Az MSZP-s Lukács Zoltán arra volt kíváncsi, hány nyugdíjasnak van jogosítványa Magyarországon. Pintér Sándortól meg is kapta a kimutatást, de a belügyminiszter további adatokkal is szolgált.
A HVG által közölt statisztikából kiderült, hogy 2015-höz képest nőtt a közúti balesetek száma, és több az időskorú felelős is:
A jogosítványok száma életkor szerint, 60 évtől fölfelé:
49 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Én ismerek olyan nyugdíjas nénit akinek vezetése mellet bármikor aggodalom nélkül elbóbiskolok, pedig midig a sebesség tolerancia felső határát feszegeti.
Ez egészen pontosan 0,0451%. Nem tudom, összesen hány embernek van Mo-n jogsija (feltételezem, hogy a felnőttek többségének), de úgy vélem, hogy összesen nem több 6 milliónál. Akkor ugye 60 év alatti járművezetők lehetnek olyan 4,8 millióan, és okoztak Pintér szerint 2359 balesetet, ami 0,0491% Vagyis van 4 ezred százaléknyi különbség az idősek javára, másként fogalmazva, nincs szignifikáns különbség. Az inkább valószínűsíthető, hogy a kevésbé gyakorlott és "bevállalósabb" fiatalok többször okoznak balesetet.
Már minden ötödik balesetet 60 feletti követi el.
Vazze.
Mi a szándékotok, idióták?!?!?!
Mi ez a ferdített, kifordított hír?!?!?!
Az öregeket bezárni valami siralomházba, se eü, se vezetés, se...
Így spórolnátok a nyögdíjat,, ...?!?!?!
- jogsival rendelkező idős: 1.188.318 fő
- balesetet okozott összesen : 2.895 fő
- ebből idős: : : 536 fő
Tehát el lehet takarodni a sunyítós sumák, hangulatkeltős ótvaros p*csába, mert hogyan aránylik a 1188318-hoz az 536 ?
Oszt' jó napot!
@1magyar: A fentek miatt van az, hogy a te általad említett korosztály okozza a legtöbb balesetet mert Ők még sürübben vezetnek.
Egyébként érdekes módon a biztosítási díjjak kalkulálásánál nem az idős kor jelent megemelt kockázatot!
Arról mindenki hallgat, hogy az idősek orvosi vizsgálatainál a érvényesség időtartalma is rövidül. Ha most relativizálunk, mindig lesz korosztály amely kilóg a sorból a fiatalok könnyelműek, az idősek lassabbak, kevesebbet vezetnek, de nagyobb szükségük lehet a mobilitásra.
Ez a csicskáztatás ellenük szól, hogy ne legyen egyetlen korosztály sem aki nyugodtan él ebben az hipermodern antiliberális autokrata áldemokráciában
1: 17%-ról 18,5%-ra növekedett a 60 év felettiek által okozott balesetek aránya.
2: 1.118.318 60 év felettinek van jogosítványa.
Hogy az idősek veszélyesebbek lennének a volán mögött a fiatalabbaknál, azt akkor mondhatnánk el, ha 2015 ben 6.990.106, 2016-ban pedig 6.044.962 embernek lett volna jogosítványa. Hogy mennyinek van, az a cikkből nem derül ki.
Így viszont teljesen felesleges fröcsögve szidni az idősebb vezetőket...
65 év felett meg évente kellene orvosi vizsgálat.
"Bár a szocialista politikus nem erre volt kíváncsi"
Tehát nem állított semmit, ő csak kérdezett. A pintér meg ezt válaszolta. Remélem ez neked sem ugyanaz.
Remélem te sem tartod magad túl okosnak.
Nem a jogosítványok számához kell viszonyítani, hiszen sokan nem vezetnek, pedig van jogosítványuk.
A 60 év alattiak között engedéllyel rendelkezők számát is közölhették volna.
Ne fáraszd magad, mert egyre hülyébb leszel.
Időskorban meg a reflexek lassabbak a rutin ellenére.
Nem tartom magam okosnak.
Csak bizonyos kor felett márt szednek gyógyszereket rendszeresen a 65-70 évesek.
Mint vérnyomás csökkentőt,allergiás gyógyszert,vízhajtót mozgás szervi nem szteroidos csökkentőket.
Ezek befolyásolják a szervezettet, és csökkentik a koncentráció képességet.
@magyarbakancs: A fiatalok, középkorúak közül is sokan szednek gyógyszereket. Vegyünk egy 40-es inzulinos cukorbeteget, akinek van jogsija de életveszélyes a vezetése mert bármikor leeshet a cukorszintje...és máris tömeg balesetet okozott. Igazából nincs recept, hiszen egy teljesen egészséges embernél is előfordulhat hirtelen rosszullét...
Egyébként jobb ha tudod, ez a hatás kortól független. A betegségek nagy része fiatalabb korban is elő jön. Az alkalmassági vizsgálat ezért szükséges. Nincs általános korhoz köthető alkalmasság, ha a fizikai állapot megfelelő miért ne vezethetne 90 éves is?
Állítod, hogy az MSZP -nek nem kell a nyugdíjasok szavazata, mert a pintér mondott valami hangulatkeltő csúsztatást tehát a Lukács hülye.
És nem elnézést kérsz, hogy nem értetted az egészet, hanem méltatlankodsz, mert neked kitartóan az a véleményed, hogy a Lukács hülye.
Mivel én 37 éve dolgozom az EÜ-be ne oktassál ha meg kérnélek.
Dolgoztam mentősként baleseti- intenzíven láttam elég tragédiát.
Van még egy életkor amitől évente kell menni, és ugye ez mindig együtt jár, hogy az orvosi után mehetsz a jogsidat cseréltetni, mert nem tudja az orvos beírni az érvényességet, mint régen, a ,,szürke könyvbe,, vagy később a ,,rózsaszín lepedőbe,, ...
Nem veszem kioktatásnak tőled.
Van az utcában egy férfi ki térd ízületi gondjai vannak mindkét térdén.
Az úton kint 50 km -nél nem megy többel , mert fájnak a lábai.
Te ennek az embernek meg adnád az alkalmasságit mert én nem.
És még valami 55-60 év felett az emberek 65-75 %-ka alvászavarral küzd ,horkol mint egy álat.
Alvási apnojéja van.
Hála isten,hogy már ezt vizsgálják.
Meg az előzésekről, mikor megy a kocsisor normális sebességgel, és egy jobb kanyar közepén előzésbe kezd egy öngyilkos jelölt, ugye nem lát bele a kanyarba, sőt helye sincs hogy visszasoroljon, de neki előznie kell!! Vagy mikor megy előttem valaki lakott területen 60 km sebességgel, aztán a tábla után megy ugyanannyival kilométereken keresztül...
Új hozzászólás