A cég szerint az órát a BKK baltázta el azzal, hogy nem a fűtött metróépületben helyezték el az óravezérlést. Még azt sem tudták megmondani, ki lesz az üzemeltető. – írja az Index.

„Csapatunk az oszlop teljes elektronikus vezérlését alapos meggondolásból egy beltéri vezérlőszobába tervezte, ami jelenleg két külön épületben a metróépületben (BKV) illetve a kiszolgálóépületben (BKK) találhatóak. Az alapozásban le is lettek fektetve az ehhez szükséges kábelcsövek. Azonban minden igyekezetünk ellenére a BKK az egész beruházási időszak alatt nem tudta tisztázni az óra leendő üzemeltetőjének kilétét (BKK vagy BKV) emiatt nem tudta megjelölni, hogy melyik épületben kaphatna helyet az érzékeny vezérlőegység. Arra kértek minket, hogy amíg az üzemeltető jogi személye nem tisztázódik, a vezérlőt magába az oszlopba helyezzük el ideiglenesen. Az oszlop azonban egy rendkívül hegyes geometriájú test, amiben a LED kijelzőknek és azok működtetéséhez szükséges betápoknak is alig van hely. A vezérlő már csak cipőkanállal fért be, de mivel a tér átadója halaszthatatlan volt, teljesítettük a BKK kérését, abban a hitben, hogy a korábbi ígéreteknek és megbeszéléseknek megfelelően a vezérlés legkésőbb a próbaüzem után 2016 szeptemberében áthelyezésre kerül az üzemeltető cég felségterületén.„

- írja az S39 Hybrid Design Manufacture Facebook-oldalán kialakult párbeszédben.

A cég közölte, hogy a vezérlés ezután is maradt kint. A próbaüzem alatt többször újraprogramozták az órakijelzést, hogy az előzetes tervekhez képest (óra-dátum-hőmérséklet) minden oldalon az időt mutassa. A 6 méter magas állványról történő ki-be rakosgatása ennek az egyedi elektronikai kütyünek semmiképpen nem megfelelő karbantartási forma, és mivel alig fér be az elektronikai egység a jelenlegi helyére könnyen kábelsérülés vagy más sérülés következik be, ami csak idővel derül ki, amikor már a pára és a fagy megteszi a hatását.

A tervezők ennek veszélyére nagyon sokszor felhívták a BKK figyelmét, de nem kaptak választ. Ezért részben még örülnek is a mostani esetnek, mert anélkül valószínűleg minden maradt volna ahogy van, a projekt ugyanis lezárult és már nincs semmire se idő sem pénz.

Tehetetlenek vagyunk a helyzetben – írták, de bíznak abban, hogy a a vezérlés végre biztonságos helyre kerül.

 

Csodalat a mesternek!

Eva Katona (@evikatona) által közzétett fénykép,

21 hozzászólásarrow_drop_down_circle

quadrocopter
Az egész BKK-s csürhét elkergetni közmunkára, haszontalan népség!
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
vadsanca
Milyen vezérlésről is van szó? Már 20-25éve van rádió-frekvenciás óra.. Ez már néhány ezer forintból megúszható és ez még fűtetlen helyen -szabadban- is működik. A felszerelése is kb. 10 perc egy embernek. (Bár ha hatan végzik, akkor a magyar számítás szerint 1 óra.)
Úgy látom, már megint sikerült valaki-(kik)-nek nagyot harapni.
namihami
@wagabund: Az a baj veled, hogy nagyon leegyszerűsíted a feladatot.
Az általad diktált megoldás oly csekély mértékű beruházást igényelne (a fentihez képest), hogy az, már csak az ellopható pénz híján is, önmagát kizáró tényezőként jelentkezik.
Ha nincs miből vagy nem lehet belőle ellopni, akkor az nem beruházás (projekt-szép magyar szóval), hanem építés, korszerűsítés, modernizálás, abban pedig semmilyen fideszes megoldás nem gondolkodik.
Nem a cél, hanem a hozzávezető út a lényeg. Lefordítsam???
wagabund
@namihami: értemámén...de kedves tőled, hogy segítesz eligazodni az üzleti élet finomságaiban...
gondoltam az órákon már csak nem fognak pár millát, mert a Moszkva tér pont elég volt...de most, hogy megvilágosodtam, már látom a fényt...
namihami
@wagabund: És ez még csak nem is az alagút vége. Tartok tőle, hogy még mindig erősen befelé megyünk.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.