Már tízezer magyar diák tanul külföldön, a számuk pedig egyre csak nő. A külföldi továbbtanulást az anyagi okok mellett a nyitott gondolkodásmód és a megszerezhető kapcsolati tőke motiválja.

Forrás: hvg.hu
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

35 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Sziszifusz
@Csizmás Kond: 09:42
Igen, igen, ezekből a fiatalokból hiányzik a nemzeti érzelem. Ahelyett, hogy itthon építenék a hazát a vezér által meghatározott módon, inkább elmennek a több pénz, a nagyobb jólét, és a nyitottabb világ megismerésének reményében.
Nem értem miért nem hiányzik nekik az illiberális dogmatizmus, az a semmit, vagy csak hanyatlást sejtető jövőkép amit Orbán Viktor vetít eléjük.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
magyarbakancs
Mért tanuljon itt mikkor évente változnak az irányok ,hogy mit ,és hogyan kellene tanítani.
Mért tanuljon itt ,hogy hallgassa a süket politikai ideológiai dumát?
Sziszifusz
@Csizmás Kond: 09:21
Azért nem tanulnak a CEU-n mert Orbán Viktor feltett szándéka, hogy azokat az iskolákat melyek másféle gondolkodásra nevelhet, elsorvasztja, kivégzi.
Felhívom a figyelmedet, ha eddig nem vetted volna észre, az a fiatal aki teheti, menekül Magyarországról. Ez az igazán nagy baj !!! A kormánynak ezzel kéne foglalkoznia nem olyan piszlicsáré ügyekkel mint például a Heineken vörös csillag, vagy hasonló baromságok.
Csizmás Kond
@Sziszifusz: ..nahát és ezt már tudták előre...okos gyerekek...:)))
...és csak a kalandorok meg azok akiknek a soha semminenmelég vándorolnak, akiknek nincs egyéb cél a pénznél...holott az élet egészen másról szól csak sokan nem tudják, mert nem volt aki elmagyarázza nekik.
Sziszifusz
@Csizmás Kond: 09:42
Igen, igen, ezekből a fiatalokból hiányzik a nemzeti érzelem. Ahelyett, hogy itthon építenék a hazát a vezér által meghatározott módon, inkább elmennek a több pénz, a nagyobb jólét, és a nyitottabb világ megismerésének reményében.
Nem értem miért nem hiányzik nekik az illiberális dogmatizmus, az a semmit, vagy csak hanyatlást sejtető jövőkép amit Orbán Viktor vetít eléjük.
vladimir putin
@Csizmás Kond: szerintem is oda kene lancolni a diakokat a gyesznyovajuhoz, hadd tanuljak meg mi az a forro vizbe aztatott daralt kukorica.
human
@Csizmás Kond: Látszik, hogy te még nem beszéltél középiskolai diákokkal. Én beszéltem. Nincs itthon jövőképük. Nagyon lenézed a fiatalokat. A legtöbb pontosan fel tudja mérni a kilátásait.
coni
Megállíthatatlanul nő a fiatalok elvándorlása és esély sincs rá, hogy a folyamat lelassul. Az ismert számokból világosan látszik, hogy Magyarország az öregek és a képzetlen emberek országa lesz hamarosan. Jelenleg 500e olyan mértékben alulképzett ember él közöttünk akiknek nulla az esélye hogy valaha munkához juthat és egyre többen lesznek.
silber13
@Csizmás Kond: Ha ezt humorosmegjegyzésnek szántad, hát nagyon nem sikerült és megsúgom neked az az érzésem, a kint tanuló diákoknak jó, ha 10 %-a jön haza!
qxy
Hogy lehetne megállítani a fiatalokat? Na látod Viktor, ez nem a te dolgod mer ehhez, na meg sok mindenhez nem értesz te ehhez hülye vagy Lásd az eddigi példát. Ki gazdagodott meg, .- a Fideszes. Ki járt jobban?.- A Fideszes . Mit kap aki sokat lop és sikkaszt? Semmit . Mit kap aki sokat dolgozik??? Na az is semmit . Ez ilyen, 1 x ű.
Van egy Magyar közmondás..- Mindenütt jó de legjobb???
Na én ezt át írtam. .- ahol úgy is érzed.Sajnos OTTHONT kell teremteni a családnak és sajnos ez otthon, miattad nem lehet . csak ha Fideszes csaló gazember vagy. Mi nem vagyunk .
eszegfu
Ezt én még kiegészitem -- mármint a "kapcsolati tőke, a nyitott gondolkodásmód" lehetőségét -- a biztonsággal, jogbiztonsággal. 14 éves unokám ez év januárjában irásbeli, majd febr. végén szóbeli felvételin volt egy angol nyelvü iskolában (3 iskolát jelölt meg és mindenhol felvételizett matek, magyar és angolból!). Ez az iskola a honlapján értesitett bennünket is, hogy felvették a gyereket... igy a felvételi "rendszer" értelmében a másik 2 iskolát törölték. Máj. első napjaiban a jelenlegi iskolájának igazgatója felhivta a szülőket, hogy mégsem inditja az uj iskola ezt az osztályt és mi lesz a gyerekkel?! "Fellebbezést" kell beadni a másodikként megjelölt iskolába, melynek kimenetele bizonytalan... (Az is igaz, hogy lakatosnak, forgácsolónak, vagy bármilyen szakmunkás iskolába gond nélkül még most is felvennék.) Nem csodálkozok tehát azon, hogy a diákok külföldre igyekeznek... hiszen már a középiskola megkezdése is ilyen tor-turával jár...
eszegfu
@Csizmás Kond: Igaz: Mészáros nem járt, vagy nem akart egyetemre menni, mégis "akiknek nincs egyéb cél a pénznél...holott az élet egészen másról szól" és neki vajon ki fogja elmagyarázni?! Ez csak egy "költői" kérdés volt, ami eszembe jutott a 9:42 kommentedről.
Equus
@eszegfu: a felelősségérzet teljes hiánya... cigányos mentalitás mindenhol... Lajtán túl csak említeni kellene, h emiatt évet veszít a gyerek, ami sok költséggel jár és egyéb, nem anyagi hátrányok is vannak, bírósági ügy lesz belőle, és az intézmény vezetője kezét-lábát törné, h helyrehozza a gondot. De vélhetőleg eddig sem jutna el. Alapból megoldaná, h a másik két suli felvegye a gyereket. De ez itt Nyugat-Ázsia és amíg ilyen köcsögök uralják, mint a KDNP és a fidesz, addig ilyen lesz a szolgáltatás is.
Csizmás Kond
@eszegfu: Mészáros...ezt vagy nem jól választottad vagy én nem értem.
Mészáros itthon van, itthon gazdagodik és szerintem a gyerekei sem fognak külföldre vándorolni...
Csizmás Kond
@silber13: Az az ők bajuk...de legalább lesz okuk hazakiabálni...mint karma...
Csizmás Kond
@human: A kilátások attól függenek mivel, milyen elérhetetlen dolgokkal tömik tele a fejüket.
Négy gyerekem van és mind a négy itthon iskolázott és itthon is dolgozik.
...a z elvándorlás leginkább a szülő tehetetlensége váltja ki.
Csizmás Kond
@Sziszifusz: van aki csak szocializmusban tud gondolkodni, azok mindig azt építették és tanácsot is csak abban tudnak adni, de van aki a saját kis életét próbálja kialakítani úgy, hogy nem ámerikai álmokat kerget.
eszegfu
@Csizmás Kond: Pontosan ezért idéztelek, mert Mészáros itthon van: neki sincs egyéb célja a pénznél, pedig az élet egészen másról szól... és neki ki fogja ezt elmagyarázni?! Az meg szinte "természetes", hogy nem megy külföldre... ő ezzel a "rengeteg eszével, szorgalmával" itt találta meg "Amerikát". Ellentmondásnak vélem: ha a diákok a sok pénz reményében mennek külföldre, akkor azt mintha "nehezményeznéd", de pl. Mészáros gazdagodása az rendben van, vagyis neki nem kellene elmagyarázni, hogy az élet nem a pénzről szól. Csupán erre gondoltam.
Csizmás Kond
@eszegfu: ...mészáros nem diák és nem tódul külföldre.
...ja hogy a pénz...de akkor sem látok összefüggést.
Amit én írtam az arról szól, hogy nagyon sok diák itthon is tanulhatna sőt a cikkben jelzett mostani helyzetet nem is láthatták előre...
eszegfu
@Equus: Valami ilyesmire gondoltam én is. Az lemaradt, hogy itt nem 1 gyerekről van szó, hanem 30-ról és csak ebből az 1 iskolából.
Sziszifusz
@Csizmás Kond: 12:01
"van aki csak szocializmusban tud gondolkodni..."
Igen, van. Az emberek sok félék.
Azonban van olyan is aki KISZ titkárként egykor a szocializmust istenítette, majd liberálisként rendszer váltott, és most pedig illiberálisként osztja az "észt" egész Európának. Az ilyen köpönyeg forgató ember nem a haza, hanem a saját egyéni érdekeit szolgálja. A bizonyítás vágya a hatalom mindenáron történő birtoklásában és a minél nagy anyagi haszonszerzésben tud gondolkodni és tevékenykedni.
eszegfu
@Csizmás Kond: Értem én az álláspontodat, el is fogadom... de ha nem látod az összefüggést (pedig nekem pontosan az volt az érzésem, hogy a pénzre "hegyezted" ki), akkor igy jártam!:)
Csizmás Kond
@eszegfu: Szrinten valaki miért akar föltétlen külföldön tanulni ha itt is lehetne szakember...mert azért ne hidd hogy minden külföldön tanuló magyar diákból valami nagy lesz...sőt biztos hogy csak néhány ezrelék viszi valami nagyra.
Csizmás Kond
@Sziszifusz: ...a soraidból Gyurcsány ugrott be...
F_Viktor
@Csizmás Kond: Irod:
"...meg azok akiknek a soha semminenmelég vándorolnak..."

Nem egyformak az igenyek, mi nem elegszunk meg a mindennapi erdelyi hazipalinkaval!
Csizmás Kond
@F_Viktor: Hát persze...van akinek a pálinka és van akinek a mosogatólé...igények és pofonok...
eszegfu
@Csizmás Kond: Az természetes, hogy a külföldön tanultak mindegyikéből nem lesz "valami nagy" ember, de ez vonatkozik a m.o-n képzettekre is. Egy lehet a különbség: itthon hiába tanulja meg a technika leujabb "vivmányainak" kezelését, ha ilyen üzem itthon nincs.
Csizmás Kond
@eszegfu: ...pl mire gondoltál ,a legújabb vívmányokkal kapcsolatban ,
abban igazad van, hogy itthon ma elég nehéz jó munkahelyet találni, de nem lehetetlen...és nem szégyen ha az ember szakmát tanul nem hórdószonoklatot, sőt szerintem egy jó szakma ma is sokkal biztonságosabb bármilyen elméleti foglalkozásnál.
Equus
vmi kis alapvető közgazdaságtan kellene. Marxot nem divatos Mo-n idézgetni, jóllehet Londonban szobra is van, teret is neveztek el róla, de mégis az ő alapvetései szerint a az emberi erő, mint termelőeszköz éppúgy amortizálódik, mint a gépek a használatban és a megújítására is gondot kell fordítani. Ha a munkaerő a létfenntartásához és szaporodásához szükséges feltételek hiányában arra képtelen, akkor előbb-utóbb hiány keletkezik belőle. Ezzel a termelőeszközök egyik szükséges eleme fog hiányozni és nem lesz, aki hozzáadott értéket termeljen. Nem lesz adófizető polgár, nem lesz, ki fölött basáskodni, politizálni, nyerészkedni... Már a rabszolgatartó társadalomban is szempont volt, h a rabszolgát csak mértékkel hajtsák, biztosítsák a pihenőidőt és a szaporulatot is.
A most regnáló férgek ezt az alapszabályt nem ismerik. A mának élnek és leszarják a holnapot.
eszegfu
@Csizmás Kond: Mondjuk a nyomdaiparban... megtanulja a klf., számitógéppel vezérelhető gépek kezelését, müködését, közben nálunk a nyomdaipar majdnem, hogy a Kner nyomda akkori gépparkjával rendelkezik. Ha pedig ez nem igy van, vagyis a szakképzésben még csak a hagyományos rendszerek oktatását végzik, akkor az nem tul jó, mert gyakorlatilag elmaradottak leszünk.
eszegfu
@Equus: Ez is unortodox! A bevált, müködő módszert elvetik, tényleg "a mának élnek és leszarják a holnapot".
Csizmás Kond
@eszegfu: A nyomdaipar vagy bármely másnál legelőször az alapokat kell megtanulni...a többi meg jön magától. Ha fordítva kezdi és megtanulja a számtechniai kezelést de fogalma sincs az alapokról akkor az nem szakember hanem betanított akárki.
Szókrakész
"A külföldi továbbtanulást az anyagi okok mellett a nyitott gondolkodásmód és a megszerezhető kapcsolati tőke motiválja."

Miért nem, a CEU-ra jelentkeztek?!?!?!
Vagy az még nekik is kiverte a biztit.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.