Újabb 2500 hivatásos gépjárművezetői jogosítvány megszerzését biztosítja ingyen a munkaerő-piaci változások segítése program a pénteken induló képzéseken – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) munkaerőpiacért és képzésért felelős államtitkára az MTI-vel.

A 2,09 milliárd forint hazai forrásból megvalósuló képzés a szállítmányozási szektor szakember-utánpótlását segíti. "A logisztikai ágazat rohamos fejlődésével a közúti áruszállítás versenyképességének javítása kulcsfontosságú tényező Magyarország számára, ezért a szektorban fellépő szakemberhiány utánpótlását mielőbb biztosítani kell" – fogalmazott Cseresnyés Péter.

Továbbra is jelentős az érdeklődés mind a magánszemélyek, mind a munkaáltatók köréből a gépjárművezetői képzések iránt. A csaknem 12 ezer vállalkozás által üzemeltett 62 ezer jármű megköveteli a folyamatos munkaerő-utánpótlást, évente 500-1000 új gépjárművezető munkába állása szükséges folyamatosan, a meglévő hiány pótlása mellett – tette hozzá az államtitkár.

Az OFA Nonprofit Kft. a képzésre 638 munkáltatóval kötött együttműködési megállapodást 2017. március végéig. A vállalatok között van kisvállalat, amelynek egy emberre van igénye, de több száz embert felvenni szándékozó nagy cég is. Újabb 400 munkáltatóval hamarosan várható a megállapodás.

A jelentkezők képzése a munkáltatói szándéknyilatkozatok vagy tanulmányi szerződések benyújtása és megkötése után indulhat, ezzel is elősegítve a támogatottak elhelyezkedését. A program hozzájárul a foglalkoztatás bővítéséhez, hiszen konkrét munkaerőigényekre alapozott képzések segítségével biztosítja a vállalatok növekedéséhez szükséges munkaerőt – emelte ki Cseresnyés Péter.

A képzésre magyar állampolgárok jelentkezhetnek, akiknek munkaerő-piaci státusza képzéssel, munkaerő-piaci szolgáltatással mozdítható előre.

Az első képzések a programra már korábban jelentkezőkel indulnak. Az új érdeklődők a tervek szerint júniusban jelentkezhetnek majd a program regisztrációs felületén, a www.ofa.hu-n – közölte az államtitkár.

(MTI)

3 hozzászólásarrow_drop_down_circle

KisGenyo2
Éppen jókor!
Néhány év és önvezető kamionok nyomják az EU útjain. Igaz oroszországba még a "hagyományos" módon mehet, aki mer! ;-)
Eladott Ország
Amikor a tőke, az áruk és a szolgáltatások szabadságáról döntöttek az EU berkeiben, akkor egy egységes, nagy piac lebegett az EU legnagyobb haszonélvezője, az európai nagytőke szeme előtt. Azt mindenki természetesnek vette szinte azonnal, hogy az árakat a tagországokban a világpiaci árakhoz igazítják. A szabad munkavállalásra hosszú éveket kellett várnia a kelet-európaiaknak. Most lassan kezd kialakulni a bérek versenye is, amiben nagy lépés lenne az ilyen szabályozás minél gyorsabb elterjedése. Ha valaki nem a fuvarozó cég szemével nézi a tényeket, akkor csak felmerülhet benne, hogy egy magyar sofőr, aki ugyanazt a Scania, vagy Volvo kamiont vezeti, ugyanazzal a rakománnyal, Európa ugyanazon útjain, ugyanolyan fuvardíjért, mint mindenki más, mi a bánatos francért dolgozzon a többiekhez képest féláron? Hacsak azért nem, hogy a magyar nemzeti tőke rohamtempóban erősödjön? Érdekes módon ezt szinte kizárólag ott sikerül neki, ahol az olcsó munkaerőre tud támaszkodni. Talán meg kellene egy kicsit mozgatni a szürkeállományt is, ha van ilyenje a magyar tőkésnek, nem lehet a végtelenségig a munkások kiszipolyozásából eredő „versenyelőnyből” élni.
KisGenyo2
@Eladott Ország: A versenyhez "pálya" is kell. Azaz adott esetben, verseny csak úgy lehet, ha nincs túlkínálat sofőrből. Ha az van, akkor nem verseny van, hanem kartellezés és elnyomás. Amikor kis sofőrhiány van, akkor beindul a verseny, hogy hogyan lehet a többiektől elcsalogatni. Ez a verseny sajnos rettentően hiányzik az oktatásból és az egészségügyből...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.