Szigorítják az iskolai buszoztatásra vonatkozó előírásokat a veronai szerencsétlenség után – írja a 24.hu. A portál birtokába jutott egy levél, amit a Klebelsberg Központ illetékese küldött egy budapesti iskola igazgatójának – ebben két kitételt fogalmaznak meg a buszos kirándulásokra nézve.

Egyrészt az iskola kötelezettsége lesz, hogy a szerződött busztársaságtól vagy utazási irodától "minden esetben előzetesen kérjenek írásos tájékoztatást arról, hogy a szolgáltatás személyi és tárgyi feltételei megfelelnek a hatályos előírásoknak, valamint az érintett gépjármű megfelelő műszaki állapotban van és rendelkezik érvényes okmányokkal."

Veronai tragédia: nem lesz több éjjeli buszozás az iskolai kirándulásokon

Másrészt kikötik, az iskoláknak ragaszkodniuk ahhoz, hogy a sofőrök és diákok 23 és 04 óra között kötelező pihenőt tartsanak, azaz nincs éjszakai buszoztatás.

A portál rákérdezett a Klebelsberg Központnál, hogy pontosan milyen esetekre vonatkozik a tiltás, az oktatási felügyelet azt válaszolta, hogy az csak a nemzetközi utazásokat érinti majd, így belföldi iskolai programok esetében nem tekintik majd irányadónak.

Nem az a célunk, hogy a tanórán kívüli programok csökkenjenek, hanem, hogy a diákok utaztatása még biztonságosabbá váljon. A hamarosan megjelenő szabályozás pontosan meg fogja határozni azoknak az utazásoknak a körét, amelyre a fenntartó speciális előírásai vonatkoznak

- írta válaszában a Klebelsberg Központ.

16 hozzászólásarrow_drop_down_circle

namihami
Megint egy túlmozgásos hülye. Szorgalom plusz hülyeség=hasonló döntés.
Ha a diákoknál tilos, akkor a felnőttek meghalhatnak? Azokkal nem történhet hasonló? Esetleg a következő előírásban elbontatják az útmenti oszlopokat? Vagy busz helyett T72-es tankokon viszik a csoportot? Esetleg a légikatasztrófa elkerülése céljából a repülők éjjel csak a földön közlekedhetnek? Vagy sehol? Mert éjszakai légibaleset is volt már.
Szőrnyű baleset, de a közlekedés velejárója (sajnos), ilyen mindig lesz. Mint pl. most ez a szegény rendőrnő. Vagy megszűnik a közúti ellenőrzés is, mert most ez történt?
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
dr. prédikátor
Hülye egy banda!!! Mert nappal nem is történhet hasonló tragédia!!!
namihami
Megint egy túlmozgásos hülye. Szorgalom plusz hülyeség=hasonló döntés.
Ha a diákoknál tilos, akkor a felnőttek meghalhatnak? Azokkal nem történhet hasonló? Esetleg a következő előírásban elbontatják az útmenti oszlopokat? Vagy busz helyett T72-es tankokon viszik a csoportot? Esetleg a légikatasztrófa elkerülése céljából a repülők éjjel csak a földön közlekedhetnek? Vagy sehol? Mert éjszakai légibaleset is volt már.
Szőrnyű baleset, de a közlekedés velejárója (sajnos), ilyen mindig lesz. Mint pl. most ez a szegény rendőrnő. Vagy megszűnik a közúti ellenőrzés is, mert most ez történt?
Veleda
Most kivételesen egyetértek a Klebersberg intézkedésével. A gyerekeket nem szabad éjszaka buszoztatni,még akkor sem, ha van megfelelő felnőtt kíséret, és a busz papírjai is rendben vannak. Fáradt, álmos gyerekeknek biztosítani kell az éjszakai pihenést. Valamint ki kell őket oktatni arra, hogy veszély esetén mi a teendő. Nem szabad kihívni a sorsot magunk ellen. Ez egy nagyon hosszú út volt,belefért volna hazaúton egy szállodai pihenő.
namihami
@Veleda: Ugyanez felnőttekre már nem igaz? Azon buszon nem lehet a szülő mellett akár 3-4 éves gyerek?
Oda irányban este pihenhetett a szálló ágyában, visszafelé pedig a sajátjában. És ez a baleset nappal is bekövetkezhetne. Mennyivel növelné meg még egy nyugati szállás költsége ezt, az egyébként sem közmunkásbérre számított iskolai kirándulás árát? Ezek már nem Ikarus-kényelmű buszok, szinte repülőülés kényelemmel bírnak. És ha fél az utazó, akkor otthon lehet maradni.
Veleda
@namihami: Kemények a szavaid, de nem értek egyet vele. Egy felnőtt tud választani, hogy akar-e éjjel utazni, vagy sem, de a döntést ne a gyerekek hozzák meg.
Ez nem egy olcsó kirándulás volt, akinek erre volt pénze, annak legyen arra is, hogy a gy. éjszaka szállodába aludjanak.
Vittem gyerekeket Albenába, de oda-és vissza megaludtunk Szófiában. Ezt én így tartom helyesnek.
namihami
@Veleda: Nem a gyerekek vezetik a buszt. Véleményem szerint a megfelelően pihent és időben váltott sofőr, mert egy ekkora útra nem egy sofőr indul el, képes egy ilyen minőségű buszt biztonságosan (persze egy váratlan defekt vagy egyéb műszaki hiba bármikor közbejöhet) vezetni. De ilyen hiba nappal is bekövetkezhet és az az oszlop nem csak éjszakára van odatéve. A törvény egyébként is csak kötelező pihenőt ír elő (23-4 óra között), ami azt is jelentheti, hogy leállnak egy parkolóban. 30 perccel 23 óra előtt vagy 4.30-kor nem következhetett volna be ez a baleset? Ismerve a mi firnyákos szervezőinket, sokszor úgy is lesz. Hiszen az előírás nem szállodáról szól, csak pihenőről. Ez így jobb megoldás?
Veled nincs bajom, csak a meghozott ötletelés (szerintem) ugyanott van, mint a fiúk által hozott rendeletek többsége. Próbálják elsikálni a felelősséget--magukról. Ami ráadásul most nem is volt, véleményem szerint.
Ez egy sajnálatos baleset volt, ami a közúti közlekedés sajnálatos velejárója. Borzasztó, de kikerülhetetlen.
justhpeter
Ez valóban ostoba túlmozgása a bürokráciának, ráadásul kampányfogásnak is kitűnő a mindenre odafigyelő kormány, miközben senkinek nem jut majd eszébe, hogy mindig csak utólag mindenre odafigyelő.
Veleda
@namihami: esetleg az is benne van a pakliban, hogy világos nappal a buszsofőr jobban látta volna a villanyoszlopot.
glorianna
Aha... s ha délután kettőkor történt volna a baleset, akkor dél és du. 4 között nem haladhatnának?
kissé felnőttem
ez megint a hozzállás ! és mi lesz a nappallal ? azt tiltaná a fidesz vagy a kdnp ? ja közel vannak az úrhoz? megbeszélnék? olyan szinvonalas mint aki hozta , sötétedés után senki sehová még meghalni is tilos lesz nappal meg ki mit szeretne Kamion busz szgk hajók stop
na fejlődünk.
glorianna
@Veleda: Csakhogy itt nem 4-10 éves aprónépről volt szó, hanem 15+ évesekről - ők viszont már simán éjszakáznak bármikor, csak legyen felnőtt, aki bírja velük az iramot. Vagyis ez az utólagos tiltás szamárság. Nem egészen 20 éve a körmendi gyerekek hasonló balesete kapcsán szigorították a buszok műszaki állapotára vonatkozó előírásokat - ennek alighanem volt, ill. van értelme. Ha sikerül kideríteni a veronai baleset okát, akkor lehet értelme az ok megszüntetését célszó szabályozásnak.
kissé felnőttem
@namihami: Sajnálatos dolgok ezek, egyéni mérlegelés dőnt .Én pld kihagytam volna egy intézkedést, a bemutatott modellezés sajnálatos ,mindenki rosszkor volt rossz helyen.
Cicamama55
Ahogy hallom a híreket, egy engedély nélkül felszerelt üzemanyag tartály volt a tűz okozója...Baleset és tűz sajnos éjszaka is történik! Vonaton sem utazhatnak gyerekek akkor éjszaka?
Veleda
@glorianna: oké, oké, nagyon meg akartok győzni, de bocsássátok meg az értetlenségemet, ebben a kérdésben hajthatatlan vagyok. Ha gyerekekről van szó,, nagy a felelősség, egy ilyen kirándulás a pedagógusnak óriási felelősségvállalás minden tekintetben.
glorianna
@Veleda: Dehogy akarlak meggyőzni... csak a tapasztalataimból vontam le következtetést. Buszos kirándulásokra általában 30-32 gyerekkel mentem, többhetes sziklamászó és gyalogtúrákra csak 15-20 gyerekkel, összesen vagy hatvanszor, szerencsére soha nem történt baleset. Már jó ideje nem csinálom, de alig hiszem, hogy a gyerekek viselkedése lényegesen különbözne a 20-25 évvel ezelőttitől.
namihami
@Veleda: Az az oszlop telesen mindegy, hogy nappal vagy éjjel van, az mindig ott volt. Ez a busz valamiért a szalagkorlátnak csapódott és azon csúszott az oszlopnak. Tehát a villanyoszlop nem a baleset kezdete, hanem a végállomása volt (sajnos). Ezért (szalagkorlát) tökmindegy, hogy látta vagy nem látta a sofőr. Az oszlopot nappal se kerülhette volna el.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.