Több tényező is közrejátszhatott a pénteki, veronai tragédiában – derült ki egy közlekedési mérnök szakvéleményéből, írja az inforádió.

Karlovitz Kristóf szerint a busz jobb első kereke egy lassú defektet kapott. Egy darabig ez nem volt érzékelhető, csak akkor, amikor a tönkrement gumiabroncs felhevült.

Amikor a jármű a híd tartópilléréhez csapódott, az üzemanyagtartály megsérült, ezért a kifolyt gázolaj könnyedén érintkezhetett a felforrósodott gumiabronccsal, de az ütközéskor keletkező elektromos szikra is belobbanthatta az üzemanyagot.

Közlekedési mérnök: ez lehetett a veronai buszbaleset oka

A felcsapó lángok elképesztő sebességgel terjedtek végig a busz alvázán, ezért nem tudtak mindannyian megmenekülni. A lángok miatt eldeformálódott buszba egy 15 éves fiú be is szorult, de őt sikerült megmenteni.

Korábban egy másik szakértői vélemény is napvilágra került: Pausz Ferenc szerint furcsa, hogy egyáltalán nem találtak féknyomot a helyszínen. Lehet, hogy a sofőr egyáltalán nem fékezett, de azt sem zárja ki, hogy a buszvezető elaludt a volán mögött, vagy hogy esetleg meghibásodott a jármű fékrendszere, bár ez utóbbi valószínűtlen, mert egy ütközéses baleset nem szokott kigyulladást eredményezni.

2 hozzászólásarrow_drop_down_circle

RonaGyuri
Majd Nográdi Gyuri bácsi megmondja a frankót, esetleg a Bakondi mester, vagy a Földi mester! =))
staro2
Tisztázni kellene,hogy a "szakértő" kint volt-e a helyszínen,megkapott-e minden kinti vizsgálati adatot,ismeri -e busz teljes dokumentációját és mindezek birtokában mondta -e amit mondott.
Ha nem,akkor ez puszta spekuláció,talán gyurcsók mester tévés távgyógyításával lehet egy szinten.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.