Az igazságügyi miniszter cége képviselte az állammal szemben a 4-es metró alagútásóit – értesült a Magyar Nemzet.
A cikk szerint a Nagy és Trócsányi Ügyvédi Iroda az állami tulajdonú BKV-val szemben képviselte a 4-es metró alagútjait kivitelező Bamco konzorciumot kártérítési perekben, melyekből a legtöbb 2014 nyara után zajlott. Trócsányi ekkor már igazságügyi miniszter volt.
A helyzet pikánsságát ezen kívül a lap szerint az adja még meg, hogy a Bamco neve többször is feltűnt az OLAF-jelentésekben.
"Az uniós szervezet megállapításai közt szerepel például, hogy a kivitelező által az alagútfúrásra megadott határidők és tervezett költségek kifejezetten eltúlzottak voltak. Mint írták, az alagútfúrás 126 hétnyi késedelmet szenvedett, s ebből csupán 35 hét, vagyis nagyjából 9 hónap késés volt a beruházó BKV Zrt. hibája, a többi pedig a Bamco konzorciumé."
Trócsányi egyébként szünetelteti ügyvédi praxisát miniszteri kinevezése óta, és állítása szerint osztalékot sem vesz föl cége után, amely elég sok állami megrendelést nyert el a második és harmadik Orbán-kormány idején (Magyar Nemzeti Bank, Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Miniszterelnökség).
A Nagy És Trócsányi Ügyvédi Iroda volt az, amelyik a Seuso-kincsek tárgyalását lefolytatta 2013-ban, az ügyletért a cikk szerint 43 millió forintot kaptak.
A Magyar Nemzet megkereste Trócsányi minisztert is, akit arról kérdeztek, mekkora kártérítést kell fizetnie a magyar államnak ügyvédi irodája szakértelme nyomán. Az igazságügyi tárcánál elismerték, hogy a jelzett ügyvédi iroda védte a Bamco konzorciumot, ám a válaszban leszögezték, Trócsányi 10 éve szünetelteti ügyvédi munkáját, így nem tudnak másra válaszolni.
(Címlapi kép: Igazságügyi Minisztérium/Véssey Endre)
7 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Szarházi piti balf@szok!
Új hozzászólás