De a benzinesek sem maradhatnának sokáig.

Az LMP 2025-re minden belsőégésű motorral működő jármű forgalmazását betiltaná Magyarországon – olvasható a hvg.hu cikkében.

A Sallai R. Benedek által jegyzett önálló képviselői beadvány szerint 

- 2018-tól a dízel üzemanyag jövedéki adóemelését kérik, és CO2 -adó kivetését minden szén-dioxid-kibocsátással járó üzemanyagra;

- 2020-tól a dízeles autók forgalmazását tiltanák meg az országban, valamint a benzines személyautók közül azokét, melyek teljesítménye 150 kW (201 LE);

- a dízel, és az EURO-IV-nél gyengébb – (a magyar forgalmiban a 9-11-es környezetvédelmi osztály) – besorolású benzinmotoros járművek városközpontokba behajtásának tilalmát is szeretnék elérni;

- 2025-től már nem csak a személyautók, de dízel kisteherautók, teherautók és buszok forgalmazásának tilalmát is kezdeményezik. Ugyanígy a benzines és EURO-V-nél (a magyar forgalmiben 12-14-es kategória) rosszabb kibocsátású járműveket kitiltanák a 100 ezer lakos feletti városok belterületéről.

A szmogriadó rendeletét pedig úgy módosítanák már idén szeptembertől, hogy a dízel meghajtású, illetve az EURO-IV-nél gyengébb környezetvédelmi kategóriájú benzinmotoros személygépjárművek ne közlekedhessenek az érintett településeken.

102 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Cefi
2020-tól kitiltaná az LMP a dízeles járműveket az országból.

2017-től kitiltanám az LMP-t az országból.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
aremy
béla itt az lmp nagy programjának egy szelete.
papa.49
A hülyeség tobzódik, hiába a hatalom hiánya nagyon meglátszik a faszkalapon!!!
Baromarcú oszt. mi a bánatos picsával szállítanál te vadbarom???
Netán biciklivel???
Még szerencse hogy annak a valószínűsége, hogy nyerjetek a nullához közeli!!!
Cefi
2020-tól kitiltaná az LMP a dízeles járműveket az országból.

2017-től kitiltanám az LMP-t az országból.
1magyar
Ideje lenne már mindenhol a világon betiltani. Lassan-lassan már maszk nélkül nem lehetünk meg.
kamazuka
No problemo.
Dizel autók már kedvező költség mellett átalakíthatók gázüzeművé.
aremy
@papa.49: ezért ott van a riksa ami 3zsemlével üzemel mert hajtók azok már itt vannak.
papa.49
@kamazuka: Ez marhaság már ne is haragudj, amit írtál az a benzines kocsikra igaz, kb. a teljesítmény 20-30 % csökkenése mellett...
Peller Anikó
@1magyar: igazad van, jó lenne valami megújuló meghajtás. Nemis a kipufogógázok szennyezése a legnagyobb probléma, hanem, hogy elpöfögjük a rettenetesen értékes olajat. Egyetlen nemzedék elégeti a Föld kőolajkincsét, az olajat eltüzelni bűn.

Az elem pések nyilván felhalmoztak már maguknak egy csomó elemet és azzal hajtják majd a járgányokat amivel közlekednének, a többiek meg rohaggyanak meg, nem baj szereztetek magatoknak pár millió (nem) szavazatot, az 5 %-os párt leamortizálódik 0.5 %-os pártá -ba.

Szóval a probléma a túlnépesedés és az, hogy mindenki ész nélkül autózik, repked, tékozol, gőzerővel éljük fel az életteret. Nem jósolok magunknak egy újabb generációt (úgy értem egy száz évest).
aremy
@Perwool: naggyon jóó mondhatni sirály!!
papa.49
@Mirabilis: Örüljön hogy csak kitiltják, mert lehet be is csukják))))))))))
eugen4402
Dreamland az örök álmok hona, mindig kibújik egy primőr, amit majd elkapkodnak a hírpiacon. Kár, hogy a "merjünk nagyot álmodni"-játékot a Fidesz már eljátszotta, de üdvözöljük a LMP kezdeményezését, ám attól tartok, Dízelmotoros gépek még 2060-is járnak, és nem csak nálunk...
papa.49
@aremy: Emlékszel a ,,Piedone Honkongban,, című filmre a cingár riskás majd az inára szart mikor beült a Piedone a riskájába...
aremy
@papa.49: igen no ilyen lenne ha külön parlamenti flotta lenne.
nyanya001
Húzzatok bele gyerekek D
Mondjatok még pár baromságot és a parlament közelébe sem fogtok eljutni.
Hülyék !
papa.49
@aremy: Képzeld el a ,,püffedt hátvédet,, amint húzza a riskát, én könnyesre röhögném magamat rajta, és milyen hamar le is fogyna a dádé))))))))))
grincss
És tessék mondani, h a szőkék, a kékszeműek, a 43-as lábméretűek, stb. mikor kerülnek sorra?
Béla333
Csak egy kis kitekintés:

"Négy világváros vezetője döntött úgy, hogy 2025-re kitiltja a városából a dízelautókat.
Párizsban, Madridban, Athénban és Mexikóvárosban nem lehet majd dízelautót használni várhatóan 2025-től. London is változást és szigorítást tervez, és Norvégia is változást sürget: azt tervezik, hogy 10 év múlva már csak elektromos autókat lehet majd forgalomba állítani."
"Norvégia is változást sürget, de a skandináv országban jóval szigorúbb intézkedésekkel számolnak. A tervek szerint 10 év múlva már csak elektromos autók lesznek a forgalomban."
www.infogyor.hu/hirek/olvas/ugy-dontottek-kitiltjak-a-dizelautokat-2016-12-16-092139
Béla333
"Magyarországon a szén-dioxid-szinten lehetne előrelépés, ha elektromos autókra állnánk át, de ennek következményei lennének például az elektromos hálózatra nézve – húzta alá a szakértő, akiarról is beszélt, hogy még idén piacra dobnak egy olyan tömeggyártású európai autót, amely nagyjából 500 kilométeres hatótávot ígér, és emellett elérhetők lesznek a 3-400 kilométert is elbíró elektromos autók is. Kiemelte azt is, hogy csökken az elektromos autók ára, míg a dízelautóké felfelé halad, és előfordulhat, hogy e két árkategória 2025-re találkozik egymással."
www.infogyor.hu/hirek/olvas/ugy-dontottek-kitiltjak-a-dizelautokat-2016-12-16-092139
grincss
@Béla333: Szóval akkor ez egy lopott ötlet?
Saját kútfőből származóra nem fussa?
aremy
@papa.49: és milyen síkos lenne utána az út mert gondolom sóhajtozna rendesen.
papa.49
@aremy: A valódi lényét a lényegét kiterítené az útra)))))))))))
Béla333
Mondjuk a váltáshoz kellene az állam újfajta hozzáállása is:

"Mindenesetre Norvégiában megugrott az elektromos autók eladása 2011 óta; mára minden negyedik autó hibrid, vagy elektromos. Az állam rengeteg könnyítéssel ösztönzi az átállást: alacsonyabb az adó, vásárláskor elengedik az áfát, használhatják a buszsávokat, ingyenes a parkolás a városi parkolókban, ingyenes töltőhelyeket szereltek fel. Norvégiában emellett például fizetnek a roncstelepek, ha beadják a régi, használt autót: ezt az összeget pedig megduplázzák majd, ha elektromos autót vesznek helyette."
www.infogyor.hu/hirek/olvas/ugy-dontottek-kitiltjak-a-dizelautokat-2016-12-16-092139
papa.49
@grincss: Egy apróságról még nem esett szó a jelenlegi elekronyos autók megtudnak tenni kb. 300 km ha nem használsz semmit a meghajtáson kívül, de mondjuk ha kimégy a városból illik felkapcsolni a tompított lámpádat, hopsz a km már is csak 250 lett, ha még zenét is akarsz hallgatni, vagy esik az eső, hideg van fűtened kell a végeredmény 100 km...
Ez az egyik oldal, a másik hogy honnan lenne a magyaroknak pénze erre, sehonnan, hogy mibe kerülne a töltés, időben, pénzben???
Várjunk még kicsit míg kiforrja magát ez a technika, még az elején járunk nagyon!!!
karma1
@Béla333: Belam, hat ha ez az LMP egyik programpontja, akkor remelem, hogy nagyon gyorsan eltunnek a sullyesztoben.
Ha van fogalmad arrol, hogy vilagszerte milyen szerepe van a diesel-uzemu jarmuveknek, es MIERT, akkor tudod, hogy mirol beszelek.
Ha viszont nem tudod, akkor az rendkivul siralmas, hogy EZT. es foleg uzemanyagba epitett adoemelest kovetel az ellenzeki part.
Mondanom se kell, ez nem program, ez nem a kisemberek, kisvallalkozok erdeke. hanem az eddig tokeletesen elcseszett kozlekedestechnikai kerdesek csodje.
Annak a csodje, hogy egy muszaki vizsgat, CO-merest meg lehetett venni 10 ezer forintert es az illeto tovabbra is kimehetett fustologni az utcara a 30 eves, sohasem szervizelt autojaval a forgalomba.
Es benzines auto se legyen??? Ugy kulonben mindenki jol van LMP-eknel "ott font"?
Papabb akarnak lenni a papanal is? Es nagyon sok, sokkal modernebb gazdasagu orszagnal elobb akarjak bevezetni ezt a baromsagot? Es mit fognak csinalni peldaul az orszagon keresztulautozo torok kamionosok? A hataron sirva eladjak az elavult DAF-jukat vagy Scaniajukat? Csak azert, hogy betarthassanak egy agyament oteletet?
Meg kell szervezni az orszagban azt, hogy egy nagy CO kibocsajtasu, valoban fustolgo autot ne engedjenek vissza a forgalomba, hanem javitsak meg!
Nekunk csak diesel autoink vannak, de jobbak a mutatoik, mint amit valaha is elkepzelhetnel otthon. Viszont MINDEN 6 honapban kotelezo muszaki vizsgara kell vinni minden autot, es ha csak egy kicsit is nem felel meg az eloirasoknak, akkor van ra egy honapunk, hogy kijavittassuk, viszont ha nem tesszuk, nem engedik vissza a forgalomba. Es a rendoroknek van egy olyan kutyujuk, hogy ezt menet kozben ki tudjak szurni, es felreallitanak bennunket, ha nincs meg ez a muszaki vizsgank.
Az egesz rendszer van elku'rva, es ezt nem lehet csak egy kiragadott intezkedessel megszuntetni.
karma1
@kamazuka: 20.44-re: Na, ezt kitol hallottad? BENZINUZEMU alakithato at LPG-re, es nem kis koltseggel. Nekem volt ilyen Ford Transitom otthon... Na, mioelott a szivedhez kapnal,. csak elarulom: azt javasolta az LPG kutas, ha dragallanam a gazt, akkor o javasolja, hogy vegyek palackgazt, es o tudna olcson atfejto fejet, vagyis vegyem meg a joval olcsobb palackgazt, es egy felreeso helyen, ahol nem latja senki, pumpaljam at a gazt az autom gaztartalyaba...Allitolag szinte mindenki igy csinalja. Hat lehidaltam...
papa.49
@karma1: Tudod a ,,kibicnek semmi se drága,,))))))))))
karma1
@1magyar: 2040-re: Mikor hallottal otthoni szmogriadorol? Mert en csak most, elotte 35 evig biztos nem volt.
Hogy tudd, ez a szmog NEM a diesel autoktol kepzodik, hanem legkori tevekenyseg, ami az izlandi vulkankitoresek miatt levegobe kerult gazok okoznak.
En inkabb kimdzsongunt kerdeznem meg, hogy mi a kurvaanyjaval kiserletezik, amit senkinek sem mond meg, viszont mindennapra jut egy ilyen kiserlete.
Vajon miert is a kisember, es miert is a szallitoipar szivja meg ezt a kerdest?
Nyugodj meg, hogyha arra fogjak kenyszeriteni a vallalkozokat (kicsit es multit), hogy cserelje le a diesel jarmuvet, te fogod legeloszor megerezni a kicserelt motor araban, amit beleepitenek az elelmiszerarakba. Sajnalom, hogy nem latod at az egeszet, ugyhogy lehet lelkesen tapsikolni az otletnek...
karma1
@papa.49:Hat mit mondjak, elegge szaggatottan tudnek csak eljutni Christchurchbe, ami 570 km-re van tolem...:o))) Arrol nem beszelve, ha peldaul a beteg ferjemet S.O.S kell felvinnem a nagy korhazba, ahol el tudjak latni, az egy napon belul jelent kozel 500 km utazast, es olyankor nem valogathatok az idoben, es a sebesseg is mindig az ertekhatar+tureshataron egy kilometerrel tul van,... Es nem csak en vagyok ezzel igy: ahol nincs tomegkozlekedes, ott megoldhatatlan a diesel kivaltasa. Ebben is orbanisztan vezet: Ma.o.-n dragabb a diesel , mint a benzin. Itt nem, csak 3/4-e a benzin araenak, viszont mi meg kell hogy vegyunk kilometer-matricat a kocsinkra. Ezzel kb. ott van az ara, ahol a benzinese, de ha nem hasznalod sokat az autodat, csak a biztonsag kedveert van, akkor nem is fizetsz annyit...
nevemnick
@papa.49: 20:52 bizonyos értelemben tévedtél. Van dízel+gáz üzemű tehergépkocsi. Itt olvashatsz róla:
www.molnarautogaz.hu/hu/diesel-cseppfolyos-gaz-vegyes-uzemre-valo-atalakitas

:)
papa.49
@karma1: Az egész az a legundorítóbb, hogy a magát ,,zöldpártnak,, kijelentő párt prominens tagja ad közre ekkora baromságot...Mi ,,átjáróház,, ország vagyunk, az országon keresztül történik a nyugat európai kereskedelem kb. 70-80 %...A mi rendőreink, egy szaros kamionstopnak nem tudnak érvényt szerezni, vagy nem akarnak...Az egész megint csak a kisemberek zsebében kotorásra alapul, mert itthon egy szaros hibrid veri a 10 millát, és a fogyasztása több mint egy korrekt benzinesnek, vagy dieselnek, a fenttartási költségekről már nem is beszélve...
wpym
Dizel szemelyautot soha nem lett volna szabad gyartani.
papa.49
@nevemnick: Egy valami biztos a diesel, és az un Ottó motor annyiban közös hogy egy energiahordozót alakítanak át mozgássá, itt vége is van a hasonlóságnak...Az Ottó motor nyomásviszonyai töredéke a dieselének, itt gondolok a sűrítési végnyomásra a Ottó motor max. 12-14 bár végnyomású a diesel 30-40 bár, az Ottó motor az üzemanyag/levegő keverékét szívja be kb 1/16 arányba, a diesel tiszta levegőt szív be...Az Ottó motorban elektromos szikra gyújtja be a keveréket, a dieselben a felforrósodott levegőbe fecskendezi be nagy nyomással az üzemanyagot, na itt lehet ügyeskedni mert míg régen az átlag 160-180 bár volt a nyomás a mai modern dieselekben 350-500 bár a befecskendezési nyomás, minél nagyobb a nyomás annál finomabban elporlasztott gázolaj jut az égéstérbe, annál tisztább az égés...
papa.49
@nevemnick: Megnéztem amit feltettél NEM GYŐZÖTT MEG, mivel elég régen foglalkozom ilyen motorokkal, amit olvastam nekem nem hihető...
nevemnick
@papa.49: így igaz, és ezt a tiszta rendszert már ,,európai" országokban amit tudok, pl. Olaszország északi részében a városi autóbuszok mindegyikében használják.
Qqberci
" 2025-től már nem csak a személyautók, de dízel kisteherautók, teherautók és buszok forgalmazásának tilalmát is kezdeményezik."

Feltéve, ha addig kész lesz Széles Gabó a nullponti energia kicsatoló kézi készülékével...
wagabund
Még a kétüteműekből is fut pár tízezer, méghozzá jó állapotú...azokkal mi lesz, hö?

itt a kocsmában iszik egy stabilan alkesz nyugdíjas járműmérnök...feszt állítja, hogy a tiszta villanyautók helyett előbb lesz hidrogénhajtású járműpark...pedig nem is olyan nagyon részeg.
kamazuka
@karma1: Érdekes világban élünk.Dízel -és gáz üzem és létezik.azt hittem én is ,hogy rosszúl hallok.de nem!
kamazuka
@papa.49: Ki kell ábrándítsalak Bácsi!Létezik!
papa.49
@kamazuka: Láttam a linket, de NEM GYŐZÖTT MEG!!!
karma1
@nevemnick: Koszi, ez akkoriban meg nem volt megoldott, amikor nekem volt a benzinuzemubol LPG-re alakitott Transitom. 20 evvel ezelott csak benzinuzemubol alakitottak at LPG-re.
Koszi a linket (Megjegyzem: mashol nem nagyon ismerik ezt a technikat, pl. itt Kamcsatkan sem)
karma1
@kamazuka: Vegigbongesztem az itteni oldalakat: hat pedig mi nagyon torekszunk a tiszta vizre, tiszta levegore (2025-re nem lesz dohanyos ember Kamcsatkan. szoval errefele), de megsem talaltam egyetlen helyet sem, ahol emlitenek, vagy plane alkalmaznak.
Lehet, hogy Molnar ur nem csinalt belole vilagszabadalmat, es igy csak Ma.o. egeszen kis szeleten erezheto a dolog?
Nekem meg mindig nem vilagos, hogy mi is gyujtja be a gazt, ha nem a gyujtogyertya szikraja? Meg a benzin-LPG vegyesuzemu motoroknal se tudsz inditani azonnal hideg motorral LPG-vel: egy bizonyos uzemi hofokra fel kell heviteni a gazt, hogy berobbanjon. Szoval mentel eloszor kb. 1-2-3 kilometert, aztan durrant egyet a jarmu, es onnantol kezdve lehalkult a motor, es mintha zsinoron huztak volna az autot...Ugyanezt hogy valositjak meg diesel uzemnel? Hiszen valoban attol fugg a jo eges, hogy a porlasztocsucsok mennyire finomra tudjak beszitalni a felforrositott legterbe a gazolajat. AMikor egy porlasztocsucs elkezd "pisilni", az egesz szerkezetet ki kell dobni, vagy iszonyu penzert kicserelni.
Dehat en egy szoke no vagyok, ugyhogy maradok a kivalo minosegu dieselnel...

Hidd el, errefele sokkal nagyobb a tehenek es birkak altal kifingoraszott metangaz, ami feljut a legterbe, dehat nem lehet oket pelusozni,...?...:o)))
F_Viktor
Az LMP vedelmebe csak annyit, hogy nem is regen beszeltem egy BMW-s mernokkel, aki azt mondta, hogy 2030-tol csak az elektromos hajtasu autoikat fogjak FEJLESZTENI. Tehat nem gyartasrol beszelt.

A diesel vedelmebe:
CO, CO2 kibocsantasban jobb, kornyezetbaratabb a benzinesnel, viszont a problema a korom kipofoges.
Ezt a reszecsmeszuro sem oldja meg, mert csak mikron mereture darabolja fel a kormot, amit igy az emberi tudo nem tud kiszurni.

Auto hiszteriahoz annyit mondanek, ha valaki megnezte a smog terkepet, akkor jol lathatta hol vannak Magyarorszagon az eromuvek.
De az is lathato pl. Budapest eseteben, hogy a belvaros tisztabb volt, mint a perem keruletek. A fatuzeles okan.

A globalis felmelegedeshez a vilag gepjarmuparkja kb. 15 szazalekaert felelos, a fo gond az eromuvek, a futes.
Vannak szamitasok, hogy a zero emisszioju tisztan elektromos auto 100 km-re mennyi karosanyag kibocsatassal jar...
feleselek
A diesel meghajtásu autók pótlására, megkezdik a teherhordók kiképzését, akiknek alkalmazásával megoldódnak Mo. munkanéküliségi problémái is. Megalapitották a teherhordók országos szervezetét, akiknek az első megoldandó feladatuk a dolgozók étkezésének megreformálása lesz, ugyanis tilos lesz babot fogyasztaniuk a levegőtisztaság megőrzése érdekében...
Perwool
@wagabund: New York 2015.Nézd a rendszámát is! Na ez sem mai trabi!
kepkezelo.com/images/qrsd1sokq0axuhfl9imo.jpg
1magyar
@Peller Anikó: A legfőbb probléma a túlnépesedés és a gazdagok tőkefelhalmozása aminek nagyságának érdekében tönkreteszik a Földet.
dr. prédikátor
Na vazzeg !!!Oszt a lömöpö a nagy okosságával hogy fogja megoldani a teherszállitást???serpákat fog alkalmazni???Vagy a sok fütyisz birkát befogják teherhordásra???Na meg ott van a cöf-röf meg a birkamenet!!!Agyamentek ezek is!!!A mezőgazdasági gépeket hogyan és mivel fogják üzemeltetni???Barmok!!!
Béla333
Csak tájékoztatásul:

Jártam Ausztriában a határ közelében egy olyan biogáz üzemben, ahol a megtermelt gázt 3 féleképpen hasznosítják:
1./ Tisztítás után a gázhálózatra rányomják,
2./ Tisztítás után gázmotorokkal elégetik, így áramot termelnek és azt nyomják fel a hálózatra,
3./ Az üzemtől párszáz méterre van egy olyan kútfej, amiből kártyával, önkiszolgáló módon gázt tankolnak a környék gazdái a mezőgazdasági járműveikbe. Azt a gázt, amit az üzemben termelnek.

Ezeket azért írom, hogy ha kicsit kitekintenénk a nem is távoli környezetünkbe, akkor láthatnánk, hogy merre tart a világ mindaddig, amíg mi egymást gyepáljuk, hogy ki kivel miért nem fog össze?!
Cefi
Azért üzenném a brainstormingoló környezetvédőknek; meséljétek már el nekem, honnan a f@szból veszitek, hogy az elektromos autó a megoldás? Elárulom nektek, a legnagyobb átverés. Tudjátok mennyi akku van egy elektromos autóban? És azok egy idő után lehalnak. Csak környezetre erősen káros anyagot tartalmaznak. Újrahasznosíthatatlanok. Pár éven belül igen nagy probléma lesz ez a világban. Lesz még a dízel zöld rendszámos, de akkor már baszhatjátok.
Béla333
@Cefi: 07.38
Beidéztem egy cikket tegnap 21.09, 21.16 és 21.21-es beírásaimban.
Az éppen erről ír!
Cefi
@Béla333: Nagy lófaszt. Erről senki nem ír. Az elektromos autó most nagy biznyák pár gyártónak. Mikor majd rendelhetsz occó' kínai gyártmányút a neten, majd előkerűl ez a probléma. Garantáltan 10 éven belül lesz belőle sikítozás.
Béla333
@Cefi: 07.54
Nézd, én annyira nem vagyok otthon az elektromos autók piacán, de a cikkben szerepel egy bizonyos Szörényi András, a cikk szerint a vezess.hu szakújságírója, aki ezt írta:
"...még idén piacra dobnak egy olyan tömeggyártású európai autót, amely nagyjából 500 kilométeres hatótávot ígér, és emellett elérhetők lesznek a 3-400 kilométert is elbíró elektromos autók is. Kiemelte azt is, hogy csökken az elektromos autók ára, míg a dízelautóké felfelé halad, és előfordulhat, hogy e két árkategória 2025-re találkozik egymással."

Hogy így lesz-e nem tudom, de a nick név mögött levő "Cefi" lófaszozása helyett inkább hiszek egy szakembernek!
Már meg ne sértődj!
papa.49
@Cefi: Amikor elterjedt a világon az atomerőmű építés ugyanígy senki nem gondolt a ,,végtermékre,, na itt ugyanaz lesz a helyzet...Még egy tény egy valóban kisfogyasztású robbanómotoros jármű súlya kb. 6-700 kg. ugyanekkora tisztán elektromos legkevesebb 1200 kg. magyarul néhány száz kiló terhet cipelsz állandóan magaddal, gyorsítod, vagy fékezed, igaz a fékezéskor vissza lehet nyerni valamennyi energiát, de soha nem annyit amennyit befektettél, ez is tény...
Cefi
@Béla333: Nos. Te direkt nem érted az igazi problémát, vagy pont olyan vagy mint egy igazi fideszes. Az a szent amit a vezérürü mond? A probléma az akku. A mai világban a 3 dekagrammos telefonakkuk is problémát okoznak, pedig azokban jóval kevesebb a környezetromboló anyag, mint egy több száz kilogrammos e-autóéban. Nem sértődöm meg hogy szakembernek hiszel. Villamosmérnök a végzettségem, és egész életemben a szakmában dolgoztam, és dolgozom. És pont leszarom, mit mond egy autós szakújságíró, aki tudvalevőleg "ajándékért" dícsér bizonyos autótípusokat.
Béla333
@Cefi: 08.17
Úgy gondolom senki sem mondta azt, hogy egyik napról a másikra át kell állni a diesel üzemről az elektromos autókra, de az irány szerintem mindenféleképp ez!
Itt egy másik vélemény:
"A tapasztalat azt mutatja, hogy az elektromos autók akkumulátorait nem kell 3-4 évente kidobni, cserélni. Ennél jóval többet is kibírnak. A hibrid autók között vannak bőven tíz év feletti, kiválóan működő példányok is, de a legelső, nagy tömegben gyártott, lítium-ion akkumulátorral szerelt villanyautók is elérték már az 5 éves kort és még nincs komoly gond az akkumulátoraikkal. Ma a 4-5 éves villanyautók még mindig majdnem olyan hatótávok megtételére képesek, mint újkorukban, hiszen az akkumulátoruk teljesítménye nem romlott jelentősen. Az akkumulátorokat várhatóan akkor fogják közlekedésre alkalmatlannak minősíteni, amikor már nem lesznek képesek gyári kapacitásuk 70-80%-ának leadására sem. Ekkor viszont a cellák még kiválóan alkalmasak lesznek egy otthoni mini naperőmű által nappal megtermelt energia tárolására, így az autókból kikerülő akkumulátorok még hosszú ideig nem fogják a környezetet terhelni. "
villanyautosok.hu/elektromos-auto/10-tevhit-az-elektromos-autozassal-kapcsolatosan/

Honnan veszel olyat, hogy én egy vezérürü után mennék? Nem kell a másikat sértegetni!
Egyszerűen csak nyitott szemmel próbálok nézni a világban!
Béla333
@Cefi: 08.17
Hangsúlyozom: nem vagyok szakembere a témának, de itt egy másik hír is az akksikról:
"...a szűk keresztmetszetet pont a tárolás okozza, mivel a mostani nikkeles és lítiumos akkumulátortípusok már a kapacitásuk határán vannak.
A Cambridge Egyetem tudósai most épp ennek a problémának a megoldásán dolgoznak. Gőzerővel tesztelik az újfajta, lítium-levegő (Li-O2) akkumulátorokat, amik reményeik szerint komoly mértékben megnövelhetik az elektromos autók hatótávolságát. A kulcs az energiasűrűség, tehát hogy egységnyi méretben mekkora energiát tudnak tárolni.

Ebben a lítium-levegős akkumulátor tízszer jobb a lítium-ionos változatnál, ám legalább ugyanilyen jó hír, hogy ötödakkora a súlya és az ára is. Sajnos a tudósok szerint még akár 10 év is eltelhet, mire piacra kerülhet az új technológia. Jelenleg azon dolgoznak, hogy a feltöltési és kisütési folyamatok minél később csökkentsék a teljes kapacitást. A cél az, hogy 2000 újratöltési ciklus után is legalább 93 százalékon maradjon a cellák állapota."
www.origo.hu/auto/20151102-elektromos-autok-hatotav-litium-levego-akkumulator-fejlesztes.html

Ez hasonló a kormány ragaszkodásához az atomerőművekhez, holott a világ már más irányban halad! Szerintem!
Cefi
@Béla333: Ha nyitott szemmel járnál a világban nem újságokból, vagy "szakujságíroktól" szereznéd be az információdat, hanem megkeresnél egy szakembert. A "szakújságírók" azt írják, amiért megfizetik.
Béla333
@Cefi: 08.34
A másik két cikket nem Szörényi úr írta...
papa.49
A hajtóanyag energiasűrűségéről ne is beszéljünk az jelenleg nagyságrendekkel jobb a szénhidrogén üzemanyag javára, a súlyáról nem is beszélve...
Cefi
@Béla333: Jó. Akkor szerinted: Tehát akkor ha meg akarom tudni a valóságot magyarországról, ne menjek a boltba vásárolni, ne menjek el szétnézni személyesen a világba, elég ha olvasom a magyar időket, és nézzem az m1-et. Ott sem ugyanaz az újságíró van, tehát akkor az az igazság. Elvégre amit leírnak, vagy mondanak az úgy van.
Béla333
@Cefi: 08.34
Ha te ebben a témában ilyen mélyen otthon vagy, akkor miért nem hívod fel a figyelmet erre?:

"A Tesla gigagyára elbújhat Kína mögött
Januárban kezdte meg a termelést a Tesla nagy médiafigyelmet kapó óriás lítium-ion akkumulátorgyára, a Gigafactory 1 Nevada államban. S bár kétségtelenül mérföldkőnek számít az iparágban a gyár beindítása, világszerte több hasonló méretű üzem állt termelésbe, a legtöbb közülük Kínában.
Simon Moores, a Benchmark Mineral Intelligence ügyvezető igazgatója a Virtal Capitalistnak azt mondta, hogy a Tesla Gigafactory valóban elsődleges fontosságú az elektromos közlekedés elterjedése szempontjából, de a legtöbb új lítium-ion akkumulátorok gyártására szakosodó üzem Kínában épül. Ezek közül néhány a Tesláéhoz hasonlóan hatalmas méretű. Ilyen lesz például a Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL) üzeme is, amely ha elkészül, 50 higawatt gyártási kapacitásra lesz képes és ezzel ez lesz a világ legnagyobb ilyen gyára.
A CATL piaci értéke már most is 11,5 milliárd dollár, de a cég akár a világ legnagyobb szereplője is lehet az akkumulátor szektorban, amennyiben 2020-ig iskerül feltornásznia a termelési kapacitásokat a jelenlegi hatszorosára, azaz 50 gigawattra.

A CATL mellett több más gyártó is, például a Panasonic, az LG Chem, a Boston Power is új üzemeket épít Kínában, a Samsung és a BYD pedig a meglévő gyáraikat bővíti. A Kínában jelenleg működő lítium- ion akkumulátorgyárak teljes gyártási kapacitása 16,4 gigawatt, ez 2020-ra várhatóan 107,5 gigawattra nő majd.
Ez a nagyarányú növekedés azt jelenti, hogy három év múlva a világ teljes gyártási kapacitásának 62 százalékát Kína adja majd. Az ázsiai országon kívül csupán három ország számít komoly piaci szereplőnek a területen, az Egyesült Államok, Dél-Korea és Lengyelország."
www.alternativenergia.hu/a-tesla-gigagyara-elbujhat-kina-mogott/79394
Béla333
Ki írta itt nagy vehemenciával, hogy az áruszállítást nem lehet megoldani, csak a diesel járművekkel? Itt egy elképzelés a probléma megoldására:

"A Nikola hidrogénkamionjaival tarolná le a piacot

A Nikola Motor hidrogénhajtású kamionokat dobna piacra 2020-ban, a projekt már annyira előrehaladott fázisban van, hogy egy 18 hónapos tesztelést követően a tömeggyártást is megkezdené a startup.

Sokszor elhangzik, az a baj az akkumulátorral szerelt elektromos járművekkel, hogy a jelenleg rendelkezésre álló technológiával legjobb esetben is 20-30 percet vesz igénybe a töltésük. Erre a problémára válaszolna a Nikola Motor azzal, hogy olyan kamionokkal készül piacra lépni, amelyek “üzemanyagául” a hidrogén szolgálna. Az elképzelés szerint a hajtáshoz szükséges hidrogénnel 15 perc alatt fel lehetne tölteni a kamionokat, amelyek így akár 1 000 mérföld – több mint 1 600 kilométer – megtételére lennének képesek és zéró káros-anyagot bocsátanának ki."
www.alternativenergia.hu/a-nikola-hidrogenkamionjaival-tarolna-le-a-piacot/79384

Én nem azt mondom, hogy már minden meg van oldva, de azt látni kell, hogy a világ merre halad.
Szerintem!
Cefi
@Béla333: Köszönöm hogy felhívtad a figyelmem hiányosságaimra. Mától csak magyar időket olvasok. Majd tíz év múlva folytassuk ezt a beszélgetést. Addig is javasolnám, nézz utána gazdasági vonalon, mitől drága az új technológiák bevezetése, miből tevődik ki az új technológia fogyasztói ára, és ebből mennyi a marketing. És ez nem csak a járműiparra vonatkoztatva. Oszt' annyi.
Béla333
@Cefi: 09.03
Miféle magyar időkről írogatsz?
magyarbakancs
"2020-tól kitiltaná az LMP a dízeles járműveket az országból."
Idióta párt idióta gondolata.
eugen4402
@magyarbakancs: Miért? Lehet(?) Más(?) a Politika(?)...:-)))
nyanya001
www.facebook.com/gondolkodok/photos/a.455901087947964.1073741828.455897077948365/663052533899484/?type=3&theater
Meg kellene akadályozni, hogy a regnáló aljas hatalom kénye kedve szerint
kivágják a fákat, Bocskai út, Liget, Gellérthegy... és lehetne sorolni ezeknek
a gazembereknek a tébolyult természetkárosítását.
lópicigáspár
Látom van itt hideg is meleg is! Az alap ötlettel viszont egyet értek. Az viszont félő, hogy hazánkban ez is csak iszonyú korrupcióval átszőtt brutális lehúzás lenne a vége. Ha mondjuk a gépjárműállomány kedvezményes cseréjét támogatná az állam, már holnap letenném a benzines verdámat, de azt hiszem ez nem érdeke jelenleg a kurmánynak.
Peller Anikó
@béla: és a tiszta hidrogént hogyan állítod elő?

Atommal? Az nem tiszta.
Szén, kőolaj, földgáz? Még van belőle egy kicsike, de rajta vagyunk.
Vizierőmű? Bős-Nagymarost épp a jelenleg uralkodó patkányaink kaszálták el.
Naperőmű, napkollektorok? Jó lenne támogatni, de úgy látszik nem akkora üzlet mint a pakas.

A hidrogén előállításhoz energiát kell befektetni, ennek előteremtése és környezetszennyezése a kérdés.
wagabund
felesleges hajbakapni olyanon, amiről nincs pontos információnk...

nem véletlen, hogy az amik már a hidrogénhajtást kezdik erőltetni...pontosan a környezet utólagos védelme érdekében...
már az is nagy kihívás, hogy a forgalomban lévő ötmilliárd mobil aksijával mi történik?
a kétmilliárdnyi autóaksiról nem is beszélve..

közfelkiáltásra azért iszunk borocskát itt a becsületsüllyesztőben, mert a bor a legkedvesebb környezetbarát ital...ugye?

naugye.
wagabund
@feleselek: 05.08 nagy ötlet...levédetném..
wagabund
@Perwool: 6.35
hogy te miket találsz...már csak az a pénz kellene, amennyiért átvitték az usa-ba...asszem az ottani műszaki vizsgabiztosok igencsak körbeállták (néhány szelfi is készült)
Perwool
@wagabund: Ez a felvétel a lányomék előtt készült.Egy zöld árubolt parkolója. Saját szememmel is láttam már.
Béla333
Akit érdekel:
www.businessinsider.com/nikola-one-hydrogen-truck-photos-features-2017-2/#behold-the-nikola-one-hydrogen-powered-truck-milton-told-business-insider-the-truck-can-drive-800-miles-on-average-with-a-single-tank-of-hydrogen-1

Hogy mennyire valós dolgot feszeget az LMP, arra itt egy másik cikk:
hvg.hu/cegauto/20160326_Karnyujtasnyira_az_uj_vilag_Norvegiaban_kitiltjak_a_benzin_es_dizelautokat
"Karnyújtásnyira az új világ: Norvégiában kitiltják a benzin- és dízelautókat
"2025 után a személygépkocsiknak, buszoknak és könnyú haszongépjárműveknek nulla károsanyag-kibocsátásúnak kell lenniük", olvasható a dokumentum 33. oldalán, ami azt jelenti, hogy elektromos vagy hidrogénhajtású autók forgalomba helyezését engedélyeznék. Azoknak az autóknak a számát, melyek nem vegyesüzeműek, hanem kizárólag belső égésű motorral mennek, pedig már az azt megelőző években radikálisan csökkentenék."

Nyilván ez akkor igazán jó dolog, ha az autók feltöltéséhez szükséges energiát megújuló energiából állítják elő! Németországban, Norvégiában már reális időn belül ez várható!
Mi meg szecskázzuk azokat, akik egyáltalán beszélnek ilyenekről!?
Így soha nem jut el az ország idáig!
wagabund
kivonatosan:

..."az áramtermelő folyamat valamilyen tüzelőanyag (pl. földgáz, hidrogén, alkohol ) oxidációja. A tüzelőanyag-elemek annyiban különböznek a galvánelemektől, hogy működésük közben az áramtermelő reakcióban részt vevő anyagokat folyamatosan táplálják be, a keletkező termékeket pedig elvezetik, így, szemben a galvánelemekkel, nem "merülnek ki". A hagyományos hőerőgépeknél sokkal nagyobb hatásfokkal képesek a kémiai energiát elektromos energiává alakítani (vagy fordítva), és jelentősen kisebb a károsanyag-kibocsátásuk (sőt, esetenként nincs is).

nos ez szól a hidrogén mellett...
silber13
Csak halkan kérdezném az itteniektől, mi lesz légiközlekedéssel??
Cefi
@silber13: Mi lenne? Az is elektromos lesz. Ződ rendszámmal. Már megírta a magyar idők. A felcsúti hajtómúgyárban készúl majd a Boeing megrendelése alapján. Az előleget már legalábbis felvette rá, a főmérnök igazgató, Pénztáros Lőrinc.
wagabund
@silber13: tiéd az év legjobb kérdése..ugyanis ha bárki megnézi a Flightradar című lapot, ott látható, hogy minden pillanatban a glóbus felett saccperkábé 50 ezer repülő van a levegőben..
ezek nagy átlagban 20-70 tonna üzemanyaggal szállnak fel...némelyik repülési ideje 11 óra...

nos ez nem légszennyezés?
mekkelek
Nekem egy valami ugrik be errôl. Az merjünk nagyot álmodni olimpiának kakukk, de pl. a mészáros/tiborcz által kiépítendô túlárazott országos töltôházlózat is fog annyit segíteni a pereputty saját lábra állításában mint az olimpiai létesítmények építésébôl zsebben maradó lé segített volna. Lehet hogy meglátják benne a lehetôséget és támogatják. A javaslatban szereplô adóemelések is tutira megmozgatják majd a fantáziájukat...
Peller Anikó
@wagabund: 14:04, igen, ezekből egyedül az alkohol nem környezetszennyező amennyiben bioetenol (mert annyi CO2-termel amennyit felhasznált a növény).

A földgáz fogyóeszköz, a hidrogént meg elő kell állítani, energiát kell befektetni az előállításához. Ennek a befektetett energiának a környezetkárosító hatása a kérdéses. Ha ez megújuló energia akkor pozitív, ha nem megújuló hanem kizsákmányoló akkor a hidrogénhajtás csak látszatintézkedés.

Arra jó, hogy a városokban kevesebb legyen a CO2. Nem szartunk a kútba csak a peremére. Aztán belepiszkáltuk mert büdös volt.

Különbenis a fűtés fog szennyezni amint a gáz ára egyre feljebb kúszik. Alapvető a lakóházak szigetelése amit kedvenc kormányunk látszatberuházásnak ítélt meg. A komcsi időszakban legalább gőzerővel szigeteltek.
silber13
@wagabund: A, szintúgy a hajózásról!zért kérdem, mert valahogy a zseniális LMP erről elfelejtkezett
verőce21
Az atomerőművi villamosenergia előállítása a legfontosabb. Mert enélkül semmilyen megújuló energiaforrás sem üzemel biztonságosan.
Az üzemanyagforrások kiváltásához is megbízható villamosenergia szükséges. a megnövekedett földi lélekszám ellátását - mind gépjárműüzemelés, mind fűtés, életfeltételek biztosítása is - csak a korszaknak megfelelő atomerőművi kapacitások növelésével biztosítható.
A megújuló energiák csak visszafelé viszik az emberiséget mind létszámban mind pedig életkörülményekben.
A megújuló energiákkal csak irtja magát az emberiség! Csökken az élettartam, romlanak az életfeltételek, csökken lakosság száma.

Napelemek ami szóbajön, a fotovoltatikus, de nem stabil energiaforrás. Reméljük, addigra előveszik a fiókból a stabil hasznosítását, amikorra elfogy a kőolaj.
Vagy előbb megvárják, amíg elpusztul a fele emberiség a sok agyas-fejes megújuló energiától?
wagabund
egy filozófus azt találta mondani az ifjú újságíró kérdésére,...- azt nem tudom, hogy a harmadik világháborút milyen fegyverekkel vívják meg, de az tudom, hogy a negyediket egészen biztosan kövekkel és botokkal...

nos a légszennyezésről ez jutott eszembe..

:-(
verőce21
Szóval arra gondolok, hogy naperőművekben kell előállítani olyan mennyiségű energiát, amely fedezni tudja a gépjárművek, hajók, repülők, háztartások, stb. energiaellátását.
Mivel az energia sugárzással átvihető, pl. Napenergia, vagy mint (nem pontos hasonlat, de érthetőbb), a mibiltelefonok, WiFi, stb. ellátása, a napelemekkel működő autók ugyanígy kapnának a világűrbe fellőtt műholdakról meghajtási energiát.
Tesla már egy évszázada feltalálta ezt az energiatovábbítási módot - mint fentebb utalt is rá valaki -, de nem lehetett bevezetni, egyrészt a kőolajlobbi miatt, másrészt, mert cáfolta Einstein elméletét.
boldognapot.hu/blog/hol-tartana-az-emberiseg-ha-tesla-talalmanyait-hasznalja-2/
Béla333
@verőce21: 18.27
A megújuló energiák leszólása csak a te véleményed! Milyen élettartam csökken? Milyen életfeltételek?
Ez amolyan atomlobbis hamis riogatás!
A jövő a megújuló energiáké! Az Unió több országa is jelentős lépésekkel indult ebbe az irányba! (Pl. németek, norvégok, stb) Mégsem romlanak az életkörülményeik, sőt!
verőce21
@Béla333: (19:37) Bélus, ebbe az ötletedbe reméljük hamarább belehal a pártocskád, mint azzal kárt tudnának tenni az emberiségben.
Cefi
Tisztelt propeller szerkesztők!
Miért kell változtatni a főcímen barnanyelv módra?
Béla333
@verőce21: 19.41
Te, a feleséged, meg az anyósod, vagy mi ez a királyi többes?
Más:
Nincs pártom, nem vagyok semmiféle pártnak a tagja, a véleményem a sajátom!
Szimpatizálok az LMP-vel, de szimpatizálok most már a Momentummal is!
A világ egyébként a megújuló energia irányába halad, nem az atomerőművek felé!
Ha tetszik neked, ha nem, akkor is!
verőce21
Kis durcás óvodás!
Csak addig @Béla333: egy garnitúra atomerőművet (50 év) még elnyű az emberiség.
(A tetszik véletlen volt)
JAJMÁR
A tiltás csak egyik fele a tervezetnek. Gondolom. Semmit nem lehet egyik napról a másikra, alternatív megoldási lehetőség nélkül betiltani. Ha pedig megoldható, be kell tiltani az ember egészsége érdekében.
Pl. Egy csomó helyen nem füstöli át a kamion az országot, hanem átszállítja a vasút a kamiont az áruval együtt.
Béla333
@JAJMÁR: 21.12
Teljesen igazad van! Feljebb írtam már erről, hogy megy ez máshol:
A váltáshoz kellene az állam újfajta hozzáállása is:

"Mindenesetre Norvégiában megugrott az elektromos autók eladása 2011 óta; mára minden negyedik autó hibrid, vagy elektromos. Az állam rengeteg könnyítéssel ösztönzi az átállást: alacsonyabb az adó, vásárláskor elengedik az áfát, használhatják a buszsávokat, ingyenes a parkolás a városi parkolókban, ingyenes töltőhelyeket szereltek fel. Norvégiában emellett például fizetnek a roncstelepek, ha beadják a régi, használt autót: ezt az összeget pedig megduplázzák majd, ha elektromos autót vesznek helyette."
www.infogyor.hu/hirek/olvas/ugy-dontottek-kitiltjak-a-dizelautokat-2016-12-16-092139
JAJMÁR
@Béla333: Persze, nem lehetetlen. Csak nálunk mindig mindenre csípőből jön az ellenkezés, de a jelenlegi helyzetben ez nem is csoda. Nem ismerem jól az Lmp programját, de ezt csak így kiemelni
JAJMÁR
@Béla333: Persze, nem lehetetlen. Csak nálunk mindig mindenre csípőből jön az ellenkezés, de a jelenlegi helyzetben ez nem is csoda. Nem ismerem jól az Lmp programját, de ezt csak így kiemelni elég "gonosz" dolog :) minden párt programjába bele lehet kötni.
Tudom, az Lmp esélytelen, de ilymódon csak egy esélyes van, azorbán!
Peller Anikó
Méltóságos kormányzatunk most tiltotta be a ROLA terminált Szegeden négy éve. Na persze kellett volna egy sínpár Budapestig, de az rengeteg pénct kivett volna a stadiomokból.
F_Viktor
@Béla333: @Cefi: Alapjaiban mindkettotoknek igaza van.
Par eszrevetel Bela:
Tobbszor emlited Norvegiat. Azt a Norvegiat, akinek kormanyai nem nagyokat almodnak, az olajbol szarmazo beveteleit nem stadionok epitesere koltik, nincsenek nemzeti gazszereloi.
Ellenben ebbol a penzbol letrehoztak a vilag legnagyobb allami alapjat, amivel mar dedunokaik jovojet is biztositottak. Nekik ezert fontos a kornyezetuk vedelme, mert lakhato bolygot szeretnenek rajuk hagyni, s ez nem megy penz nelkul.
Ebbol is lathato, Magyarorszag egeszen mas teszta. Ezert nevetseges az LMP felvetese, s foleg a 2020-as datum.

Kina vs, Tesla:
Igazad van Kinaval kapcsolatban, viszont a Teslanal az innovacio. Olyannyira, hogy minden autogyarto kivart e-autoi fejlesztesevel, megvartak, mig a Tesla kikaparja szamukra is a gesztenyet.

Hidrogen hajtas:
Ez a project a multe, a sok felmerult megoldhatatlan problema miatt elkaszaltak.
Talan a Toyota volt a legkitartobb, de ok is lealltak a tovabbi fejlesztessel.

Akkumulatorok:
A jelenleg alkalmazott akkuk meg nem alkalmasak a robbano motorok vilagmeretu kivaltasara! E nek okat tobben leirtak ebben a topicban, igazuk van.
De bizok benne, hogy hamarosan megoldjak. Mert hatalmas elmenyt nyujt egy elektromos auto vezetese (nem is ertem ki akarhat egy onvezeto autot). Kornyezetvedelmi szempontbol viszont ar/ertek aranyban nem mondhatni kedvezonek.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.