12,5 milliárd forintjába került az adófizetőknek az a 365 telepített és 160 mobil traffipax, amelyektől a közúti balesetek számának csökkenését remélte a rendőrség. Ez az első év statisztikái alapján nem, vagy csak kevéssé jött be – írja a vezess.hu.

A halálos balesetek száma mindössze 19-cel csökkent, a személyi sérüléssel járó balesetek száma viszont még nőtt is, 175-tel a tavalyihoz képest.

Milliárdok mentek el traffipaxra, de nem lett kevesebb a baleset

Az is kiderült, hogy bár a rendszer számos más szabálysértés lefülelésére is alkalmas lenne, ezek miatt századannyi bírságot se szabtak ki, mint gyorshajtás miatt. A kamerákkal még az övhasználatot is ellenőrizni lehetne, de erről a rendőrség hamar letett.

Az április 5-én beüzemelt rendszerről először júliusban adott ki adatokat a rendőrség. Azokból kiderült, hogy az addig kiszabott nyolcvanezer bírságból csupán nyolcat szabtak ki leállósáv jogtalan használata miatt, de a piroson áthajtók közül is csak 36-ot büntettek meg.

12 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Designer
5-20 méterről hiteles csak a mérés!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Peller Anikó
Mitől lenne kevesebb baleset? Ez a szar nem amiatt van, egyszerű pénzbeszedő, jól tejel.
Yeromos
Nem az volt a cél, hogy csökkenjen a balesetek száma, hanem az, hogy nőjön a rendőrség árbevétele.
Eladott Ország
Lényeg, hogy az oligarcha gazdagodott. Az is megérne néhány misét, hogy reális e a traffipaxok telepítési költsége. (lásd közlekedési beruházások aranyáron, viadukt ott, ahol hegy sincs.
Hellcat
Az lenne a célja? Azt hittem pénzbehajtó...pénzbehajtóként tuti jól funkcionál.
Szókrakész
Melyik barom gondolná, hogy baleset megelőzés volt a cél.
Mikor pont a száguldás növelésére lett felállítva.
A gyorsnaszád ezzel kapcsol turbóba, sokkal, de sokkal jobbanteljesít!!!
justhpeter
Ez semmi más, mint valakinek az ötlete az autósok további sarcolására. A pofátlanság az, hogy Pinocseték ezt leöntötték egy demagóg és hazug baleset megelőzési szósszal, hogy a kicsit sem gondolkodó sötét fideSS-kdnp-s jószág beszopja.
Designer
5-20 méterről hiteles csak a mérés!
papa.49
Mióta van radar, meg lézer előjelzőm, azóta tudom csak egy kamera rendszer üzemel a felállított portálokon, ugyanis az én szerkentyűm megtud különböztetni 5 féle radar, és 3 lézeres jelet, mindezt 3-4 km távolságról...
Érdekes módon minden felállított portálnál azonos a jelre adott hangjelzés, tehát horribilis pénzekért felszerelték az üres kamera dobozokat, oszt. jónapot...
Még egy ha ez a ,,híper, szuper rendszer,, annyira sokat tudna akkor mi szükség van a matrica ellenőrző kocsikra, hiszen a kamera rendszer betudja azonosítani a járművet ebből a szempontból is!!!
Mivel ott dekkolnak az úton a kocsik a felszerelt kamerákkal, embert, az aggregátornak üzemanyag, akkor ez pénz kidobás, ezen szerintem csak a fosőr kaszált marha nagyot!!!
quadrocopter
jajjaj, hát nem is a balesetmeglőzés volt a fő szempont, hanem címet adni a Nagy Lé kifizetésének! A Pintér-féle vállalkozás is jogosult traffik beszerzésére és értékesítésére, csaxólok!
Az csak hab a totán, hogy pénzt lehet kaszálni a kütyükkel!
Peller Anikó
Már az autópályás beléptetőkamera rendszer is gazemberség, az ötösön véletlenül (2 másodperc alatt kell dönteni merre menjél) ráfordultam a pályára és nincs menekülő útvonal.

10 ezer forint a 3 km út a kijáratig.
verőce21
@Peller Anikó: (18:42) Az a 3-4 körforgalom, Szegedről kijönni az M5-re, csudára meg tudja kavarni az embert. :)
Peller Anikó
@verőke: igen, az sem semmi de azt legalább jobban ismerem és egy kicsivel több idő van dönteni, mert ott lassabban mész.

De például egy jugó vagy osztrák autópályára felhajtáskor már kilométerekről látod a kapukat, van idő helyezkedni esetleg úgy dönteni, hogy menekülő utat választasz.

Itt nálunk ha egyszer bekanyarodtál véged van (már ha nem akartál felhajtani a pályára)

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.