A főpolgármester pénteki budapesti sajtótájékoztatóján közölte:
a BKV menedzsmentje a főváros vezetésének támogatásával elutasíthatatlan ajánlatot tett a BKV munkavállalóinak nyolcvan százalékát képviselő két szakszervezeti szövetségnek. Ha az érdekképviseletek ezt elfogadják, akkor a béremelési probléma egy időre megoldottnak látszik.
Tarlós István azt mondta, hogy az idei évre vonatkozó béremelési ajánlat nagyobb mértékű annál, mint amit az állami cégek dolgozói kapnak erre az évre, konkrét mértékről azonban nem beszélt, mert ezt szerinte a BKV vezérigazgatójának kell megtennie (aki egyébként ott ült a sajtótájékoztatón, de nem beszélt erről). A béremelésnek megvan a fedezete – jelentette ki, bár azt sem árulta el mekkora fedezet szükséges.
A BKV-nél működő két nagy szakszervezet, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége és a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége hirdette meg a sztrájkot, majd csatlakozott hozzá a harmadik, az Egységes Közlekedési Szakszervezet is. Az első kettő három évre szóló, összesen harminc százalékos béremelést követel , az EKSZ csupán a már novemberben jelzett eredeti követelésükért, az idei 15 + 5 százalékos emelésért készül sztrájkolni.Tarlós István reményei szerint azonban az április 18-án 0 órától 20-a 24 óráig háromnapos, április 24-én 0 órától 28-a 24 óráig pedig ötnapos sztrájkot lefújják – írja a 168ora.hu.
10 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Szőrén-szálán eltűnt az az Audi A6-os, amelyet Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezet Szolidaritás (VDSzSz Szolidaritás) korábbi elnöke 30 millió forintért vásárolt magának a szervezet pénzén. Volt, hogy 24 óra alatt több mint 130 ezer forintért tankolt, egyszer pedig több üzemanyagot vett, mint amekkora tankja van az általa használt autónak. Gaskó ezzel az autóval Olaszországba is elutazhatott "előnászútra", ( biztos az "apukám pártját" ment cumiztatni vagy szadó-mazó hadművelet volt) ) mivel a kiadások közt szerepel egy 610 ezer forintos olaszországi autójavítás.
Új hozzászólás