Kiszivárgott a 4-es metróval kapcsolatos korrupciót vizsgáló OLAF jelentése, amelyet a Figyelő hozta nyilvánosságra mai számában – írja az atv.
A lap szerint a jelentés 60 darab, összesen 167 milliárd forintnyi szerződéssel kapcsolatban tárt fel szabálytalanságokat, ám az okozott kár 96 százaléka öt szerződéshez kapcsolódik.
A támogatást a Siemens-szel, Alstommal, a Bamco konzorciummal, a Swietelskyvel valamint a Strabaggal kötött szerződések után kérik vissza, van, ahol csak a pénz egy részét, van ahol az egészet összeget. Konkrét megvesztegetési összeg két szerződéssel kapcsolatban hangzott el.
A négyes metró legproblémásabb pontja a Figyelő szerint, hogy nem volt fővállalkozó. Ahogy az OLAF-jelentés megállapítja, a BKV Zrt.-nél (amely a DBR Metró Projektigazgatóságon keresztül az egész beruházás felelőse volt) nem állt rendelkezésre a projekt megvalósításához, a munkák összehangolásához szükséges szakértelem, ami folyamatos késésekhez, és a költségek drasztikus emelkedéséhez vezetett. Ez a megállapítás nem csak valamiféle általános panasz, hanem konkrét törvénysértésre utal.
Na melyik része ? Hát persze, az a része, amelyik a 2010 előtti időszakot érinti.