja és 2016 novembere között folytatott nyomozása megerősítette – mondta.
Az államtitkár ismertette, a metróberuházás szerződéseinek összköltsége 452 milliárd 554 millió 224 ezer forint volt.
Az OLAF szerint a korrupcióval és szabálytalansággal érintett szerződések összege 272 milliárd 823 millió 488 ezer 215 forint. Brüsszel azt állítja, hogy 166 milliárd 998 millió 258 ezer 356 forint "elloptak vagy elcsaltak", ezért ezt a pénzt az európai hatóságoknak és a magyar kormánynak vissza kell követelnie – mondta, jelezve, hogy ebből a pénzből 76,6 milliárd forint az, amit uniós fejlesztésként fizettek ki, és ez az az összeg, amit a brüsszeli nyomozati jelentés szerint visszakövetelhetnek Magyarországtól.
Csepreghy Nándor közölte, a kormány 2016. december 14-én vette kézhez az OLAF nyomozati anyagának angol nyelvű összefoglalóját. Az OLAF nyomozása során félszáz embert hallgattak ki, többek között a BKV és a fővárosi önkormányzat akkori illetékes vezetőit. Továbbá a nyomozók teljes körűen vizsgálták az érintett magánszemélyek és jogi személyek hazai és nemzetközi pénzmozgásait.
Az OLAF-jelentés összesen 57 szerződés kapcsán tárt fel szabálytalanságokat és korrupciós bűncselekmények gyanúját. Az 57-ből öt szerződéshez kapcsolódik az okozott kár 96 százaléka. A szerződések közül 28 uniós forrásból finanszírozott, a többi 29 mögött a magyarországi költségvetés és a főváros által az Európai Beruházási Banktól felvett hitel áll.
Csepreghy Nándor elmondta: a szabálytalanságok közé tartozik az Alstom-metrókocsik beszerzése is, amely kiterjed a 2-es metróvonalra is. Ha Brüsszel a későbbiekben úgy dönt, hogy korrekciót alkalmaz Magyarországgal szemben, akkor valószínűsíthető, hogy további tízmilliárdos tételekkel emelkedik az okozott kár – fűzte hozzá.
Közölte, a kormány jogi tanácsadói vizsgálják az OLAF-jelentés teljes körű nyilvánosságra hozatalának lehetőségét, ebben "a kormány maximálisan elkötelezett".
Csepreghy Nándor elmondta, a nyomozati anyagban több magánszemélyt és céget is megneveztek. Eszerint a dokumentumban szerepel például a DBR Metró Projekt Igazgatóság, az Euro Metro Kft., a Strabag, a Siemens, az Alstom, a Hídépítő Zrt., a Bilfinger-Porr-Vegyépszer Zrt. konzorcium, a Swietelsky, valamint a Bamco konzorcium.
Az állomások belsőépítészete kapcsán elmondta, a szerződések értéke 40 milliárd forint volt, és két magánszemélyt említ folyamatosan a jelentés: egyikük Budapest 2010 előtti korábbi főpolgármester-helyettese, a másik – A. A. monogramú – a BKV volt vezérigazgatója. A metró elektromos áramellátása kapcsán, amely szerződésnek az összege 32 milliárd forint volt, a Media Magnet P. L. monogramú feltételezett tulajdonosát, a MÁV korábbi, T. I. monogramú elnökét és Sz. L. monogrammal az Eurometro vezető munkatársát említik.
Csepreghy Nándor a visszaélések formáira példaként hozta azt, hogy belső információért pénzt kaptak az állam, illetve a főváros nevében eljárók. Volt olyan állami kifizetés, amely mögött nem volt valós teljesítés, továbbá előfordult, hogy ugyanaz volt a teljesítést igazoló az állam képviseletében, mint az általa igazolt vállalkozónak a tanácsadója. A jelentés feltárta azt is: előfordult, hogy érvényes, szabályos és olcsóbb ajánlatot zárt ki a beszerzési szakaszban az ajánlatkérő, továbbá a nyertes ajánlattevő "igazolható módon" bennfentes információkhoz jutott hozzá. Számos nyilvánvaló közbeszerzéssel, vagy azok elhagyásával "baráti cégeket segítettek" – mondta az államtitkár, aki rámutatott arra, hogy mindezekkel hivatali visszaélés, vesztegetés, hűtlen kezelés, összeférhetetlenség is megvalósult.
Kérdésekre válaszolva Csepreghy Nándor elmondta, a kormányzat az ügyben büntetőfeljelentést tesz, és azt várhatóan még a héten benyújtják az ügyészségnek. Lehetőség szerint azokkal próbálják a kárt megfizettetni, akik azt okozták – hangsúlyozta.
Közölte, a kormányzatnak a magyar nyelvű jelentés kézhezvételétől kezdődően két hónapja van érdemi reagálásra. Az Európai Bizottság ez követően, maximum négy hónap alatt alakítja ki az álláspontját a további lépésekről.
A jelentésben "tucatnyi azoknak a szereplőknek a köre, akik politikusként vagy politikához köthető, félig közéleti szereplőként működtek" – fogalmazott.
Csepreghy Nándor kijelentette: a kormány "az utolsó fillérig be fogja hajtani a bűncselekményeket elkövetőkön az okozott kárt", azaz – mint mondta – maximálisan csak arról lehet szól, hogy időlegesen a költségvetésnek kell előfinanszíroznia a tételeket.
Közölte azt is, az ügyben azt látják, hogy megalapozott a brüsszeli álláspont. Az a kérdés, hogy milyen pénzügyi szankció érheti ebből fakadóan Magyarországot.
49 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Nyugodj bele, hogy ki fog tartani a választásokig!
Ugyanúgy mint 2013-ban Simon titokzatos százmillióinak a nyilvánosságra hozatalával zsarolhatták meg az MSZP-t, hogy úgy mozogjon a pályán, hogy csak a Fidesz nyerhessen, most lehet hogy ez az ügy, amivel meg fogja zsarolni a Fidesz a másik oldal zsarolható pártjait/politikusait!
"De a büntetést megfizetni nem nekik kell, hanem a Kati néninek, a villamosvezetőnek, meg a zembereknek. "
Miért is?
"A közel 400 ezres utasszámot megfelelően kalkulálták - a teljes hossz megépítése esetén. Mivel rövidebb szakasz készült el - az a szervezet/Kormány felelős, amelyik meggátolta a vonal végigépítését."
ORBÁN NYÍLT VITÁRA!!!
Addig, amíg a jelenlegi hatalom ilyeneket állít, fényes tekintetével bele a kamerába, de nincs sem előzetes letartóztatás, sem zár alá vett vagyonka, sem nemzetközi elfogatóparancs, addig bizony bűnsegédi bűnrészesek a buliban...
...meg arcátlan néphülyítés(leánykori nevén parasztvakítás).
Az meg hogyan lehet, hogy a fidesz, aki nem kapott egy hangyányi grippeneurót sem, azonnal átkeresztelte a közlekedési hatóságot nemzetivé, és láss csodát, rögtön megjavultak azok a metrókocsi fékek, és a szoftverei! Na ezek ám a lúzerek, bár mostanára már hatalmas a fejlődésük e területen is, hála a Mangalica Lőrikének!
HA a magyarkormány ennyi mindent kivizsgálna,mint amivel elődjeiket folyamatosan alázzák,,
AKKOR NEM LENNE IDEJÜK SE ELEGET LOPNI-SE KÜLÜGYESEN A KÜLHONI ÉRDEKEIKET NYOMNI.Orbánnak a román,a szerb,a horvát,a szlovák ,de az ukrán szavazótáborát is pénzellni kell a magyar költségvetésből-az EU MILLIÁRDJAINAK KÖLTÉSÉT MIT GONDOLTOK,MEKKORA APPARÁTUS NYOMJA KI----Igen nagy lószerszámmal dolgozik ez a maffia.
UTÓLAG HIRTELEN 87 MILLIÁRDDAL IS DRÁGÁBB LEHET A 4-ES METRÓ
Az EU Csalás Elleni Hivatalának jelentése a brüsszeli bizottság asztalán van. A botrány csökkentheti a dugódíj észszerű bevezetésének esélyét.
Eddig mi is volt a legnagyobb fogásuk korrupció ügyben. Simon Gábor 200 millióval? Röhejes összeg. És még az az ügy sincs lezárva tudtommal.
A vagyonaikat a köziratok at nyilvántartó hivatali bejegyzések alapján,sundám bundán legalizálhatók legyenek-a VAGYONBEVALLÁSAIKON FESZÜL A Z ÖSSZES PARLAMENTI PÁRT-minek,kérdem én,IDŐHÚZÁSRA JÁTSZIK A TOLVAJ.
a TELJES STRUKTÚRÁT A NEMZET VŐJE VISZI JOGILAG-VICCTOR A KIS G...már csakkk a fogtechnikát győzi...korrupt ...kis idő és mészáros lölőnek bizalmi megbízása lesz az orbánpereputty vagyonkezelésére BELÜGYESEN-A többi csakkk hab atortán.
Nem szívügyem Demszky vagy az mszp sorsa, de sajnos a tisztességes ellenzék dolgát is megnehezíti ez az ügy. A legjobb lenne valóban nyilvánosságra hozni a jelentést, azonnal kivizsgálni ha van mit. De ez nem érdeke a fidesznek. Neki az az érdeke, hogy ne legyen tisztánlátás az ügyben, hogy csak vádaskodhassanak a választásig.
Aki tud olyan bizonyítékokat felmutatni, melyek a lopás, csalás, hivatali visszaélés tényét bizonyítják, az MOST hozza nyilvánosságra!!!
Ha ilyen felszólamlás nem hangzik el, akkor mindenki fejezze be a vádaskodást örök időkre. ... Különben mi van Brüsszelben? A Néppártiak beszálltak a Fidesz választási kampányába..? Mentőövet dobtak Orbánnak?
Fidióta pöcs.
www.atv.hu/videok/video-20170116-csepreghy-nandor
kedvesem! ha a mostani dolgaitokat összeszámolják, akkor az előző kormány liliomos cserkész egylet volt. Egyébként a korrupció akkor és most is korrupció, legfeljebb most törvényesítve van.
A pénzügyi szabálytalanságokra utaló megállapítások 2006-2007-re vonatkoznak, vagyis jóval a jelenlegi városvezetés 2010-es hivatalba lépése előtti időre.
"Az OLAF szerint a korrupcióval és szabálytalansággal érintett szerződések összege 272 milliárd 823 millió 488 ezer 215 forint. Brüsszel azt állítja, hogy 166 milliárd 998 millió 258 ezer 356 forint "elloptak vagy elcsaltak", ezért ezt a pénzt az európai hatóságoknak és a magyar kormánynak vissza kell követelnie – mondta, jelezve, hogy ebből a pénzből 76,6 milliárd forint az, amit uniós fejlesztésként fizettek ki, és ez az az összeg, amit a brüsszeli nyomozati jelentés szerint visszakövetelhetnek Magyarországtól." A "... visszakövetelhetnek Magyarországtól." Szerinted miről szól?
Nem értem a kérdésedet! Arról szól nyilván ami a szövegben van:
..."visszakövetelhetnek Magyarországtól."
(Miért engem tisztelsz meg szövegértelmezési kérdéssel?!)
@sentinel216: 20.53
"De a büntetést megfizetni nem nekik kell, hanem a Kati néninek, a villamosvezetőnek, meg a zembereknek. "
Miért is?
január 16.20:53
A kérdés "költői" volt! Miért van az, hogy politikusaink lopnak, mégsem kapnak semmiféle büntetést, ellenben az általuk okozott kárt meg mi mindannyian fizetjük.
Ráadásul ezeket a bűnözőket újra és újra megválasztja a nép?!?!
/szofisztika: Valamilyen hamis, téves információkkal, tényekkel történő tudatos, meggyőző érvelés/
Új hozzászólás