Az MSZP-s Lukács Zoltán arra volt kíváncsi, hány nyugdíjasnak van jogosítványa Magyarországon. Pintér Sándortól meg is kapta a kimutatást, de a belügyminiszter további adatokkal is szolgált.

A HVG által közölt statisztikából kiderült, hogy 2015-höz képest nőtt a közúti balesetek száma, és több az időskorú felelős is:

Minden ötödik balesetet időskorú személy okoz

A jogosítványok száma életkor szerint, 60 évtől fölfelé:

Minden ötödik balesetet időskorú személy okoz

49 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Peller Anikó
Tízből nyolc balesetet a fiatalok okozzák. Mégmásként a balesetek 80 %-át fiatalok okozzák.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Peller Anikó
Tízből nyolc balesetet a fiatalok okozzák. Mégmásként a balesetek 80 %-át fiatalok okozzák.
egyvandor
A nyugdíjasok aránya nem sokkal kisebb. A nyugdíjasok jelentős része késői korban tanult meg vezetni.
Én ismerek olyan nyugdíjas nénit akinek vezetése mellet bármikor aggodalom nélkül elbóbiskolok, pedig midig a sebesség tolerancia felső határát feszegeti.
elnyomott
Tehát a balesetek négyötödét nem az öregek okozzák.
glorianna
Azt mondja Pintér, hogy 536 balesetet okoztak 60 évnél idősebbek, ugyanakkor csaknem 1,2 millió 60+ embernek van jogsija, egész pontosan 1188318-nak, ha hinni lehet Pintér számainak.
Ez egészen pontosan 0,0451%. Nem tudom, összesen hány embernek van Mo-n jogsija (feltételezem, hogy a felnőttek többségének), de úgy vélem, hogy összesen nem több 6 milliónál. Akkor ugye 60 év alatti járművezetők lehetnek olyan 4,8 millióan, és okoztak Pintér szerint 2359 balesetet, ami 0,0491% Vagyis van 4 ezred százaléknyi különbség az idősek javára, másként fogalmazva, nincs szignifikáns különbség. Az inkább valószínűsíthető, hogy a kevésbé gyakorlott és "bevállalósabb" fiatalok többször okoznak balesetet.
Szókrakész
Akkor ide is fiatal migráncsokat hozassunk, mert elöregedett a baleseti statisztika is.
Már minden ötödik balesetet 60 feletti követi el.
Vazze.

Mi a szándékotok, idióták?!?!?!
Mi ez a ferdített, kifordított hír?!?!?!
Az öregeket bezárni valami siralomházba, se eü, se vezetés, se...
Így spórolnátok a nyögdíjat,, ...?!?!?!
simmering73
A többit meg nyugdíjon innen okozzák. Ezt a mocskos, rosszindulatú csúsztatást.
lópicigáspár
Akkor az ittas vezetők elég hátul kullognak.
gulyasgyula
@Peller Anikó: ...Ez így igaz a hülye MSZP-és Lukács állítása már csak azért is könnyen cáfolható mert ha igaz lenne minden ÖTÖDIK autót nyugdíjasnak kellene vezetni és minden ötödik autó garambolozna ..Úgy látszik az M S Z P --nek NEM KELL A nyugdíjasok SZAVAZATA 2018-ban ,..
quadrocopter
Na akor nézzük csak a számokat:

- jogsival rendelkező idős: 1.188.318 fő
- balesetet okozott összesen : 2.895 fő
- ebből idős: : : 536 fő

Tehát el lehet takarodni a sunyítós sumák, hangulatkeltős ótvaros p*csába, mert hogyan aránylik a 1188318-hoz az 536 ?
Oszt' jó napot!
1magyar
Érdekes számomra, hogy a legtöbb a 60-64 éves elkövető, akiknek még aktívan dolgoznia kell.
szaboria1
Sokan felháborodtok, de van egy kis igazság. Én sem engedem most már a férjem vezetni mert észre vettem lassul a reakciója. Közel jár a 80-hoz- Mint volt vizsgabiztos látom az utakon, hogy mások reakciója miatt nem történik több baleset idősek miatt. Ráadásul nem mindegyik vezet minden nap csak egy egy hétvégén vagy ünnepnap.
@1magyar: A fentek miatt van az, hogy a te általad említett korosztály okozza a legtöbb balesetet mert Ők még sürübben vezetnek.
szép új világ
Nézőpont kérdése. Mi van ha így tálalnák a dolgot: A balesetek 4/5-ét nem időskorúak okozzák.
Egyébként érdekes módon a biztosítási díjjak kalkulálásánál nem az idős kor jelent megemelt kockázatot!
szép új világ
@Szeparepa2: Nem gondoltad végig amit írtál. Az egészségügyi alkalmatlanság miatt bekövetkezett baleseteket nem is jegyzik a statisztikák, mert ilyen ok miatt bekövetkezett baleset szinte nincs is. A balesetek több mint 2/3 részben szándékos, tudatos szabályszegés és a maradék 1/3 figyelmetlenség miatt következik be. És ez nem fog változni az orvosi vizsgálatok szigorításával.
1magyar
@szaboria1: Na meg ugyanakkora terhelés alatt vannak mint egy 25 éves dolgozó miközben ebben a korban már igen csak leamortizálódnak.
Sámannus
@szép új világ: Valószínű hogy a biztosítók előbb reagálnának, mint bárki.
Arról mindenki hallgat, hogy az idősek orvosi vizsgálatainál a érvényesség időtartalma is rövidül. Ha most relativizálunk, mindig lesz korosztály amely kilóg a sorból a fiatalok könnyelműek, az idősek lassabbak, kevesebbet vezetnek, de nagyobb szükségük lehet a mobilitásra.
Ez a csicskáztatás ellenük szól, hogy ne legyen egyetlen korosztály sem aki nyugodtan él ebben az hipermodern antiliberális autokrata áldemokráciában
KisGenyo2
Na akkor:
1: 17%-ról 18,5%-ra növekedett a 60 év felettiek által okozott balesetek aránya.
2: 1.118.318 60 év felettinek van jogosítványa.
Hogy az idősek veszélyesebbek lennének a volán mögött a fiatalabbaknál, azt akkor mondhatnánk el, ha 2015 ben 6.990.106, 2016-ban pedig 6.044.962 embernek lett volna jogosítványa. Hogy mennyinek van, az a cikkből nem derül ki.
Így viszont teljesen felesleges fröcsögve szidni az idősebb vezetőket...
magyarbakancs
5 évente vizsgáztatnák KRESZ-ből.
65 év felett meg évente kellene orvosi vizsgálat.
Peller Anikó
@gulyasgyula: hinnye gyula itt valamit nagyon félreértettél, bízom benne, hogy nem szándékosan üldözted meg őket, van elég bajuk nélküled is. Ez lejött itt:

"Bár a szocialista politikus nem erre volt kíváncsi"

Tehát nem állított semmit, ő csak kérdezett. A pintér meg ezt válaszolta. Remélem ez neked sem ugyanaz.
Sámannus
@magyarbakancs: Ezt arra alapozod, hogy a 65-69-es korosztálynál csökkent ez a szám?
Remélem te sem tartod magad túl okosnak.
Aki Én
Még szerencse, hogy vezetnek az idősek is. Máskülönben a balesetek 100 %-át fiatalok okoznák.
Aki Én
...sőt. Ha a nők nem vezethetnének, akkor a balesetek 100 %-át a férfiak okoznák.
CsipkeRózsa
A közúti baleseteknek csak a 18,5 %-át okozzák az idősek, ne kerekítsék fel 20-ra.

Nem a jogosítványok számához kell viszonyítani, hiszen sokan nem vezetnek, pedig van jogosítványuk.

A 60 év alattiak között engedéllyel rendelkezők számát is közölhették volna.
gulyasgyula
@Peller Anikó: ..Kedves Anikó ! Én már ha politikusról van szó nem nagyon hiszek az ilyen állítólagos Pintér által kiadott irománynak ..Ilyet bár ki tudd csinálni merő polotikai rossz indulatból csak hogy hergelje az embereket ..
Peller Anikó
@gulyasgyula: teljesen vakvágányon vagy gyula, ezekszerint csak azért hülyézted le a komcsikat mert bárki tud hamisítani pintérválaszt és az emeszpés Lukácsi lekurvázta a nyuggereket. Szerinted.

Ne fáraszd magad, mert egyre hülyébb leszel.
1magyar
Sok az idegbeteg fiatal is.Drogozva,ittasan stb. ülnek autóba és a sebváltót nyomják mint a hülye,de megállni már nem tudnak.
Időskorban meg a reflexek lassabbak a rutin ellenére.
magyarbakancs
@Sámannus:" Remélem te sem tartod magad túl okosnak."
Nem tartom magam okosnak.
Csak bizonyos kor felett márt szednek gyógyszereket rendszeresen a 65-70 évesek.
Mint vérnyomás csökkentőt,allergiás gyógyszert,vízhajtót mozgás szervi nem szteroidos csökkentőket.
Ezek befolyásolják a szervezettet, és csökkentik a koncentráció képességet.
Peller Anikó
@1magyar: hát, bedrogozva nem csodálom ha a sebváltót nyomják.
Dr plágium
Van ismerősöm aki 80 felett vezet...Kiráz tőle a hideg. Bizonyos kor fölött nem adnám meg a jogsit.
@magyarbakancs: A fiatalok, középkorúak közül is sokan szednek gyógyszereket. Vegyünk egy 40-es inzulinos cukorbeteget, akinek van jogsija de életveszélyes a vezetése mert bármikor leeshet a cukorszintje...és máris tömeg balesetet okozott. Igazából nincs recept, hiszen egy teljesen egészséges embernél is előfordulhat hirtelen rosszullét...
Sámannus
@magyarbakancs: A gyógyszereknek ha van olyan hatása, amely befolyásolja a beteg vezetési képességét, akkor erre figyelmeztetnek.
Egyébként jobb ha tudod, ez a hatás kortól független. A betegségek nagy része fiatalabb korban is elő jön. Az alkalmassági vizsgálat ezért szükséges. Nincs általános korhoz köthető alkalmasság, ha a fizikai állapot megfelelő miért ne vezethetne 90 éves is?
1magyar
@Peller Anikó: bocsi, a gázpedálra gondoltam.(nincs bennem semmi káros anyag)
gulyasgyula
@Peller Anikó: ...Anikó !! Azért mert nem egyezik a véleményünk még nem hülyézlek le ..Nem értem neked miért kell az alpári hang ..Egyébként közel a 70-hez a volt cégemben ami most a fiam-é sokat autózok és bizonyíthatom hogy az autózás nem kor függő ..Amatőr , fiatal vasárnapi autóssal elég gyakran találkozom aki doha nem fog jól vetetni ..Lakott területen előzget a pályán bogarászik ..Szerintem HÜLYE AZ A POLITIKUS BÁRMELYIK PÁRT TAGJA AKI VÁLASZTÁSOK ELŐTT BELEKÖT A NYUGDÍJAS RÉTEGBE ...Sok szavazatot lehet nyerni --veszteni ilyen hangal ...
papa.49
@gulyasgyula: Ma nálad az igazság, tied a pont. B10 ben vagyok kb. 8 -10 éve, és átlagban vezetek havonta 6-7 ezer km.t pl. tegnap 504 km. !!! Egyébként a km száma már elérte sőt meghaladta a 2 milliót...
Peller Anikó
@gulyasgyula: lehülyézted a Lukácsot mert emeszpés létére kérdezett valamit a sintértől. Neked az a véleményed hogy a Lukács hülye, mert kérdezett. A pintér válaszolt neki tehát az MSZP-s Lukács hülye.

Állítod, hogy az MSZP -nek nem kell a nyugdíjasok szavazata, mert a pintér mondott valami hangulatkeltő csúsztatást tehát a Lukács hülye.

És nem elnézést kérsz, hogy nem értetted az egészet, hanem méltatlankodsz, mert neked kitartóan az a véleményed, hogy a Lukács hülye.
gulyasgyula
@Peller Anikó: ...Bocs tényleg rosszul írtam ..Minden politikus hülye aki választások előtt 1 évvel mikor még hatalomba sincs de már valamivel a választók egy nagy rétegét fenyegeti ..Így jó ??
gulyasgyula
@papa.49: ...Soha nem számoltam hogy hol tartok Km -ben nem sofőr vagyok ...Nagykanizsától --Nyiregyháza --Ózd --Szeged járjuk egy multi áruházlánc üzleteitt épület gépészeti ellenőrzés céljából ...Ma is meg lesz a 7-óra autópálya ahol általában 140 felett megyünk az még belefér a trafipaxba .. Csütörtökön 700 km-menetem egy W. golf-fal ..1968 -óta vezetek életemben 2 koccanásom volt mindegyik autó saját keréken ment tovább ...Ezért bosszant az általánosítás ..
papa.49
@gulyasgyula: Hidd el engem is, nekem '68 óta van jogsim, volt pár koccanásom, volt ahol én voltam a hibás, volt ahol nem tudtam elkerülni, a másik hibájából de személyi sérüléses balesetem nem volt...
magyarbakancs
@Sámannus: Se fiatal,se idős ha rendszeresen szed vérnyomás csőkéntót,allergia elleni gyógyszert ,inzulinos, mozgás szervi beteg évente küldeném orvosi alkalmassági vizsgára.
Mivel én 37 éve dolgozom az EÜ-be ne oktassál ha meg kérnélek.
Dolgoztam mentősként baleseti- intenzíven láttam elég tragédiát.
papa.49
@magyarbakancs: Nem kioktatásként 60 év után 3 évenként, 70 év után 2 évenként kell menni orvosi vizsgálatra, a fiatalabbak, pláne ha ,,úrvezetői jogsijuk van 10 évenként kell menniük..
Van még egy életkor amitől évente kell menni, és ugye ez mindig együtt jár, hogy az orvosi után mehetsz a jogsidat cseréltetni, mert nem tudja az orvos beírni az érvényességet, mint régen, a ,,szürke könyvbe,, vagy később a ,,rózsaszín lepedőbe,, ...
magyarbakancs
@papa.49: Szia!
Nem veszem kioktatásnak tőled.
Van az utcában egy férfi ki térd ízületi gondjai vannak mindkét térdén.
Az úton kint 50 km -nél nem megy többel , mert fájnak a lábai.
Te ennek az embernek meg adnád az alkalmasságit mert én nem.
És még valami 55-60 év felett az emberek 65-75 %-ka alvászavarral küzd ,horkol mint egy álat.
Alvási apnojéja van.
Hála isten,hogy már ezt vizsgálják.
papa.49
@magyarbakancs: Igazad van, az alkalmasságot személyenként kell mérlegelni, nem a ,,fűnyíró elv,, alapján, gondolom ezért lenne az orvosi vizsgálat ...
papa.49
@magyarbakancs: Akkor ezt is megbeszéltük...
Klubtag
@glorianna: ...teljesen igaz, a számításaimmal ugyanerre a következtetésre jutottam. Még annyit tennék hozzá, mint 60 év feletti, 40 éve jogosítvánnyal rendelkező, napi szinten a forgalomban résztvevő, "idős ember" - akinek eddig soha nem volt saját hibás balesete -, hogy az általunk okozottnak minősített balesetek jó része abból fakad, hogy mi igyekszünk betartani a KRESZ szabályait, különös tekintettel a sebességre és az előzésre. Nem egyszer kerülök olyan helyzetbe, hogy agresszív fiatal vezető - mivel úgy ítéli meg, hogy útban vagyok neki - olyan fenyegető közelségben követ, hogy az ember szinte megdermed.
Klubtag
@magyarbakancs;@papa.49: ...önöknek természetesen igazuk van, ebben meg is egyeztek, én annyi kiegészítést tennék: nem mindegy egy idős ember esetén, hogy havonta egyszer beül az autójába és elmegy valamit elintézni, vagy napi szinten vesz részt a forgalomban. A napi rutin...és ez bizony minden más tevékenységre igaz...a darukezelőtől az orvoson keresztül az informatikában való jártasságig.
Grafix69
Ez egy baromság , a sok suttyó akinek a valaga alá tolják az 500 LE kocsikat apuci meg anyuci , aztán a dj -ből hazafelé elszállnak mint a szar , na azok meg az első helyen vannak.
papa.49
@Klubtag: Egyetértek, magam is szoktam szitkozódni, mikor pl. a körforgalomba behajtáskor megáll az előttem lévő, és várakozik míg oda nem ér valaki balról, holott régen átmehetett volna...
Meg az előzésekről, mikor megy a kocsisor normális sebességgel, és egy jobb kanyar közepén előzésbe kezd egy öngyilkos jelölt, ugye nem lát bele a kanyarba, sőt helye sincs hogy visszasoroljon, de neki előznie kell!! Vagy mikor megy előttem valaki lakott területen 60 km sebességgel, aztán a tábla után megy ugyanannyival kilométereken keresztül...
Klubtag
@papa.49: ...nincs köztünk nézeteltérés úgy érzem, ezért a száraz statisztikákat mindig kritikusan és empátiával kellene kezelni.
papa.49
@Grafix69: Az un. diszkó balesetet okozókkal kifizetném a balesetet szenvedettek teljes gyógykezelését, pláne ha ittas volt a sofőr...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.