Több tényező is közrejátszhatott a pénteki, veronai tragédiában – derült ki egy közlekedési mérnök szakvéleményéből, írja az inforádió.
Karlovitz Kristóf szerint a busz jobb első kereke egy lassú defektet kapott. Egy darabig ez nem volt érzékelhető, csak akkor, amikor a tönkrement gumiabroncs felhevült.
Amikor a jármű a híd tartópilléréhez csapódott, az üzemanyagtartály megsérült, ezért a kifolyt gázolaj könnyedén érintkezhetett a felforrósodott gumiabronccsal, de az ütközéskor keletkező elektromos szikra is belobbanthatta az üzemanyagot.
A felcsapó lángok elképesztő sebességgel terjedtek végig a busz alvázán, ezért nem tudtak mindannyian megmenekülni. A lángok miatt eldeformálódott buszba egy 15 éves fiú be is szorult, de őt sikerült megmenteni.
Korábban egy másik szakértői vélemény is napvilágra került: Pausz Ferenc szerint furcsa, hogy egyáltalán nem találtak féknyomot a helyszínen. Lehet, hogy a sofőr egyáltalán nem fékezett, de azt sem zárja ki, hogy a buszvezető elaludt a volán mögött, vagy hogy esetleg meghibásodott a jármű fékrendszere, bár ez utóbbi valószínűtlen, mert egy ütközéses baleset nem szokott kigyulladást eredményezni.
Ha nem,akkor ez puszta spekuláció,talán gyurcsók mester tévés távgyógyításával lehet egy szinten.