A 444 megkísérelte kihámozni a kormánytagok nyilatkozataiból, mi is az álláspont vöröscsillag-kérdésben.

Hollik István alapvetése az, hogy a szabálynak mindenkire vonatkoznia kell, ne legyen kettős mérce. Ha nincs olyan termék, amin horogkereszt van, akkor olyan se legyen, amin vörös csillag van.

Semjén Zsolt is azt mondta, az önkényuralmi jelképek kereskedelmi célú használatának tilalmáról szól javaslat benyújtójaként, hogy Európának ezen részén a magyarság megszenvedte mind a náci, mind a bolsevik rémuralmat, ezért jogos, hogy gazdasági haszonszerzés céljából ne lehessen ilyen jelképeket felhasználni.

Kósa Lajos alapvetése is az: se horogkeresztes pólót, se sarló-kalapácsos sört ne lehessen kapni. Művészeti felhasználás lehet, mert „nyilvánvalóan a józan ész szabályait be kell tartani”.

Kósa szerint vannak olyan termékek, amik nyilvánvalóan nem önkényuralmi jelképként használják mondjuk a vörös csillagot, mint a San Pellegrino és a Converse.

Igaz a Converse csillaga leginkább fehér, időnként kék, de néhány cipőn tényleg van vörös is.

A San Pellegrino csillaga viszont vörösebb nem is lehetne. Az 1900-as évek elejétől használja az olasz cég, a különleges minőség jele.

A boltokban árusított Puskás-mezen is lehet vörös csillag, erről is Kósa Lajos beszélt.

Na de mi a helyzet a lényeggel? Ötágú csillagot a Heineken is használ már az 1880-as évek óta. Hogy miért, azt a cég is többféleképpen magyarázza, középkori sörfőző szimbólum, az alapelemek mellett az ötödik csúcs a mágikus erő, ami garantálja a sör különleges minőségét, vagy egyszerűen csak így jelezték az épületre kiaggatva, hol tart a sörfőzés folyamata.

A csillag a harmincas években lett teljesen vörös, de Kósa szerint ráadásul a cég 1951-ben levette a vörös csillagot, mert az önkényuralmi jelkép, ők maguk ismerték ezt el, nem a kormány mondja.

A cég az ötvenes években a hideg háború miatt tényleg nem színezte teljesen vörösre a csillagot, csak a vonalait. Nem azért, mert önkényuralmi jelképként használták, hanem azért, hogy senki ne asszociáljon a kommunizmusra. Miután véget ért a hideg háború, 1992-ben újra vörösre színezték a csillagot.

Vagyis Kósa logikája szerint a San Pellegrino jól tette, hogy a legkeményebb kommunizmus alatt is megőrizte a vörös csillagot az üvegen, a Heineken viszont hibázott, amikor a hideg háborúra tekintettel változtatott egy régi logón - vonja le a tanulságot a 444.

11 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Macskaszem
Vágó István posztolta:
"Követeljük, hogy a Fanta vegye le címkéjéről a narancsot, mert sokunkban riadalmat kelt, mint az önkényuralom jelképe!"
És valóban, a mostani önkényuralom a mai ember számára félelmetesebb, mint a múltbéli.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
quadrocopter
Na, itióta Hollik, itt van neked a horogkeresztes "Mutzy" proteines ital!

Ez pedig bónusz, hogy kopaszon, de ne hülyén halj meg:
blogin.hu/category/horogkereszt/
Macskaszem
Vágó István posztolta:
"Követeljük, hogy a Fanta vegye le címkéjéről a narancsot, mert sokunkban riadalmat kelt, mint az önkényuralom jelképe!"
És valóban, a mostani önkényuralom a mai ember számára félelmetesebb, mint a múltbéli.
kukac50
Elfogyott Orbán ellensége! Nincs kivel harcolni.Már csak a vörös csillag maradt!
Sok idióta Fideszes! Orbán családnak részesedése van a csíki sörben.
quadrocopter
@kukac50: Hamarosan be lesz tiltva a sarló és a kalapács is! Hiánycikk lesz!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.