Először fordult elő, hogy Kínából közvetlenül jöjjön vonat Magyarországra.

A 650 méter hosszú szerelvény 41 konténert hozott, benne 1 millió dollár értékű áruval. 17 nap alatt tette meg az utat, ami Csepelnél ért véget.

Érkezésénél jelen volt Csou Hszin-csien, a kínai nagykövetség kereskedelmi attaséja, Molnár Tamás, a Nemzetgazdasági Minisztérium vámszakmai és nemzetközi ügyekért felelõs helyettes államtitkára, valamint Tuan Csie-lung, Kína budapesti nagykövete is.

Befutott az első vonat Kínából Budapestre

23 hozzászólásarrow_drop_down_circle

kamazuka
Chi-Hu-Hu névre keresztelt mozdony behúzta a szerelvényt.
Ez, igen!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
a helység kalapácsa
"Minden sárga vietkong."

És tényleg.
Azt hittem, ezt nem viccként fogod fel.
Tévedtem.
a helység kalapácsa
A sárgák soha nem lesznek fehérek.
Sajnálom, hogy ezt a nyilvánvaló alapigazságot tőlem kellett megtudnod.
nemkati
Milyen jól táplált ez a Molnár Tamás. Nem kell szégyenkeznünk miatta.
?
wagabund
@nemkati: most már tudom, hogy ki is az a szép disznótoros kinézetű ember...

...amúgy a 650 méter hosszú szerelvény fogadásához kell a tekintély...
papa.49
Na és mit hozott a szerelvény ezer kicsi sárgát???
kamazuka
Chi-Hu-Hu névre keresztelt mozdony behúzta a szerelvényt.
Ez, igen!
papa.49
@Horizont: Na azért volt ott a motyóban elrejtve egy egész hadsereg, régi trükk ez, már Szulejmán is alkalmazta!!!
papa.49
Amit nem értek akkor miért szállítanak mindenhová konténerhajóval mindent, persze igaz ha a vonat hozott 1 millió dollárnyi árut a hajó meg 1000 millió dollárnyit visz egyszerre...
quadrocopter
Ez a szép, kövér, vágásérett Molnár nem azért volt jelen, hogy sk. leemelje a konténereket a vagonokról? Fedőneve: "Targonca".
Pálinkafőző Rézüst
Öntik belénk a gagyi szart. És a nyugattal szarakodnak a minőség miatt, ami ezerszer jobb. Tetű komcsi komcsisegget nyalók...
Ördögvadász
@Pálinkafőző Rézüst: jól beszélsz. Folytasd. És Ronaldo honnan kapja a pólóját?
Beléd meg kell még valamit önteni? Már régen kifele folyik!
Pálinkafőző Rézüst
@Ördögvadász: vegyél egy olasz, francia, vagy egy kínai öltönyt. Megtudod a választ. :)))
wagabund
semmi nem véletlen..most próbálgatják, hogy melyik útvonal a barátságosabb(kifizetődőbb)..
-az egyik variáció hajóval a Szuezin át, és egy frissen vásárolt görög kikötőből vasúttal Belgrádon át Budapestre...
-a másik ez a vonal...végig a Transz-szibériai vonalon, aztán Lengyelországon át Szlovákia, Budapest...
Azt rebesgetik, hogy ez utóbbi gyorsabb, olcsóbb... persze ez újsághír, tehát vagy igaz, vagy nem...
a "vagy" az biztos...
papa.49
@wagabund: Hát nem egészen a kínai konténer szállító óriás hajók Hamburgba futnak be, onnan hozzák kamionokkal a konténereket az országba... Évekig dolgoztam olyan targoncás cégnél ahová átlag 10- 14 naponta hoztak 2-3 nagy konténert benne sok targival...Az igaz hogy így 1 hónap volt az átfutási idő, de szerintem messze a legolcsóbb szállítási mód, és még egy nem a Földközi tengeren át jöttek, hanem az Északi tengeren keresztül...
nevemnick
@a helység kalapácsa: tegnap, 15:14 de ha kihipózzák őket? Na?

:D
karma1
Ok, ok,... Jo sok arut hozott... Es hany kicsi kinait? Ezert kellett megszivatni a MAV magyar utazokozonseget, mert ezt a vonatot varta mindenki?
Ördögvadász
@papa.49: ne csodákozz, ha földünk minden egyes óceánja az imperialisták felügyelete alatt van!
papa.49
@Ördögvadász: Az Északi tenger orosz fennhatóság van, ha esetleg nem tudnád...
Ördögvadász
@papa.49: részben. Még szerencsére. Én óceánokról írtam.
wagabund
@papa.49: 11.13..mivel téged is tisztellek, ezért halkan jegyzem meg...a kínaiak kihasználva a görögök szorult helyzetét, megvették az egyik legnagyobb tengeri kikötőjüket tokkal-vonóval-jogokkal..
...nos mint hírolvasó ember biztosan hallottad, hogy pártunk és kormányunk most kötött szerződést a kínaiakkal, hogy felújítják a Bp.-Belgrád vonalat, mert odáig már nagyjából jó a vasút a görög kikötőig...

nos én így tudom, aztán lehet hogy rosszul..amúgy Hamburg volt a kínaiak nagy átrakója, de a bejárások szerint gazdaságosabb ez a déli vasút...

ők tudják...ott még sok az éhes vámos..
Csizmás Kond
...szerintem is jobb lett volna ha előbb itt a propin is megszavaztassák, hogy jöhetnek-e vonattal...
papa.49
@wagabund: Az volt meg szerintem továbbra is az marad, én egyet biztosan tudok ott általában, nem egy, két ilyen ,,ladik,, rakodik hanem ha jól emlékszem mikor megszámoltam egyszer 35 rakodott egyszerre...Nem beszélve arról se hogy ehhez a Suezi csatornát kell használni, meg végig hajózni a Csendes Óceánon, meg az Indiai óceánon, ott a forrongó arab partok mentén...Nem tudom a görög kikötő mekkora kapacitású, de nem hiszem, hogy nagyobb lenne a hamburginál... A tengeri út is jóval hosszabb mint északon...
Ez legyen az ő gondjuk, de az biztos ettől se fog felvirágozni a magyar gazdaság...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.